خبرنگاران فاجعه کرونا در آمریکا

به گزارش اخبار نجوم، تهران -خبرنگاران- آمریکا با توجه به شرایط وخیم آمار مبتلایان به ویروس کرونا و کمبود امکانات درمانی به ویژه در ایالت های جنوبی، کارشناسان نسبت به یک فاجعه اجتماعی دراین کشور هشدار می دهند.

خبرنگاران فاجعه کرونا در آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: درپی بازشدن اماکن عمومی ایالت های آمریکا، شمار آمار مبتلایان به ویروس کرونا روزانه رکورد به جای می گذارد و حتی آمارها در مقایسه با هفته گذشته چند برابر شده است.

فلوریدا وخیم ترین ایالت آمریکا

این رسانه خبری آمریکا گزارش داد: ایالت فلوریدا یکی از وخیم ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد و در ادامه افزود: مقامات ایالت فلوریدا خیلی زود اقدام به بازگشایی اماکن عمومی از جمله سواحل دریا کردند، اکنون در روز یکشنبه (روز گذشته) بیش از 12 هزار نفر دراین ایالت به کووید-19 مبتلا شده اند، این چهارمین روز پیاپی است که تعداد مبتلایان به این ویروس این چنین بی سابقه ادامه دارد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین ایالت به بیش از 350 هزار نفر و شمار جان باختگان نیز نزدیک به پنج هزار نفر رسیده است.

فلوریدا فاقد تخت آی. سی. یو

بنابراین گزارش هم اکنون بیش از 127 درصد از ظرفیت بخش آی. سی. یو در بیمارستان های ایالت فلوریدا به کار گرفته شده و شهر میامی که بحرانی ترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این ایالت به خود اختصاص داده است، فاقد تخت آی. سی. یو برای مبتلایان جدید است؛ این درحالی است که دراین ایالت تا به امروز 9هزار نفر به علت ابتلا به کووید-19بستری شده اند.

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا گمراه کننده است

دکتر سلین گاندر (Celine Gounder) معاونت سابق کمیسیونر بهداشت شهر نیویورک به این شبکه خبری گفت: اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره همه گیری ویروس کرونا همگی اشتباه و گمراه کننده اند، درمدت یکماه شمار متبلایان به ویروس کرونا در آمریکا به شدت افزایش یافته و حتی چند برابر شده است.

ترامپ زدن ماسک را سیاسی کرده است

سی ان ان در ادامه گزارش تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا زدن ماسک در آمریکا را با این عنوان که افراد حق زدن یا نزدن ماسک را دارند، در واقع سیاسی کرده است، اما در حقیفت زدن ماسک یک کار درست در مقابله از همه گیری ویروس کرونا است.

آمریکا به سوی یک فاجعه می رود

آرماند دوریان (Armand Dorian) پزشک متخصص در این باره به سی ان ان گفت: علت آنکه افراد به کرونا مبتلا شده اند این است که در خانه نمانده اند و زمانی که بیرون آمده اند حاضر به رعایت موارد بهداشتی همچون زدن ماسک و یا فاصله اجتماعی نشده اند.

دوریان افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هشدار دهنده است، هنگامی که شاهدید که یک قطار قرار است با مانع سختی برخورد کند، باید هشدار بدهید.

وی ادامه داد: ماه در اوایل ماه فوریه(بهمن) اولین مورد مثبت به کووید-19 را در آمریکا داشتیم و در همان اوایل فوریه نیز نخستین جان باخته به این ویروس را، اکنون طی تنها چند ماه نظاره گر چنین آماری از مبتلایان و جان باختگان به ویروس کرونا هستیم.

دوریان افزود: تنها یک فرد مبتلا به کووید-19 قادر است طی یک ماه یکهزار نفر را آلوده به این ویروس سازد؛ چنانچه اقدام صحیحی انجام نگیرد، آمریکا به سوی یک فاجعه روی نهاده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 14میلیون و 644هزار نفر رسیده که از این تعداد نزدیک به 609 هزار نفر نیز جان باخته اند.

آمریکا نیز با سه میلیون و 898هزار و 550 هزار مبتلا (تا لحظه مخابره این خبر) به ویروس کرونا و بیش از 143 هزار و 200جان باخته در صدر دیگر کشورهای مبتلا به این ویروس واقع شده است.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 452

به "خبرنگاران فاجعه کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاجعه کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید