انعقاد توافق نامه همکاری بین وزارتخانه های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش اخبار نجوم، توافق نامه اجرایی برنامه ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای بخشی از برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

انعقاد توافق نامه همکاری بین وزارتخانه های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، توافق نامه اجرایی برنامه ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران، ذیل مصوبات شورای عالی اشتغال، به منظور اجرای بخشی از برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار با هدف ایجاد به طور میانگین سالانه یک میلیون فرصت شغلی طی سال های 1400 الی 1404 بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

این توافق نامه با هدف افزایش انطباق آموزش های تخصصی با احتیاج بازار کار به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال و ارتقای مهارت تخصصی و اشتغال پذیری فارغ التحصیلان به امضاء رسید.

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و کسب و کار برای دانشجویان به وسیله غنی سازی اوقات فراغت و برنامه های فوق برنامه و با استفاده از ظرفیت دروس مختلف مرتبط و فعال سازی دانشگاهی، پیگیری لحاظ امتیاز (ترفیع - ارتقاء) برای اساتیدی که به اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان یاری می نمایند، یاری دانشگاه ها به شناسایی مزیت های اقتصادی و فرصت های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در استان ها و شهرستان ها با روش های علمی و یاری به تقویت و ترویج فناوری های مربوط به فراوری و ایجاد اشتغال در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و محلی از جمله مفاد این توافق نامه است.

از دیگر مفاد این توافق نامه می توان به یاری به تقویت و ترویج فرهنگ کار، تعاون و اشتغال و کارآفرینی بین دانشجویان و اساتید دانشگاه، برنامه ریزی برای تقویت کلینیک های مشاوره اشتغال و کسب و کار برای دانشجویان، برنامه ریزی برای تقویت فعالیت های نوآورانه و فن آورانه در دانشگاه ها، ایجاد امکان استفاده از امکانات موجود در دانشگاه ها (فضا و تجهیزات و…) برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان، ثبت اقدامات مرتبط با اشتغال در سامانه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یاری به انطباق آموزش و بازار کار اشاره نمود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس این توافق نامه متعهد است نسبت به ایجاد و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در منطقه ها هدف و برای گروه های هدف مطابق برنامه اعلامی و بعلاوه نسبت به ورود اطلاعات و داده های برنامه ای با جزئیات مشخص جامعه هدف، منطقه ها جغرافیایی، منابع اقتصادی و نقش آفرینی در حلقه و عوامل موثر در اشتغال در درگاه داشبرد برنامه ملی اقدام نماید.

ایجاد زمینه فعالیت و مشارکت طرفین در اکوسیستم ملی اشتغال جهت راهبری و نظارت بر برنامه های اشتغال، اقدام و پیگیری لازم جهت تسهیل در اجرای برنامه های اشتغال در هماهنگی با سایر نهاد های ذیربط در حوزه تدوین برنامه و بودجه در سطح ملی و استانی و هماهنگی و پیگیری لازم جهت تأمین منابع اقتصادی برنامه های اشتغال نیز از تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس این توافق نامه است.

لازم به ذکر است این توافق نامه که به وسیله محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضاء رسید، برای طرفین به مدت دو سال نافذ و لازم الاجراست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1297

به "انعقاد توافق نامه همکاری بین وزارتخانه های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد توافق نامه همکاری بین وزارتخانه های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید