ارائه پروانه صنعتی به چاپخانه داران، معافیت گمرکی دستگاه های چاپ دست دوم

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران: مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد از ارائه پروانه صنعتی به چاپخانه داران و معافیت گمرکی به ماشین آلات دست دوم صنعت چاپ اطلاع داد.

ارائه پروانه صنعتی به چاپخانه داران، معافیت گمرکی دستگاه های چاپ دست دوم

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

احمد علمشاهی مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد و رئیس سالن صنعت چاپ نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به مفاد تفاهم نامه وزارت ارشاد با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از امضای این تفاهم نامه وارد کنندگان ماشین آلات دست دوم صنعت چاپ از معافیت گمرکی برخودار خواهند شد.

وی هم چنین از اختصاص پروانه صنعتی در کنار پروانه مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ خانه داران اطلاع داد.

پذیرش دانشجو در مقطع دکترا و ارشد در دانشگاه صنعت چاپ

علمشاهی گفت: دانشکده صنعت چاپ ـ واحد علمی کاربردی شماره 5 نیز پس از اخذ مجوز از آموزش عالی از مهر ماه امسال در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز می پذیرد، این اقدام در راستای ارتقای سطح دانش اهالی صنعت چاپ و فراهم آوردن بستری برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صورت می گیرد. پیش از این در حوزه چاپ دانشجویان تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کردند و مدارک اخذ شده به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 تهران اختصاص داشت.

وی با اشاره به فعالیت های دو سالن صنعت چپ در نمایشگاه کتاب تهران گفت: سالن صنعت چاپ در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضایی بالغ بر هزار مترمربع و در دو مجموعه A و b برپا شده است ، هدف از این کار نمایش این صنعت و فرایند فراوری کتاب به بازدیدکنندگان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه این فرآیند با هماهنگی بخش خصوصی اجرا شده است گفت: امسال سعی کردیم این فرآیند به صورتی زنده در معرض نمایش گذاشته گردد، بنابراین با هماهنگی اتحادیه های چاپ دستگاه هایی به ارزش یک میلیارد تومان دستگاه در این فضا مستقر شده است.

علمشاهی با اشاره به 3 بخشی که در این سالن فعال است، گفت: بخش نخست فرآیند فراوری کتاب، چاپ و لیتوگرافی را نشان می دهد، هم چنین چاپ دیجیتال که فرآیند مدرن چاپ را آنالیز می نماید، در ابن بخش به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: در بخش دوم که آموزش را دنبال می نماید، سیر تکامل دستگاه های صنعت چاپ و برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارائه آموزش به عموم مردم و اهالی چاپ دنبال شده است.

علمشاهی با اشاره به بخش سوم گفت: در بخش سوم نیز توانمندی های صنعت چاپ در 24 غرفه معرفی شده است و تمامی کسانی که در جشنواره صنعت چاپ در سال گذشته پیروز به کسب رتبه شده بودند به همراه ارائه مجلات تخصصی صنعت چاپ به ارائه توانمندی های خود می پردازند.

پایان واگذاری زمین های شهرک چاپ

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر پایان واگذاری شهرک صنعتی چاپ و نشر قم گفت:این شهرک آماده واگذاری است، اما چاپخانه داران خواهان تخفیف بیشتر برای اعطای زمین ها هستند که در شرایط کنونی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

علمشاهی با بیان این مطلب که صنعت چاپ صنعت گرانی است، گفت: دستگاه های چاپ برگ و گران قیمت هستند، بنابراین برای اینکه بخش خصوصی وارد این عرصه گردد باید چندین اقدام انجام گردد، که در این راستا واگذاری زمین در شهرک های صنعتی ، اعطای وام های ارزی و ریالی و پیش بینی آن در لایحه بودجه و بهر ه مندی از این تسهیلات از صندوق توسعه ملی از مواردی است که به عنوان تسهیلات به چاپخانه داران برای تقویت این بخش اختصاص داده می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 103

به "ارائه پروانه صنعتی به چاپخانه داران، معافیت گمرکی دستگاه های چاپ دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه پروانه صنعتی به چاپخانه داران، معافیت گمرکی دستگاه های چاپ دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید