افزایش دو برابری صادرات تسلیحات آلمان در سال 2019

به گزارش اخبار نجوم، بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به حزب سبز این کشور میزان مجوزهای صادرات تسلیحات مصوب دولت آلمان در سال 2019 رکورد بالای جدیدی را به دست آورده و نسبت به سال قبل آن دو برابر شده است.

افزایش دو برابری صادرات تسلیحات آلمان در سال 2019

با تور ارزان آلمان بهار 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی ، دولت آلمان در سال 2019 برای اولین بار مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش بیش از 8 میلیارد یورو را تصویب نموده و به این ترتیب از این نظر رکورد جدیدی را ثبت نموده است.

بر این اساس آلمان در سال 2019 در مقایسه با سال قبل از آن مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش 8.015 میلیارد یورو تصویب نموده در حالی که میزان این گونه مجوزها در سال قبل از آن حدود 4.824 میلیارد بوده که این نشان دهنده افزایش دو برابری مجوز های تصویب شده برای صادرات تسلیحات در آلمان در سال 2019 است. 32 درصد این مجوزها برای سلاح های جنگی و مابقی هم برای سایر تجهیزات نظامی بوده است.

ان تی وی آلمان این خبر را با استناد به یک پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست کاتیا کویل، از نمایندگان حزب سبز آلمان منتشر نموده است.

رکورد قبلی مجوز صادرات تسلیحات آلمان مربوط به سال 2015 بود که حدود 7.859 میلیارد یورو بوده است. بر این اساس همچنین تصویب مجوز صادرات تسلیحات برای کشورهای ثالث خارج از اتحادیه اروپا و ناتو هم تقریبا حدود یک میلیارد یورو افزایش پیدا نموده است.

صادرات تسلیحات به کشورهای ثالث بخصوص به دلیل نقض حقوق بشر از طرف بعضی از این کشورها و یا دخالت در درگیری های منطقه ای بحث برانگیز است.

بر اساس گزارش قبلی صادرات تسلیحات آلمان که تا اواسط دسامبر سال گذشته را آنالیز نموده بود کشورهای الجزایر، مصر، امارات، قطر و اندونزی در بین ده کشور مهم وارد کننده تسلیحات آلمانی قرار داشتند.

این رکورد بالای تصویب مجوزها برای صادرات تسلیحات می تواند مناقشات سختی را در ائتلاف بزرگ آلمان ایجاد کند. روسای جدید حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی آلمان اخیرا خواهان مقررات سختگیرانه تر در زمینه صادرات تسلیحات شده و انتقاد شدیدی به صادرات سلاح بالا به مناطق بحرانی وارد کرندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 75

به "افزایش دو برابری صادرات تسلیحات آلمان در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دو برابری صادرات تسلیحات آلمان در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید