با یکی از جذاب ترین شغل ها در دنیای امروز اشنا شوید

به گزارش اخبار نجوم، رپرتاژآگهی - یک روز زیبا و معمولی را تصور کنید که، با صدای هشدار تلفن همراهتان از خواب بیدار می شوید و بعد از انجام کار های روزمره به سراغ تلفن همراه خود رفته و به چک کردن شبکه های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی و شاید هم تماشای یک فیلم مشغول می شوید. تمام این کارها که بخشی از روتین معمولی زندگی بسیاری را از ما را تشکیل می دهد و بسیاری دیگر از کارهایی که ما به راحتی و با یاری موبایل، تب لت و یا لب تاب خود انجام میدهیم، به لطف پیشرفت دانش برنامه نویسی ممکن شده است. دانش برنامه نویسی را، می توان یکی از کاربردی ترین علوم در عصر حاضر که عصر تکنولوژی نامیده می گردد و شاهد دسترسی گسترده مردم به فناوری های ارتباطی هستیم، دانست.

با یکی از جذاب ترین شغل ها در دنیای امروز اشنا شوید

اگر به کارهای روزمره خود دقت کنید متوجه می شوید که بسیاری از آنها را به سهولت و به یاری انواع برنامه ها انجام میدهید و این آسودگی را مدیون برنامه نویسان خلاق و مبتکری هستید که با فراوری برنامه های مفید، زندگی را راحت تر نموده اند و نقش موثری در رفع کردن احتیاجهای انسان جهانی امروز، بازی می نمایند.

احتیاج گسترده مردم به انواع برنامه ها، باعث شده تا برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین شغل ها در جهان محسوب گردد و افراد زیادی به کار کردن به عنوان یک برنامه نویس، علاقه مند باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و از کارهایی که احتیاج به ابتکار و خلاقیت دارند لذت میبرید، توصیه می کنم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اولین قدم برای برنامه نویس شدن چیست؟

برای آغاز هر کاری، ابتدا باید در آن مهارت کسب کنید و برنامه نویسی هم از این قاعده مستثنی نیست! بنابراین، اولین قدم برای برنامه نویس شدن را، می توان آموزش و تمرین مستمر دانست. برنامه نویسی یک دانش گسترده است و انواع مختلفی دارد. بنابراین قبل از آغاز به یادگیری، باید تصمیم بگیرید در کدوم حوزه برنامه نویسی، قصد فعالیت دارید. جامع ترین حوزه های این دانش عبارتند از: برنامه نویسی دسکتاپ، برنامه نویسی تحت وب و برنامه نویسی اندروید که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین توصیه می کنیم در خصوص آنها تحقیق نموده و نسبت به علاقه و مهارت خود، مناسب ترین آنها را برگزینید. البته انتخاب حوزه فعالیت تنها انتخابی نیست که برای آغاز ضروری است! بلکه شما باید زبان برنامه نویسی که قصد یادگیری آن را دارید نیز، برگزینید. البته توصیه ما این است که به یک زبان اکتفا نکنید و کوشش کنید همیشه مهارت ها و توانمندی های خود را توسعه دهید.

در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر شما، شرح مختصری در رابطه با چند نوع پرطرفدار برنامه نویسی، ارائه میگردد:

برنامه نویسی اندروید

در سال 2005، زمانی که اندی رابین خالق سیستم عامل اندروید آن را به شرکت گوگل فروخت و این سیستم عامل تحت حمایت این شرکت عظیم به جهان عرضه شد، تحول شگرفی در زمینه تکنولوژی پدید آمد. قابلیت های بی شمار و انعطاف بالای این سیستم عامل سبب شد تا مورد توجه بسیاری از شرکت های سازنده تلفن همراه، قرار بگیرد و استفاده از آن فراگیر گردد.

تعداد بالای کسانی که از این سیستم عامل استفاده می نمایند و هم چنین سهولت در نصب و استفاده از برنامه های فراوری شده برای اندروید سبب شده تا، بازار کار مناسبی برای برنامه نویسان این حوزه به وجود بیاید. برای فراوری انواع نرم افزارهای اندرویدی می توان از زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند جاوا، کاتلین و سی شارپ استفاده کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اما بهترین زبان ها برای توسعه این نرم افزارها، زبان برنامه نویسی جاوا و کاتلین است. زیرا، این دو زبان توسط شرکت گوگل به عنوان زبان های رسمی توسعه اپلیکیشن های اندروید معرفی شده اند و کار با آنها بسیار ساده تر است.

توصیه می کنیم بدون دغدغه در زمینه برنامه نویسی مهارت کسب کنید و نگران پیدا کردن کار نباشید. زیرا، اگر از مهارت کافی و خلاقیت مناسب برخوردار باشید، حتی اگر نخواهید به استخدام شرکت ها دربیایید، می توانید به عنوان یک فریلنسر و به وسیله سایت های فریلنسری معتبری مانند حامی ورکس، آغاز به کار کنید و علاوه بر کسب درآمد، با فراوری نرم افزارهای متنوع تجربه کسب کنید و مهارت های خود را افزایش دهید.

زبان برنامه نویسی پایتون

زبان های برنامه نویسی تنها راه ارتباط انسان با وسایل دیجیتالی مانند کامپیوتر می باشند و به علت اهمیت روزافزون این ارتباط در حل مسائل و راحت تر کردن زندگی انسان، زبان های برنامه نویسی همیشه در حال توسعه و پیشرفت هستند. در میان زبان های برنامه نویسی متداول، پایتون یکی از محبوبترین آنها محسوب می گردد. دلیل این محبوبیت را می توان یادگیری آسان این زبان دانست. به گونه ای که، بسیاری از کسانی که تازه آغاز به یادگیری برنامه نویسی نموده اند، پایتون را برای یادگیری برمیگزینند. هم چنین پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، ساخته و توسعه داده شده است و محدود به نرم افزار یا عملکرد خاصی نیست و به راحتی می تواند از طراحی یک بازی ،تا حل سخت ترین معادلات را پوشش دهد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا (Object-Oriented) و سطح بالا (High-Level) است. این زبان بسیار کاربردی است به گونه ای که بسیاری از شرکت های عظیم و مطرح درجهانی دیجیتال، مانند گوگل، یوتیوپ، فیس بوک، یاهو، موزیلا، اینستاگرام، ردیت و …. از این زبان برنامه نویسی بهره می برند. هم چنین، پایتون قابلیت های بسیاری برای حل معادلات پیچیده و تحلیل داده های سخت دارد از این رو، در میان جوامع علمی از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است.

مزیت دیگر این نرم افزار این است که، به دلیل کدهای دستوری کوتاهی که دارد، می تواند با سرعت بالایی جوابگوی احتیاجهای شما باشد. هم چنین این زبان برنامه نویسی محبوب، با دیگر زبان ها سازگار است و می تواند چالش های پیش روی شما را کمتر کند. شما در صورت داشتن مهارت در کار کردن با پایتون می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی در سایت های معتبر فریلنسری مانند حامی ورکس به صورت پروژه ای آغاز به کار کنید و کسب درآمد داشته باشید.

متلب چیست و جه کاربردی دارد؟

اغلب کسانی که نام متلب به گوششان خورده است، آن را تنها یک نرم افزار بسیار کاربردی میدانند در حالیکه متلب یک زبان برنامه نویسی سطح بالای نسل چهارم است و علاوه بر آن یک محیط تعاملی برای محاسبات عددی، تجسم و برنامه نویسی نیز، می باشد. این نرم افزار توسط شرکت MathWorks و در سال 1984 فراوریشده و توسعه یافته است. این نرم افزار بر پایه زبان برنامه نویسی C فراوری شده است که، بسیاری از برنامه نویسان آن را زبان مادر میدانند.

واژه MATLAB (متلب) از ترکیب دو واژه MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) گرفته شده است و این نام نشانگر رویکرد ماتریس محور این برنامه است. در متلب حتی اعداد منفرد نیز، به صورت یک ماتریس در نظر گرفته می شوند. متلب را می توان یک ماشین حساب قدرتمند دانست که، می تواند سخت ترین مسائل و معادلات را حل نماید و تحلیلی مناسب از پیچیده ترین داده ها در اختیار شما قرار دهد. هم چنین کار کردن با این برنامه ساده است و محیط گرافیکی مناسبی دارد، و از آنجایی که بسیاری از محققان و یا دانشجویان برای انجام پروژه های خود به این نرم افزار احتیاج دارند، یادگیری آن و کار کردن در این زمینه، می تواند انتخاب خوبی باشد.

سخن پایانی

برنامه نویسی از آن دسته از شغل هایی است که طی سالهای اخیر، بسیاری از افراد شاغل در آن فریلنسری و آزاد کاری را برگزیده اند و از این شیوه نوین برای کسب درآمد بهره می برند. بنابراین اگر شما هم یک برنامه نویس هستید یا علاقه مندید که شغل برنامه نویسی را برگزینید توصیه می کنیم کار کردن به عنوان یک فریلنسر را، به یاری سایت های معتبری مانند حامی ورکس (hamiworks.com) تجربه کنید و لذت رئیس خود بودن و کنترل کامل داشتن بر وقت و زندگیتان را، تجربه کنید. هم چنین کار کردن به عنوان یک فریلنسر، از هدر رفتن وقت هایی که صرف آماده شدن و رفتن به محل کارتان می گردد، جلوگیری می نماید و اوقات فراغت بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

موفقیت در برنامه نویسی نیز مانند هر شغل دیگری احتیاجمند کوشش، پشتکار و استعداد و خلاقیت است بنابراین، نا امید نشوید و دست از کوشش برندارید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 933

به "با یکی از جذاب ترین شغل ها در دنیای امروز اشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یکی از جذاب ترین شغل ها در دنیای امروز اشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید