آمریکا به دنبال لغو دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی است

به گزارش اخبار نجوم، فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا می گوید این کشور در فکر ممنوع کردن دسترسی به نرم افزارهای رسانه های جمعی چینی است.

آمریکا به دنبال لغو دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ادامه سیاست های تقابل جویانه واشنگتن با پکن، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام نمود که به دنبال قطع دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی هستند.

پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز شرح داد که واشنگتن قاطعانه در فکر ممنوع نمودن فعالیت نرم افزارهای رسانه های جمعی چینی از جمله تیک تاک است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتینیکاو در این گفت وگو شرح داد: نمی خواهم زودتر از رئیس جمهور (دونالد ترامپ) صحبت کنم اما این چیزی است که ما آنالیز می کنیم.

این اظهارات پامپئو یک روز بعد از آن بیان شده که دولت هند در ادامه تنش های اخیر با چین، طی دستوری موقت، دسترسی به 59 نرم افزار چینی از جمله تیک تاک را ممنوع نمود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا چهار رسانه تلویزیون دولتی چین (CCTV)، خبرگزاری چین (CNS)، روزنامه خلق چین و گلوبال تایمز را به عنوان نماینده های حزب کمونیست چین معرفی نموده و مدعی شد دولت آمریکا نباید با آنها همانند رسانه های خارجی عادی برخورد کند.

این اقدام که در ادامه تشدید تنش های موجود میان دو اقتصاد عظیم جهان صورت گرفت بخشی از کوشش های واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن چین در ابعاد مختلف است.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 432

به "آمریکا به دنبال لغو دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال لغو دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید