ادامه اعتراضات ضد کرملین در شرق دور روسیه

به گزارش اخبار نجوم، هزاران نفر برای بیست وچهارمین روز متوالی دوشنبه به خیابان های شهر خاباروفسک در شرق دور روسیه آمدند و به این ترتیب، طغیان کم سابقه ای از تظاهرات ضد کرملین که با دستگیری یک سیاست مدار محلی کلید خورد، ادامه پیدا کرد.

ادامه اعتراضات ضد کرملین در شرق دور روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از سی بی اس نیوز، سرگئی فرگال، که در رقابت بر سر فرمانداری منطقه در سال 2018 نامزد حزب حاکم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را شکست داده بود، ماه گذشته به اتهام قتل هایی در سال 2004 و 2005 دستگیر شده و به زندانی در مسکو منتقل شد. پوتین پس از آن، فردی به نام میخائیل دگتیاریوف را به فرمانداری خاباروفسک منصوب کرد که هیچ ارتباطی با این منطقه ندارد.

در حالی که دستگیری فرگال از نظر بسیاری با انگیزه سیاسی اجرا شده، انتصاب دگتیاریوف که از نظر محلی مورد استقبال واقع نشده، تظاهرات را به مسیری راهنمایی کرد که بیش از پیش، ضد کرملین گردد.

بنا بر گزارش رسانه های محلی، شعارهای روسیه بدون پوتین، ما اینجا قدرت هستیم، و فرگال را به ما پس بدهید، در اعتراضات روز شنبه که با وجود باران 10 هزار نفر را به خیابان آورده بود، شنیده می شد. رسانه های رسمی جمعیت معترضان را حدود 3 هزار و 500 نفر تخمین زدند.

در حالی که تظاهرات ضد کرملین در مسکو پایتخت روسیه و همچنین در سن پترزبورگ، دومین شهر عظیم روسیه رایج هستند، رخداد آن ها در مناطق دورتر کمتر به چشم می خورد.

اگر چه امتیاز تأیید پوتین در سطح روسیه همچنان بالاست، از محبوبیت او به خاطر دشواری های مالی که به خاطر بیماری کرونا بدتر شده، کاسته شده است.

پلیس خاباروفسک هیچ تلاشی برای سرکوب تظاهرات بدون مجوز نکرده، با این وجود چند نفر از جمله یک وبلاگ نویس محلی که به دلیل پوشش اعتراضات شناخته شده است، بازداشت شده اند. با وجود عدم پوشش اعتراضات خاباروفسک در در رسانه های دولتی، نظرسنجی اخیر اجرا شده توسط مرکز مستقل نظرسنجی لوادا نشان داد، 83 درصد از روس ها درباره تظاهرات در خاباروفسک اطلاع داشته و 45 درصد از آن ها نیز، دیدگاه مثبتی نسبت به این اعتراضات داشتند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 549

به "ادامه اعتراضات ضد کرملین در شرق دور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات ضد کرملین در شرق دور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید