از 4K تا MEMC؛ معرفی تمام قابلیت های تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن

به گزارش اخبار نجوم، پرچمدار تلویزیون های ایکس ویژن مدتیست روانه بازار شده است. سری 8 ایکس ویژن با بالاترین مشخصات فنی، در حال حاضر خود را پیشرفته ترین تلویزیون بازار ایران می داند. فناوری های جدید و مدرن، از وضوح تصویر UHD 4K تا قابلیت جدید MEMC در این تلویزیون ها از مشخصاتی است که باعث می شود تلویزیون ایکس ویژن از نظر نسبت تکنولوژی به قیمت، یکی از بهترین های بازار محسوب شود. اما خریداران چقدر از جزئیات فناوری های استفاده شده در تلویزیون باخبر ند؟ در ادامه همراه ما باشید تا تک تک این ویژگی ها را همراه جزئیات بررسی کنیم.

از 4K تا MEMC؛ معرفی تمام قابلیت های تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن

ویژگی های مربوط به کیفیت تصویر

UHD 4K

UHD 4K یکی از شناخته شده ترین فناوری های موجود در تلویزیون های جدید است که احتمالا کم وبیش در مورد آن شنیده اید. 4K با چهار برابر وضوح بیشتر نسبت به FULL HD نسل جدیدی از کیفیت تصویر را به کاربران ارائه می کند.

وجود 8.3 میلیون پیکسل در تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن علاوه بر تمرکز بر جزئیات تصاویر باعث می شود رنگ ها با کیفیت واقعی و به صورت زنده و طبیعی نمایش داده شوند. این قابلیت برای دیدن فیلم و تصاویر روز جهان که با کیفیت بالایی تولید می شود و همچنین انجام بازی های کامپیوتری، مهم و تاثیرگذار است.

علاوه بر این، UHD 4K برای تصاویر با کیفیت کمتر نیز مناسب است و تجربه ای لذت بخش از تماشای تلویزیون را به چشمان شما هدیه می دهد.

HDR 10

HDR 10 قابلیتی است که نمایش تصاویر با کنتراست بالا را امکان پذیر می کند و با ارائه طیف وسیعی از رنگ در تصویر باعث می شود رنگ های روشن به صورت روشن تر و رنگ های تیره با تیرگی بیشتر نمایش داده شوند. همین ویژگی باعث نمایش تعداد بیشتری از رنگ ها در تصویر می شود که نتیجه آن تصویر واقعی تر و رنگ های زنده تر در مقایسه با تصاویر فاقد این قابلیت است.

HDR 10 در تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن تماشای فیلم و تصاویر را لذتبخش تر می کند و با ایجاد عمق بیشتر در رنگ و نور، تجربه ای جدید از تماشای یک تصویر با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.

MEMC

وجود فناوری MEMC در تلویزیون های ایکس ویژن باعث می شود سرعت انتقال تصاویر در صفحه نمایشگر دو برابر شود. به این صورت که لرزش حرکت ها و سایه ها به سطحی که برای چشم قابل درک باشد، کمتر انتقال داده می شود و حرکت های سریع در صفحه نمایشگر تلویزیون واقعی تر دیده می شوند.

MEMC با حذف لرزش های تصویر، حرکت و جابجایی در فیلم ها را روان و طبیعی به نمایش می گذارد تا تصاویر سریعی همچون مسابقات ورزشی، فیلم ها و بازی های کامپیوتری با کیفیتی بهتر از قبل در قاب تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن قابل اجرا باشند.

IPS Panel

پنل IPS با گستره رنگ بالا و تمرکز بر ارائه تصویر روشن تر، کیفیت را پیش روی شما قرار می دهد. تلویزیون های ایکس ویژن دارای پنل IPS از زاویه های کناری نیز کیفیت و رنگ تصویر را همچون زاویه روبرو حفظ می کنند و در برابر لمس مقاومند. به این صورت که در زمان تماس دست یا جسم با صفحه نمایشگر، رنگ، نور و کیفیت تصویر دچار افت نمی شود. دقت رنگ تلویزیون ایکس ویژن دارای پنل IPS و قابلیت ارائه تصویر در همه زوایا، راحتی را هنگام تماشای تلویزیون برای شما به ارمغان می آورد.

Quad Core CPU

CPU مغز اصلی تلویزیون محسوب می شود که بسته به قدرت و نوع روی کیفیت تصاویر تاثیر می گذارد. پردازنده چهار هسته ای تلویزیون های ایکس ویژن با پردازش پرقدرت هر فریم به صورت جداگانه و نمایش پشت سر هم آن ها، می تواند کاربر را مجذوب کیفیت تصویر کند. همچنین با پشتیبانی از تصاویر با گرافیک سنگین مانند بازی های رایانه ای، تجربه ای مطلوب از بازی روان و با کیفیت به کاربران هدیه می دهد.

ویژگی های مربوط به کیفیت صدا

سیستم صوتی Pure sound

ایکس ویژن تنها به دنبال کیفیت تصویر نیست، بلکه با در نظر دریافت اهمیت صدا و استفاده از سیستم های صوتی معتبر جهانی همچون Pure sound کاری می کند تا واضح، طبیعی و با کیفیت بشنوید. تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن علاوه بر تمرکز بر کیفیت تصاویر و رنگ ها، با استفاده از سیستم صوتی قدرتمند Pure sound، تجربه ای متفاوت از تماشای یک تصویر شفاف و واقعی همراه با صدایی رسا را به شما هدیه می دهند.

پخش صدای دالبی

قابلیت پخش صدای دالبی، تضمینی است تا کیفیت صوتی تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن یکی از بهترین های موجود در بازار ایران باشد. دالبی با رساندن صدای یک فیلم از زوایای مختلف به گوش مخاطب، بر کیفیت تماشا تاثیر مستقیم می گذارد و داشتن این ویژگی در تلویزیون نیز می تواند به تجربه ای لذتبخش از تماشای تصاویر به همراه صدایی رسا منجر شود.

Front speaker

جایگذاری اسپیکر در بخش جلویی تلویزیون باعث می شود صدا مستقیما و بدون بازگشت به گوش برسد. Front speaker لذت تماشای فیلم و تصاویری که صدا در آن حائز اهمیت است را دوچندان کرده و کیفیت و قدرت سیستم صوتی را برای حفظ حس خوب شما تضمین می کند.

ویژگی های مربوط به تلویزیون هوشمند

Android 10

تلویزیون های هوشمند سری 8 ایکس ویژن با قابلیت اتصال به اینترنت، امکان ورود به جهانی تکنولوژی را فراهم می کنند و ویژگی هایی فراتر از یک تلویزیون ساده را در اختیار شما قرار می دهند. وجود سیستم عامل اندروید 10 در این تلویزیون ها باعث می شود استفاده از قابلیت های یک تلفن هوشمند، از طریق تلویزیون نیز به آسانی ممکن باشد. این ویژگی باعث راحتی بیشتر کاربران می شود و برای وبگردی، خرید آنلاین، پرداخت قبوض و تماشای آنلاین فیلم و سریال مناسب است. همچنین رفع بسیاری از نیازهای روزمره از طریق اپلیکیشن ها، با تلویزیون های هوشمند و مجهز به سیستم عامل اندروید 10، راحت تر از همیشه ممکن خواهد بود.

WIFI Screen mirror

WIFI Screen mirror قابلیتی است که صفحه موبایل را بدون هیچ کابل و رابط فیزیکی به تلویزیون متصل می کند و با آن می توان هر آنچه از نمایشگر گوشی هوشمند دیده می شود، روی تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن مشاهده کرد. با استفاده از WIFI Screen mirror تصاویر موجود در موبایل با وضوح و کیفیت بالاتری در قاب تلویزیون نمایش داده می شود و می توان استفاده از موبایل و کار با آن را در بازتابی واضح تر و دلپذیرتر تجربه کرد.

سخن آخر

از قابلیت های مهم و کاربردی تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن بیشتر مطلع شدید، اما هنوز ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در تصمیم شما برای خرید یک تلویزیون تاثیرگذار باشند. پس پیشنهاد می کنیم ویدئوی آنباکسینگ و بررسی تلویزیون سری 8 ایکس ویژن را از دست ندهید تا اطلاعات کامل تری از این محصول جدید به دست آورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 987

به "از 4K تا MEMC؛ معرفی تمام قابلیت های تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 4K تا MEMC؛ معرفی تمام قابلیت های تلویزیون های سری 8 ایکس ویژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید