تصرف چند مقر نظامی سعودی در نجران، حمله موشکی به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن

به گزارش اخبار نجوم، خبرگزاری خبرنگاران- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور تعدادی از مقرها و استحکامات ارتش سعودی و نیروهای وابسته به آن در نجران واقع در جنوب عربستان سعودی را به کنترل خود درآوردند.

تصرف چند مقر نظامی سعودی در نجران، حمله موشکی به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، بعضی منابع نظامی در صنعاء گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته تعدادی از پایگاه ها و استحکامات ارتش سعودی و نیروهای وابسته به آن در منطقه الظهره واقع در محور نجران در جنوب عربستان سعودی را تصرف کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز شدند بر کوه ها و تپه های الخوار در صحرای مرزی الأجاشر واقع در حد فاصل نجران-صعده تسلط یابند.

روزنامه الأخبار به نقل از بعضی منابع یمنی نوشت تپه هایی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر آن تسلط یافته اند در فاصله 28 کیلومتری مرزهای یمن با نجران واقع شده است و در این حمله تلفات انسانی زیادی به ارتش سعودی و نیروهای وابسته به آن وارد شده است.

از سوی دیگر گروه رسانه ای الإعلام الحربی در صنعاء تصاویری از حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی را منتشر کرد که نشان می دهد استحکامات و جنگ افزارهای نیروهای سعودی در نجران را هدف قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای سعودی 30 آوریل گذشته در جریان درگیری مرزی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، سه افسر را از دست دادند و همزمان با آن عملیات های هجومی هوایی نیروهای صنعاء به اهداف نظامی عربستان سعودی طی چند روز گذشته افزایش یافته است.

طی دو روز گذشته نیز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای صنعاء از حمله به پایگاه هوایی ملک خالد با پهپاد قاصف K2 اطلاع داد.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن

پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن در شهر مأرب بامداد امروز هدف حمله موشکی بالستیک نهاده شد.

منابع نظامی در استان مأرب امروز (دوشنبه) از حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی اطلاع دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، این حمله موشکی زمانی اتفاق افتاده که نیروهای نظامی داخل پایگاه تجمع نموده و آماده اعزام به مناطق درگیری بودند. در این حمله دهها نفر از نظامیان کشته شدند که در میان آن ها چند تن از فرماندهان نیز دیده می گردد.

منابع محلی نیز گفتند که بیمارستان الهیئه در داخل شهر مأرب اعلام حالت فوق العاده نموده و از تمامی پزشکان و کادر درمانی خواسته تا سریعا برای استقبال از حجم زیاد زخمی ها و کشته ها در بیمارستان حاضر شوند.

پایگاههای ائتلاف سعودی در اطراف و داخل مأرب از زمان شروع عملیات آزادسازی بارها هدف حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن نهاده شده است.

در این راستا عبدالله العلیمی مدیر دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن عبدربه منصور هادی گفته است که از شروع امسال میلادی (2021) تا اوایل ماه می، 2400 نفر از نیروهای هادی کشته و 5400 نفر دیگر زخمی شده اند.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته است که تنها در صورت خروج بیگانگان، تروریستهای داعش و القاعده در استان مأرب و باقی ماندن ساکنان اصلی این منطقه عملیات آزادسازی متوقف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 972

به "تصرف چند مقر نظامی سعودی در نجران، حمله موشکی به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصرف چند مقر نظامی سعودی در نجران، حمله موشکی به پایگاه نیروهای ویژه دولت مستعفی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید