آکار: دفاع از 84 میلیون شهروند ترکیه هدف اصلی در خرید اس-400 است

به گزارش اخبار نجوم، وزیر دفاع ترکیه با حمایت از خرید سامانه موشکی اس-400 ساخت روسیه گفت، استقرار این سامانه موشکی در ترکیه همواره امکان پذیر است و آنکارا آماده برطرف نگرانی های موجود در این زمینه است.

آکار: دفاع از 84 میلیون شهروند ترکیه هدف اصلی در خرید اس-400 است

بهترین تجربه سفر را با تور مسافرتی به ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت که یافتن راه چارهی برای استقرار سامانه های موشکی اس-400 ساخت روسیه در ترکیه همواره امکان پذیر است و آنکارا آماده برطرف نگرانی های موجود در این زمینه است.

به گزارش وبگاه احوال به نقل از شبکه خبری بلومبرگ حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: همواره یافتن راه چاره های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق تر و جامع تر از جنگنده های اف-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 است.

وزیر دفاع ترکیه اضافه نمود: محافظت از کشورمان و 84 میلیون شهروند برابر هرگونه تهدید هوایی، هدف اصلی ترکیه در دستیابی به این سامانه ها بود.

سخنان آکار در حالی بیان شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی قرار است برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن دیگر باهم ملاقات نمایند. سامانه های اس-400 از جمله موضوعات تنش زا در روابط آنکارا و واشنگتن است.

دستیابی ترکیه به این سامانه ساخت روسیه در ژوئیه 2019 باعث ایجاد گسست جدی در روابط با واشنگتن شد. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با فناوری ناتو ناسازگار و تهدیدی برای این ائتلاف است. ایالات متحده نیز در مقابل از حضور ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-35 واکنش نشان داد و علاوه بر این تحریم هایی را بر بعضی شرکت های ترکیه اعمال کرد. حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی اینجرلیک و همکاری های دفاعی دو کشور در ناتو روابط نظامی و سیاسی میان واشنگتن و آنکارا را پیچیده تر نموده است.

وزارت دفاع آمریکا روز آدینه از تماس تلفنی لوید آستین وزیر دفاع این کشور با وزیر دفاع ترکیه اطلاع داد. آستین در این تماس تلفنی بر پایبندی واشنگتن به روابط دفاعی و نظامی طولانی مدت با آنکارا تاکید نموده است.

به گفته پنتاگون، آستین پیش از شروع نشست سران ناتو با وزیر دفاع ترکیه تبادل نظر نموده و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای با آکار رایزنی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1016

به "آکار: دفاع از 84 میلیون شهروند ترکیه هدف اصلی در خرید اس-400 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکار: دفاع از 84 میلیون شهروند ترکیه هدف اصلی در خرید اس-400 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید