پرسپولیس و تراکتور؛ 19 و 50دقیقه در سوپرجام فوتبال ایران

به گزارش اخبار نجوم، پرسپولیس - تراکتور در سوپر جام. یک بازی حساس و حیثیتی به خصوص برای تبریزی ها. شاگردان خطیبی تشنه جام هستند.

پرسپولیس و تراکتور؛ 19 و 50دقیقه در سوپرجام فوتبال ایران

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی آنلاین تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، بدون شک امروز هرچه در چنته دارند را رو خواهند کرد تا در این بازی بازنده نباشند. دلیلش هم این است: تراکتور شانس کمی برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر دارد. شاید بگردد روی کاغذ اما و اگر آورد، مقابل نتیجه سایر تیم ها نوشت شکست و امتیاز تیم های صدرنشین را تقسیم کرد اما منطق و اتفاقات فوتبالی می گوید آنها شانس زیادی برای قهرمان شدن ندارند. آنها در حال حاضر با 33 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارند. فرض بر این که اگر در همه بازی ها به پیروزی برسند به امتیاز 54 می رسند. این در حالی است که رقبای تراکتور باید در همه بازی ها امتیاز از دست بدهند. نکته اینجاست که اگر پرسپولیس و سپاهان فقط دو بازی خودشان از هفت بازی به جامانده را ببرند دیگر تراکتور شانسی نخواهد داشت. در جام حذفی هم شاگردان رسول خطیبی به آلومینیوم اراک باختند تا از گردونه رقابت ها کنار بروند، به همین دلیل این تنها فرصت برای آنهاست تا یک جام به دست بیاورند.

البته که حریف تراکتور، پرسپولیس است؛ یکی از تیم های پرافتخار در لیگ برتر. تیمی مدعی که در این چند سال اخیر ثابت نموده فقط با کسب جام سیراب می گردد. یک قرعه کشی و یک خوش شانسی هم البته به یاری شان آمده، این که آنها در خانه و در استادیوم آزادی میزبـان حریف شان هستند. درست است که بازی بدون تماشاگر است اما حس بازی کردن در خانه، کفه ترازو را به نفع آنها سنگین می نماید.

سرخپوشان تهرانی در هفته های اخیر چند بار به برگزاری سوپرجام اعتراض نموده اند؛ آن هم به دلیل این که تعداد زیادی بازیکن در تیم ملی داشته اند. پرسپولیسی ها حتی به سازمان لیگ هم نامه زدند اما پاسخ مسؤولان برگزار نماینده مسابقه به آنها منفی بود تا امروز و پس از گذشت چهار سال از آخرین سوپرجام فوتبال ایران مقابل تراکتورسازی به میدان بروند. سرخپوشان پایتخت در سه دوره سوپرجام در سال های 96، 97 و 98 قهرمان شدند و قصد دارند با پیروزی مقابل تراکتور برای چهارمین بار قهرمان این ملاقات شوند. شاگردان گل محمدی در آستانه بازی سوپرجام شرایط خوبی دارند و با 48 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رتبه دوم رقابت های لیگ برتر قرار دارند. وحید امیری و کامیابی نیا به علت مصدومیت و فرشاد فرجی به علت محرومیت، غایبان پرسپولیس در این بازی هستند. علاوه بر این، رادوشوویچ، دروازه بان کروات هم به علت پرداخت نشدن مطالبات اقتصادی اش هنوز به ایران برنگشته است و در این بازی حضور ندارد.

در آن طرف پیمان بابایی به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ، تنها غایب تراکتور در این بازی است اما سایر بازیکنان مسئله ای برای بازی کردن ندارند. محمدرضا اخباری، دروازه بان ملی پوش تراکتور هم بعد از سرانجام بازی های تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی به تمرینات این تیم تبریزی برگشته است و می تواند درون دروازه تیمش در بازی سوپرجام قرار بگیرد.

قصه کوتاه سوپرجام

داستان سوپرجام در فوتبال ایران، داستان طولانی نیست. این جام تا همین پنج سال پیش جایش در فوتبال ایران خالی بود و فوتبالی ها که عمری با شور و حال، رقابت های سوپرکاپ اروپا و چند لیگ معتبر اروپایی را دنبال می کردند همواره آرزو داشتند در کشور خودمان، تقابل بین قهرمان لیگ و جام حذفی را، همه ساله تماشا نمایند. البته در تاریخچه سوپرجام ایران یک تک بازی دیده می گردد که مربوط است به سال 1384 یا همان 2005 میلادی. مصاف صبای قم و فولاد خوزستان در استادیوم نسبتا خالی شهید دستگردی تهران با چند صد هواداری که با اتوبوس از اهواز به تهران آمده بودند. آن بازی 4 بر هیچ شد و صبای قم با مجید جلالی، نخستین قهرمان سوپرجام ایران لقب گرفت. علی دایی هم شد اولین بازیکنی که در سوپرجام دبل کرد. با این حال وقتی یک سال بعد استقلال قهرمان لیگ برتر شد و سپاهان قهرمان جام حذفی، همه یادشان رفت سوپرجامی هم هست! نه یک سال و دو سال که 11 سال سوپرجام از تقویم فوتبال ایران خارج شد تا چند تقابل خوب از دست برود؛ بازی هایی مثل پرسپولیس - استقلال (2008)، پرسپولیس - سپاهان (2009 و 2010) و استقلال - سپاهان (2011 و 2012).

با این حال سوپرجام در فوتبال ایران از سال 2016 از سر گرفته شد و این بار قرعه به نام ذوب آهن و استقلال خوزستان افتاد که در این فینال بازی نمایند. ذوب آهن با راهنمایی یحیی گل محمدی 4 بر 2 اس اس خوزستان را برد و قهرمان شد. بعد از آن بازی همه سوپرجام های فوتبال ایران، مستقیم رفت داخل کلکسیون افتخارات باشگاه پرسپولیس. قرمزها سال 2017 با برانکو سه گل به نفت تهران زدند و قهرمان شدند. سال 2018 با غیبت استقلال در سوپرجام، بدون بازی برنده اعلام شدند و سال 2019 هم چون قهرمان هر دو جام لیگ و جام حذفی بودند، سوپرجام را هم مال خود کردند. حالا یک بار دیگر ملاقات سوپرجام از راه رسید. بعد از وقفه ای یک ساله به دلیل کرونا. پرسپولیس که سه جام قبلی را به نام خود زده، یک پای آن است و تراکتور که قهرمان جام حذفی فصل گذشته شد، پای دیگر آن. امشب یحیی گل محمدی به دنبال زنده کردن خاطرات قهرمانی با ذوب آهن در سوپرجام پنج سال پیش ایران است و تراکتور هم تشنه قهرمانی تا بعد از دو بار فتح جام حذفی، یک کاپ خوش آب و رنگ دیگر را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 988

به "پرسپولیس و تراکتور؛ 19 و 50دقیقه در سوپرجام فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و تراکتور؛ 19 و 50دقیقه در سوپرجام فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید