اکتیویژن بالاخره استودیویی برای ساخت چیزی غیر از کال آو دیوتی افتتاح کرد

به گزارش اخبار نجوم، شرکت اکتیویژن به تازگی از افتتاح استودیوی جدیدی در لهستان اطلاع داد که بر ساخت آثار تریپل ای (AAA) تمرکز دارد و قرار است آثاری غیر از کال آو دیوتی را توسعه دهد. این خبر بسیار خوبی است؛ چرا که صنعت بازی بعد از هزاران اخراج و اتفاقات ناگواری که در آن رخ داد، حال به استودیوهای بیشتری احتیاج دارد. با این حال هفته گذشته بود که کمپانی مادر اکتیویژن یعنی مایکروسافت خبر از تعطیلی سه استودیوی بازی سازی داد و اکنون به همین دلیل افتتاح یک استودیوی تازه باخوردهای کاملا مثبتی نداشته است.

اکتیویژن بالاخره استودیویی برای ساخت چیزی غیر از کال آو دیوتی افتتاح کرد

در تاریخ 16 مه/می، اکتیویژن به صورت رسمی Elsewhere Entertainment را معرفی کرد؛ یک استودیوی داخلی که به تازگی در ورشوی لهستان تاسیس شده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی اکتیویژن می دانیم که این استودیوی نو به طور خاص بر توسعه یک فرنچایز AAA مبتنی بر روایت (داستانی) و تعریف نماینده ژانر فعالیت دارد.

به نظر می رسد این استودیوی نو برخلاف استودیوهای ریون سافتور (Raven Software) و های مون استودیوز (High Moon Studios) ابزار دیگری برای فراوری سری بازی کال آو دیوتی نخواهد بود. البته که اکتیویژن طی این سال ها با به کار گرفتن تمام استودیوهای خود برای توسعه بازی های Call of Duty حسابی خود را بدنام نموده اما شاید این بار اوضاع متفاوت رقم بخورد.

در بیانیه مطبوعاتی اکتیویژن می خوانیم: استودیوی Elsewhere Entertainment که از صفر ساخته شده؛ استودیویی ممتاز و مستقل است که به ایجاد محیطی الهام بخش برای رشد ایده های جسورانه و متنوع اختصاص دارد. ماموریت اصلی این تیم، همه اعضا را تشویق می نماید تا به کاوش و همکاری خلاقانه برای توسعه یک فرنچایز با میراثی ماندگار که فراتر از بازی ها طنین انداز می گردد، بپردازند.

اکتیویژن می گوید این استودیو بازی سازانی را شامل می گردد که تا پیش از این روی بازی های لست آو آس (The Last of Us)، آنچارتد (Uncharted)، ویچر (The Witcher)، سایبرپانک (Cyberpunk)، دیویژن (The Division)، دستینی (Destiny) و فارکرای (Far Cry) کار نموده اند. ظاهرا این استودیو در حال حاضر عمومی شده؛ چرا که به کار خود ادامه می دهد و احتمالا توسعه و توسعه اولین بازی بزرگ خود را شروع نموده است.

احتمالا درصد کمی از کاربران و گیمرهایی که در فضای مجازی و آنلاین فعالیت می نمایند، نظرات و بازخورد مثبتی نسبت به افتتاح این استودیوی نو داشته باشند. چرا که کمی قبل تر از این آگاه شدیم سه استودیوی متعلق به بتسدا به صورت ناگهانی از سوی مایکروسافت و برند ایکس باکس برای همواره تعطیل شده اند.

این اوضاع پس از افشا شدن جلسه سران ایکس باکس و بتسدا حتی بدتر هم شد. در این جلسه فاش شد که علت بسته شدن استودیوها پراکندگی بیش از حد منابع و کارکنان است. طبق گزارش ها، مت بوتی یکی از روسای ایکس باکس گفته که تعطیلی این تیم ها به تامین بودجه و کارمندان بیشتر برای ساخت پروژه هایی بزرگ تر و تاثیرگذارتر ختم خواهد شد.

بنابراین پس از این اخبار ناامیدنماینده، افتتاح استودیویی نو از سمت اکتیویژن زیاد کمکی به بهبود اوضاع نکرد. البته که این احتمال هم وجود دارد که اکتیویژن مدت ها پیش از ادغام مایکروسافت در حال ساخت Elsewhere Entertainment بوده است.

منبع: Kotaku

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 خرداد 1403 بروزرسانی: 4 خرداد 1403 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1634

به "اکتیویژن بالاخره استودیویی برای ساخت چیزی غیر از کال آو دیوتی افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکتیویژن بالاخره استودیویی برای ساخت چیزی غیر از کال آو دیوتی افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید