آمار فرهاد و یحیی در دربی، کوشش برای نخستین پیروزی در قامت مربی

به گزارش اخبار نجوم، یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی (سرمربیان 2 تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران) برای کسب نخستین برد خود در دربی عظیم پایتخت کوشش می نمایند.

آمار فرهاد و یحیی در دربی، کوشش برای نخستین پیروزی در قامت مربی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نود و سومین دربی عظیم پایتخت روز چهارشنبه این هفته بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی، آن هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می شود. دربی که این بار واقعا رنگ و بوی مرگ و زندگی می دهد و هر تیمی که برنده این بازی باشد، گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی در این جام برمی دارد. حواشی این بازی از همان روز قرعه کشی در محل سازمان لیگ شروع شد و سرپرستان 2 تیم با تعیین شدن حریفانشان در نیمه نهایی، حسابی از خجالت هم در آمدند.

روز گذشته هم هنوز چند ساعتی از اعلام خبر قضاوت محمدحسین زاهدی فرد در بازی دربی نگذشته بود که علیرضا سهرابیان، رئیس دپارتمان داوری، پیغام حیدری را به عنوان قاضی این بازی عظیم معرفی کرد.

این بازی سومین تقابل سرخابی های تهران در امسال است و از دربی نخست که گابریل کالدرون و آندره آ استراماچونی روی نیمکت 2 تیم نشسته بودند، خبری نیست و راهنمایی پرسپولیس و استقلال مثل دربی برگشت در لیگ برتر برعهده یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی است.

در این گزارش به آنالیز عملکرد گل محمدی و مجیدی به عنوان بازیکن و مربی در دربی های اخیر پرداختیم. 2 چهره ای که تا به امروز به عنوان مربی بازنده این بازی عظیم نبوده اند، اما ماهیت جام حذفی یکی از این 2 نفر را در بازی روز چهارشنبه ناکام می گذارد.

یحیی گل محمدی؛ 4 برد و یک گل

مربی 50 ساله سرخ ها، در دوران فوتبال خود در 2 دوره طی سال های 74 تا 78 و 81 تا 84 پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در 15 بازی مقابل استقلال به میدان رفت. حاصل کار گل محمدی در این بازی ها، 4 برد، 3 شکست و 8 تساوی بود. شاید بهترین خاطره مربی پرسپولیس به عنوان بازیکن برای این تیم، دربی خرداد سال 82 باشد. دیداری که با گلزنی گل محمدی شروع شد و در ادامه بهنام ابوالقاسم پور گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند و تک گل علیرضا اکبرپور هم در نیمه دوم مانع از شکست استقلال نشد.

فرهاد مجیدی؛ 4 برد و 4 گل

اما مجیدی که در 3 دوره مختلف برای استقلال بازی کرد، 16 بار با پیراهن این تیم در شهرآورد ها به میدان رفت و با بازوبند کاپیتانی این تیم، 4 بار هم به پرسپولیس گلزنی کرد. حاصل کار فرهاد در دربی ها، 4 برد، 4 باخت و 7 تساوی بود. شکست 3 بر صفر در دربی شماره 44 بدترین نتیجه و برد 3 بر صفر در دربی جام حذفی سال 89 هم بهترین نتیجه برای مجیدی به عنوان بازیکن محسوب می شوند.

دومین دوئل یحیی و فرهاد در قامت سرمربی

یحیی گل محمدی تا به امروز با تیم های مختلفی مثل نفت تهران، شهرخودرو خراسان و ذوب آهن اصفهان مقابل استقلال قرار گرفته و اتفاقا با ذوب آهن در فینال جام حذفی سال 95 با شکست آبی ها در ضربات پنالتی به جام قهرمانی رسید. اما این مربی 50 ساله 2 بار در قامت سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته که هر 2 بازی با تساوی به انتها رسیده است. دربی 76، نخستین تجربه گل محمدی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بود و در انتها یک بازی کسل کننده، استقلال و پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند. دومین تجربه یحیی مصادف شد با اولین مربیگری فرهاد مجیدی در دربی ها. اما این بار یک تساوی پر گل و یک بازی دیدنی نتیجه کار 2 تیم بود.

آخرین باری که طرفداران استقلال و پرسپولیس رنگ استادیوم ها را دیدند، به همین بازی برگشت در لیگ برتر که با تساوی 2 بر 2 به انتها رسیده بود، بازمی شود. باید تا سوت انتها دربی منتظر ماند و دید بازهم فرهاد از فرط خوشحالی به مخالفانش هیس نشان می دهد یا یحیی به عنوان برنده، جشن پیروزی برپا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 503

به "آمار فرهاد و یحیی در دربی، کوشش برای نخستین پیروزی در قامت مربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فرهاد و یحیی در دربی، کوشش برای نخستین پیروزی در قامت مربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید