تور ارزان استانبول: آب و هوای استانبول در طول سال چگونه است؟

به گزارش اخبار نجوم، در این مطلب قصد داریم تا شما را با آب و هوای استانبول در طول سال آشنا کنیم، چرا که شهر توریستی و مهم استانبول مقصد بسیاری از ایرانی ها در طول سال است و بهتر است درخصوص آب و هوای استانبول در زمان سفر و یا به عنوان شهر محل زندگی اطلاع داشته باشید.

تور ارزان استانبول: آب و هوای استانبول در طول سال چگونه است؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول مهمترین شهر کشور ترکیه که در همسایگی ایران قرار گرفته است، می باشد و در تمام فصول سال میزبان میلیون ها توریست از سراسر جهان است. بعلاوه استانبول مقصد بسیاری از افراد است که زندگی و مهاجرت به ترکیه به وسیله تحصیل را انتخاب نموده اند.

داشتن اطلاعاتی کلی در مورد شهر مهاجرپذیر استانبول برای آن دسته از افرادی که به مقصد استانبول، شهر و کشور خود را ترک می نمایند اهمیت بسیاری دارد. پس برای کسب اطلاع از آب و هوای استانبول در طول سال با گروه مهاجرتی خبرنگاران همراه باشید.

آب و هوای استانبول

موقعیتی مکانی که استانبول در آن قرار گرفته سبب شده تا آب و هوای این شهر بسیار مطلوب باشد و در تمام فصول سال مجذوب کنندهیت های فصول چهارگانه را داشته باشد و به طور کلی به علت قرارگیری در کنار دریاها، آب و هوای مرطوبی در بیشتر مواقع از سال دارد.

همانطور که می دانید استانبول به وسیله تنگه بسفر به دو بخش تقسیم شده و یک قسمت از آن در قاره اروپا و قسمت دیگرش در قاره آسیا قرار گرفته است و بعلاوه از طرف شمال به دریای سیاه و از سمت جنوب به دریای مرمره محدود شده است که همین مجاورت با آب ها تاثیر به سزایی در آب و هوای استانبول گذاشته است.

از طرف دیگر به علت همسایگی کشور ترکیه با ایران، به طور تقریبی آب و هوای استانبول شبیه به آب و هوای بسیاری از شهرهای ایران است و افرادی که قصد مهاجرت و زندگی کردن در استانبول را دارند، به راحتی با شرایط آب و هوایی این شهر خود را وفق می دهند.

هوای استانبول در فصل بهار

فصل بهار یکی از برترین فصل ها در شهر استانبول است و حضور در این شهر در فصل بهار آرامشی وصف ناپذیر در اختیار افراد قرار می دهد. به طور کلی فصل بهار در شهر استانبول از اواسط ماه آوریل آغاز می گردد که مطابق با انتهای فروردین ماه در ایران است.

هوای استانبول ذر روزهای بهاری به نسبت گرم و دلپذیر است و زمان مناسبی برای پیاده روی در شهر است و گاها با باران های بهاری همراه است. دمای روزهای بهاری و هوای استانبول به طور میانگین درحدود 8 تا 26 درجه سانتی گراد است که بسیار شبیه به دمای شهرهای ایران است.

بعلاوه بهتر است بدانید در بهار جشنواره های بسیاری در شهر برگزار می گردد که دانشجویان محصل در استانبول به راحتی می توانند در زمان اوقات فراغت خود برای تماشا این جشنواره ها در شهر حضور پیدا نمایند. جشنواره لاله ها در هوای استانبول که در ماه آوریل بسیار مطبوع است، واقعا تماشای است و افراد زیادی از سراسر جهان برای تماشا این جشنواره به استانبول سفر می نمایند.

یکی از مزایای حضور در استانبول در طول فصل بهار، بیدار شدن طبیعت ناب این شهر است و شکوفه درختان و بوی خوش گل وگیاه تمام فضای شهر را پر می نماید و چهره شهر را دگرگون می نمایند.

بعلاوه قسمت های ساحلی شهر استانبول در طول فصل بهار به نسبت قسمت های دیگر شهر دمای گرمتری را تجربه می نمایند و مناسب ورزش های آبی و دیگر فعالیت ها است.

هوای استانبول در فصل تابستان

فصل تابستان از اواخر ماه ژوئن (خرداد) آغاز می گردد و تا انتهای آگوست (مرداد) ادامه پیدا می نماید. گرمترین روزهای سال در استانبول در فصل تابستان و در ماه جولای (تیر) ثبت می شوند که معمولا بالاترین دما تا حدود 30 درجه سانتی گراد نیز به ثبت می رسد.

نکته قابل توجه در مورد گرمای هوای استانبول این است که برعکس فصل بهار، قسمت های داخلی شهر گرمای بیشتری را حس می نمایند اما در قسمت های ساحلی شهر نسیم خنکی می وزد که کمی از گرمای هوا را کم می نماید.

بعلاوه فصل تابستان معولا هوای استانبول صاف و آفتابی است و کمتر شاهد بارش باران در این فصل و موقع از سال هستیم.

بعلاوه در طول فصل تابستان به علت مجاورت این شهر با آب دریا، رطوبت هوا تشدید می گردد و شرجی بودن هوای استانبول بسیار بیشتر از دیگر فصول احساس می گردد

پس اگر در فصل تابستان در استانبول حضور دارید بهتر است بدانید یکی از راهکارهای جالب برای فرار از گرما، می توانید به یکی از قسمت های ساحلی شهر بروید و با نسیم خنک دریا از یک روز گرم تابستانی لذت ببرید.

یکی از توصیه های مهم در فصل تابستان که بهتر است به آن عمل گردد، پوشیدن لباس های نازک و خنک است. چرا که هوای استانبول در این فصل شرجی است و افراد اگر لباس مناسب نپوشند، دچار گرمازدگی می شوند.

اگر شما در تحصیل در استانبول را انتخاب نموده اید، قطعا در تابستان برنامه های تحصیلی تعطیل هستند و دانشجویان می توانند در طول این فصل به تفریحات خود بپردازند. یک پیشنهاد بسیار مجذوب کننده در فصل تابستان برای این دسته از ساکنین شهر استانبول و حتی توریستان، سفر دریایی در تنگه بسفر با کشتی های کروز و یا سفر به جزایر پرنس است.

هوای استانبول در فصل پاییز

هوای استانبول در فصل پاییز بسیار دلپذیر و معتدل است و به همین علت بسیاری از توریستان این زمان از سال را برای سفر به شهر تاریخی استانبول درنظر می گیرند. فصل پاییز در استانبول از اوایل سپتامبر (شهریور) آغاز می گردد و تا اواخر نوامبر (آذر) ادامه دارد. به طور میانگین دمای فصل پاییز در شهر استانبول از 20 درجه تا 9 درجه متغیر است، اما تغییرات دمایی به تدریج رخ می دهند.

هوا استانبول در ماه اکتبر کمی خنکتر می گردد اما کاملا دلپذیر است و در حدود 18 درجه سانتی گراد است که هرچه به اواخر ماه نوامبر نزدیک می شویم درجه دما کمتر می گردد و هوا سردتر از قبل می گردد، درحالی که برای بیرون رفتن از خانه گاها احتیاج به پوشیدن لباس گرم است.

فصل پاییز یکی از برترین زمان ها برای حضور در خیابان های زیبای شهر است و پیاده روی یکی از برترین گزینه های وقت گذرانی در استانبول است. افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود می توانند به همراه تورهای پیاده روی شهری در استانبول به تماشا هنرهای خیابانی بروند و بعلاوه از نمادهای سنتی و تاریخی دوره های گذشته که در شهر به جای مانده اند تماشا نمایند.

بعلاوه مهمترین نکته در مورد پاییز در شهر استانبول این است که، فصل تابستان به علت تعطیلی مدارس بیشتر برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب می گردد. از این رو استانبول در فصل تابستان بسیار شلوغ است اما برای تماشا بهتر شهر و لذت بردن از گردش در شهر تاریخی استانبول و لذت بردن از هوای عالی، فصل پاییز برترین زمان است.

همانطور که می دانید فصل پاییز پادشاه رنگ هاست و این زیبایی خلقت در استانبول هم با آغاز فصل پاییز نمود پیدا می نماید و در کنار آن بارش باران های پاییزی نیز به دیگر مجذوب کنندهیت های استانبول اضافه می نماید که بسیار زیبا و دلپذیر است و روزهای کوتاه این فصل را زیباتر از قبل می نماید.

هوای استانبول در فصل زمستان

اگرچه فصل زمستان سردترین فصل سال استانبول است، اما زیبایی های خاص خود را دارد که باز هم شهر استانبول را برای تماشا در صدر مقصدهای توریستی قرار می دهد. هوای استانبول در فصل زمستان بسیار سردتر از پاییز می گردد و بارش باران و گاها بارش برف استانبول را زیباتر از پیش می نماید.

فصل زمستان در استانبول از ماه دسامبر (دی) آغاز می گردد و تا اواخر ماه فوریه ادامه پیدا می نماید. دمای هوای استانبول در روزهای زمستانی بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد است و در شب های زمستانی نیز هوا بسیار سردتر می گردد، پس پوشیدن لباس های گرم در این فصل از سال چه در طول روز و چه در طول شب ضروری است.

سردترین ماه سال در استانبول ماه ژانویه است که آغاز سال نو میلادی نیز می باشد و در ابتدای این ماه از سال جشن ها و تزئینات کریسمسی زیبایی در شهر به چشم می خورد که زیبایی شهر را دو چندان می نماید. بعلاوه سردی هوا در این موقع از سال در سفرهای توریستان به استانبول خلل ایجاد می نماید.

فصل زمستان برترین زمان برای خرید از فروشگاه های بزرگ شهر استانبول است چرا که بیشتر این فروشگاه ها این موقع از سال تخفیف های بسیاری روی اجناس خود می گذارند و سرد شدن هوای استانبول مانع از انجام پیاده روی در شهر می گردد. بعلاوه به علت جشن های سال نو حضور در رستوران های شهر نیز یکی دیگر از فعالیت هایی است که در زمستان لذت بخش است.

برترین فصل استانبول در طول سال کدام فصل است؟

با توجه به مطالبی که در ابتدای متن گفته شد، انتخاب برترین فصل سال در شهر زیبای استانبول بسیار سخت است چرا که این شهر در تمام فصول سال زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارد. اما اگر برای زندگی کردن و یا تحصیل به شهر استانبول مهاجرت نموده اید، بهتر است برترین فصل برای حضور در استانبول را بدانید و اطرافیان خود را در برترین فصل از سال به استانبول دعوت کنید تا از آب و هوای استانبول که در آن فصل بسیار لذت بخش است، استفاده نمایند.

فصل بهار و فصل پاییز برترین فصل ها در شهر استانبول هستند که توریستان عموما در این دو فصل به شهر توریستی تاریخی استانبول سفر می نمایند. آب و هوای استانبول در این دو فصل بسیار دلپذیر است و افراد با حضور در استانبول در این دو فصل ترکیبی از آب و هوای نیمه گرمسیری، اقیانوسی، مرطوب و مدیترانه ای را تجربه می نمایند.

از طرف دیگر بهتر است بدانید که سفر به استانبول در دو ماه جولای و دسامبر که به ترتیب گرمترین و سردترین ماه سال هستند، زیاد مورد استقبال عموم مردم نیست و در بیشتر مواقع توصیه می گردد که در این دو ماه از فصول تابستان و زمستان به شهر زیبای استانبول سفر نکنید.

با خواندن این مطلب از مجله مهاجرتی خبرنگاران اطلاعات دقیقی در مورد آب و هوای استانبول به دست آوردید و به این ترتیب اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به ترکیه و استانبول گرفته اید، بهتر است راهنمای جامع تحصیل در ترکیه را در خبرنگاران بخوانید و اقدامات اولیه را به وسیله مشاوران گروه مهاجرتی خبرنگاران انجام دهید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1224

به "تور ارزان استانبول: آب و هوای استانبول در طول سال چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: آب و هوای استانبول در طول سال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید