خبرنگاران فرماندار شیراز:نهادهای متولی مدیریت بحران،بانک اطلاعات و تجهیزات پیشگیرانه داشته باشند

به گزارش اخبار نجوم، شیراز-خبرنگاران-فرماندار شهرستان شیراز تمام دستگاه ها و نهادهای متولی مدیریت بحران را مکلف کرد نسبت به تهیه بانک اطلاعات تجهیزات پیشگیرانه و کنترل بحران مجموعه خود اقدام کنند.

خبرنگاران فرماندار شیراز:نهادهای متولی مدیریت بحران،بانک اطلاعات و تجهیزات پیشگیرانه داشته باشند

محمدرضا امیری شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز افزود: این سازمان ها باید یک نسخه از اقدامات خود در زمینه این بانک اطلاعات را نیز برای مدیریت بهنگام بحران های مختلف، در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرار دهند.

وی ضمن مرور مخاطرات و بحران های طبیعی سال 98 تا به امروز در شیراز، بر ضرورت استفاده از علم روز و به هنگام در زمینه پیش بینی حوادث طبیعی، ارتقای سطح آمادگی سازمان های تاثیر گذار اجرایی شهرستان و نیز آگاهی رسانی علمی و شایسته به مردم تاکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه مطالعه میزان خطرپذیری مناطق باید بهنگام باشد، از دستگاههای اجرایی عضو شورا خواست تا رصدهای دوره ای را همواره در دستور کار خود قرار دهند و به شکل نظام مند مصوبات شورای مدیریت بحران را پیگیری و گزارش کنند.

فرماندار شهرستان شیراز به اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی به منظور خدمات رسانی در شرایط اضطراری اشاره و افزود: همه دستگاه ها نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل زمستانه اقدام کنند و بخشداران تابعه ضمن ابلاغ دستورالعمل به دهیاران نسبت به لایروبی مسیل ها و دهانه پل های مناطق روستایی اقدام و به فرمانداری گزارش کنند.

فرماندار شیراز جمعیت هلال احمر را موظف دانست نسبت به تهیه و دپوی اقلام زیستی و امدادی و نیز امکانات مربوط به اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان احتمالی برای آمادگی در برابر حوادث زمستانه اقدام کند.

وی ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری شیراز در مدیریت بحرانهای شهری، بر لایروبی رودخانه ها ومسیل ها و بررسی پل ها وسازه های آبی و پایش دائمی آنها در حوزه شهرستان تاکید کرد.

امیری با ابراز نگرانی از شرایط سوخت رسانی به روستاهای دورافتاده، شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی را مکلف کرد نسبت به انجام پیش بینی های لازم و تامین سوخت زمستانی مناطق شهری و روستایی و ذخیره سازی مناسب در انبارها بویژه درمناطق سردسیر اقدام کند تا مردم زمستان آرامی داشته باشند.

فرماندار شیراز بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از تمام دستگاه های اجرائی و متولی بحران سیل ظرف مدت یک هفته آینده تاکید و اعلام نمود: در این کمیته برای مناطق شهری از قبیل سلطان آباد، کرونی، محله سعدی و ... که استعداد خطرپذیری بالاتری در مواجهه با سیل دارند، به طور خاص پیش بینی،برنامه ریزی و تقسیم کار شود.

مدیریت بحران برای ماه های پیش رو آماده باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به دستورالعمل مدیریت بحران کشور در خصوص اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه دستگاه ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی و تاکید بر مفاد آن، خواستار اقدامات فوری و برنامه ریزی شده اعضای شورا حسب وظایف مشخص شد.

رحیم آزادی ضمن قدردانی از تلاش دستگاه ها و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران در سال گذشته، با استناد به گزارش سازمان هواشناسی، خواستار آمادگی دستگاه ها برای ماه های پیش رو شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 607

به "خبرنگاران فرماندار شیراز:نهادهای متولی مدیریت بحران،بانک اطلاعات و تجهیزات پیشگیرانه داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار شیراز:نهادهای متولی مدیریت بحران،بانک اطلاعات و تجهیزات پیشگیرانه داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید