جانسون: پزشکان آماده اعلام خبر مرگ من شده بودند

به گزارش اخبار نجوم، بوریس جانسون نخست وزیر 55 ساله انگلیس پس از بهبودی از بیماری کووید -19 فاش کرد که پزشکان بیمارستانی که در هنگام بیماری در آن بستری بود، خود را برای اعلام خبر مرگ وی آماده می کردند.

جانسون: پزشکان آماده اعلام خبر مرگ من شده بودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران جانسون به روزنامه انگلیسی سان آن ساندی گفت که دولت طرحی اضطراری برای اداره کشور پس از مرگ وی تهیه کرده بود که مانند دوره مرگ استالین بود.

جانسون که چهارشنبه گذشته 17 روز پس از خاتمه 2 هفته بیماری سخت و بستری شدن در بیمارستان، پدر شده، با تقدیر و سپاسگزاری از پزشکان بیمارستان سنت توماس لندن برای حفظ زندگی اش، پسر خود را به نام پزشکانش نامگذاری کرده است.

جانسون اضافه نمود: در بیمارستان چندین لیتر اکسیژن به او تزریق کرده اند تا در مبارزه سخت با ویروس کرونا، زنده بماند. در هنگام مبارزه میان زندگی و مرگ در بیمارستان سنت توماس در ماه گذشته (آوریل/ فروردین - اردیبهشت) بار ها از خود پرسیدم چگونه از این وضع رها خواهم شد. باورکردنی نبود که در مدت تنها چند روز، وضع سلامتی و جسمانی من تا آن اندازه خراب و بد شود.

جانسون اعتراف کرد که هنگامی که تست کرونای وی در اواخر مارس (فروردین) مثبت شده بود، آن را بی اهمیت دانسته، از پذیرش جدی بودن آن خودداری کرده و برای ادامه کار به طبقه بالای دفتر نخست وزیری رفته و خود را قرنطینه کرده بود.

وی گفت که تمایلی به بستری شدن در بیمارستان نداشته، اما به اصرار پزشکان به بیمارستان انتقال یافته است.

جانسون گفت با اینکه قبلا نیز چند بار به علت مصدومیت های ورزشی و دیگر در بیمارستان بستری شده بود، شاید برای نخستین بار وادار به روبه رو شدن با مرگ و پذیرش آن شده است.

انگلیس از 6 هفته گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط قرنطینه به سر می برد. براساس شیوه نامه دولت، افراد فقط برای انجام کار های ضروری مانند خرید خوراکی، ورزش، ملاقات با پزشک یا کمک به فرد داوطلب قادر به خروج از خانه هستند. همچنین برگزاری هرگونه تجمع بیشتر از دو نفر ممنوع و پلیس با اختیارات ویژه بر حسن اجرای محدودیت ها نظارت می کند.

دولت قرار است پنجشنبه آینده (18 اردیبهشت) درباره تمدید یا تسهیل شرایط قرنطینه در این کشور تصمیم گیری کند.

نشریه سان نوشت که احتمالا محدودیت ها برای برخی از شرکت های تجاری مانند کارخانه جات، فروشگاه ها و سازمان های اداری از 26 می (6 خرداد) رفع خواهد شد. الوک شارما وزیر تجارت انگلیس در روز های آینده جزئیات برنامه دولت برای عبور از شرایط قرنطینه را تشریح خواهد کرد.

به رغم برگزاری تظاهرات روز شنبه علیه محدودیت ها و قرنطینه اجباری، بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد که انگلیسی ها دچار نوعی هراس و نگرانی از کرونا شده و تمایلی به تسهیل محدودیت ها تا ساخت واکسن این بیماری، ندارند.

نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس موری نشان می دهد که 60 درصد انگلیسی ها از بازگشت به شرایط پیش از قرنطینه ناراحت و نگران هستند. همچنین نظرسنجی موسسه یوگوو حاکی است که 91 درصد انگلیسی ها خواهان تمدید شرایط قرنطینه و حتی تشدید آن هستند.

نخست وزیر انگلیس دو روز پیش (11 اردیبهشت) با اشاره به منحنی شرایط کرونا گفت که این کشور از رشد همه گیری کرونا (کووید-19) عبور کرده و شیب نزولی را طی می کند. وی با اشاره به طرح دولت برای عبور از شرایط قرنطینه بر لزوم از سرگیری چرخه های اقتصاد کشور در کنار مهار کرونا تاکید کرد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز بیش از 182 هزار مبتلا به کرونا، 28 هزار و 132 نفر جان باخته اند. هر چند تحقیقات مستقل نهاد های داده پژوه، نشان دهنده اختلاف فاحش میان آمار های دولتی و واقعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 339

به "جانسون: پزشکان آماده اعلام خبر مرگ من شده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: پزشکان آماده اعلام خبر مرگ من شده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید