7 فیلم خارجی جدید که تابستان سال جاری می توانید در خانه ببینید

به گزارش اخبار نجوم، سایت ایندی وایر فهرستی از 7 فیلم خارجی جدید منتشر نموده که سال جاری تابستان می توانید به دیدنشان بنشینید. البته که دیدن فیلم های این فهرست با سال های گذشته تفاوت زیادی دارد. این فیلم ها به جای سینماها در سیستم های VOD پخش خواهند شد.

7 فیلم خارجی جدید که تابستان سال جاری می توانید در خانه ببینید

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای سینماروها سال جاری تابستان با سال های گذشته متفاوت است. تابستان هر سال فصل تعطیلی مدارس بود و زمانی برای دیدن فیلم های ابرقهرمانی و بلاک باسترها و انیمیشن ها و فیلم های ترسناک پرفروش که گیشه سینماها را تکان می دادند.

سال جاری در شرایطی که دنیا درگیر کروناست و هنوز هم خبری از باز شدن سینماها نیست، باز هم علاقمندان سینما دست خالی نمی مانند. تعداد زیادی از فیلم ها تصمیم گرفته اند که محیط آنلاین را به جای پرده سینما برای نمایش انتخاب نمایند. در نتیجه می شود از میان آن ها فیلم هایی را انتخاب کرد که به نظر می رسد می توانند برای مخاطبان سینما هیجان انگیز باشند. فهرستی از فیلم هایی که در همین اکران متفاوت تابستانی باید دیده شوند.

تا امروز خبری از بازگشایی سینماها و بازگشت باکس آفیس نیست. هر چند فیلم های قدرتمندی مثل انگاشته (Tenet) ساخته کریستوفر نولان و زن شگفت انگیز 1984 ساخته پتی جنکینز از همین حالا برای بازگشایی تابستانی سینماها در نظر گرفته شده اند و به نظر می رسد که این فیلم ها انتخاب دیگری هم ندارند.

چند ماه پیش قرار بر این بود که یک سری از مهم ترین فیلم های استودیوها در فصل تابستان به نمایش دربیایند از قسمت جدید سریع و خشمگین گرفته تا اولین دنباله ای که روی فیلم یک جای ساکت (a quiet place) ساخته شده بود. همه آن برنامه ها حالا به هم ریخته است.

نمایش بسیاری از بهترین فیلم های 2020 به تعویق افتاده و اصلا قرار است سال 2021 روی پرده سینماها برود. با این وجود در برنامه ریزی جدید استودیوها تابستان سال جاری بی کار نخواهیم بود. فیلم های مهمی روی شبکه های نمایش خانگی آنلاین پخش می شوند که می توانید از بین آن ها بهترین هایشان را که با سلیقه تان جور است انتخاب کنید. این فهرست پیشنهادی ایندی وایر برای تابستان 2020 است.

1. مرغان عشق

عنوان اصلی: The Lovebirds

کارگردان: مایکل شووالتر

بازیگران: کمیل نانجیانی

سال 2017 همکاری مایکل شووالتر با کمیل نانجیانی منجر به ساختن یک کمدی-رمانتیک با بودجه کم شد که گیشه ها را تسخیر کرد و چند برابر بودجه تولیدش فروخت و منتقدان و تماشاگران سینما هم عاشقش شدند. بیماری عظیم که فیلمنامه اش را کمیل نانجیانی کمدین پاکستانی-آمریکایی و همسرش امیلی وی.گوردون نوشته بودند درباره تقابل فرهنگی میان خانواده پسر پاکستانی با دختر آمریکایی و مسائل پسر پاکستانی با خانواده آمریکایی دختر بود.

شووالتر بعد از آن فیلم سراغ ساخت سریال تلویزیونی رفت و حالا دوباره با فیلم مرغان عشق باز هم با همکاری نانجیانی به سینما برگشته است یا بهتر است بگوییم می خواست برشود چون در نهایت فیلم رنگ پرده سینما را به خودش ندید و قرار است یک راست در نتفلیکس به نمایش دربیاید.

این بار البته کمیل نانجیانی در نوشتن فیلمنامه نقشی نداشته و فقط بازیگر فیلم است. باز هم یک کمدی-رمانتیک دیگر که البته از اسمش هم می شود حدس زد. داستان یک زوج با بازی نانجیانی و ایزا رای که در زندگی مشترک شان یک لحظه معین نماینده و سرنوشت ساز را تجربه می نمایند چون به صورت ناخواسته درگیر ماجرای یک قتل شده اند. آن ها برای پاک کردن اسم شان دست به سفری می زنند که لحظات کمیک زیادی دارد. در همین حین هم یاد می گیرند که چه طور رابطه شان ممکن است به یاری شان بیاید.

2. سفر به یونان

عنوان اصلی: The Trip to Greece

کارگردان: مایکل وینترباتم

بازیگران: کریم الکبانی، استیو کوگان، راب بریدن

در شرایطی که سفر به یونان یا هر جای دیگری در تابستان سال 2020 به یک رویای فانتزی شبیه است، در کمدی-درام سفر به یونان راب بریدن و استیو کوگان از تروا به ایتاکا در یونان سفر می نمایند و در این مسافرت مفرح پر از دیالوگ با غذاهای دوست داشتنی در حقیقت جهت اودیسه را دنبال می نمایند.

سفر در حقیقت یک سریال سیت کام بریتانیایی است که مایکل وینترباتم آن را کارگردانی نموده و استیو کوگان و راب بریدن با اسامی خودشان اما در نقش نسخه های خیالی به تور رستوران ها در شمال انگلستان می رفتند. بعدتر آن ها سفر به اسپانیا و سفر به ایتالیا را ساختند که از روی این یکی سریال ها نسخه های سینمایی هم ساخته شد. طبق گفته بازیگران و وینترباتم قرار است سفر به یونان آخرین اثر از بین این سری فیلم ها و سریال ها باشد.

دو کاراکتر در حین خوردن غذاهای محلی جذاب و خوشمزه از مسائل شخصی و فلسفه های زندگیشان صحبت می نمایند. از آخرین سفر این گروه دوست داشتنی لذت ببرید. اصل سفر به یونان در قالب یک سریال شش قسمتی ساخته شده بود.

3. آرتمیس فاول

عنوان اصلی: Artemis Fowl

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: جودی دنچ، جاش گاد، کالین فارل

کنت برانا این بار سراغ ساختن فیلمی نوجوانانه رفته است که احتمالا گروه مخاطبانش بیشتر زیر 30 ساله ها باشند. به هر حال دیدن هر فیلمی از کنت برانای انگلیسی کنجکاوی برانگیز است حتی اگر با فیلم قبلی اش یعنی قتل در قطار سریع السیر شرق ناامیدتان نموده باشد.

آرتمیس فاول یک فیلم ماجراجویانه علمی-تخیلی است که براساس اولین قسمت از یک سری رمان به همین نام نوشته اوین کولفر، نویسنده ایرلندی کتاب های بچه ها ساخته شده است. فیلم داستان سفر یک نوجوان 12 ساله نابغه به اسم آرتمیس فاول است. آرتمیس از نوادگان خاندانی است که همه شان مغزهای متفکر جنایت بودند. او به دنبال پدرش می شود که به طرز اسرارآمیزی ناپدید شده است. او یک پری لپرکان را می رباید تا شاید در این جست وجو یاریش کند.

فیلم قرار بود به صورت سه بعدی و آیمکس اکران شود و به نظر می رسد حالا با این شرایط سینماها مقداری از توجهی که به خاطر جلوه های بصری ممکن بود منتقدان به فیلم داشته باشند از بین می رود و قطعا آرتمیس فاول بخشی از امتیازاتش را از دست می دهد. کنت برانا البته توانایی هایش را در اقتباس های ادبی نشان داده است و آرتمیس فاول می تواند دوباره برانا را به بازی برگرداند.

4. حقیقت

عنوان اصلی: The Truth

کارگردان: هیروکازو کوریدا

بازیگران: کاترین دونوو، ژولیت بینوش، اتان هاوک

چه گروه بازیگران درخشانی در فیلمی از فیلمساز ژاپنی درجه یکی که سال گذشته با فیلم دزدان فروشگاه و پیش تر با فیلم مثل پدر، مثل پسر در جشنواره کن درخشیده بود و حالا با گروهی از بازیگران بین المللی تراز اول همکاری نموده است. این اولین بار است که کوریدا فیلمی به زبانی غیر از ژاپنی و خارج از کشور خودش می سازد.

داستان فابیان که یکی از ستاره های عظیم سینمای فرانسه است. مردان زیادی هستند که او را ستایش می نمایند. اما او در رابطه اش با دخترش لومیر دچار مشکل است. لومیر فیلمنامه نویس است. وقتی لومیر و شوهرش با فرزندشان به پاریس برمی گردند همزمان می شود با انتشار کتاب خاطرات فابیان و به هم رسیدن مادر و دختر بعد از مدت ها تبدیل به یک رویارویی می شود. آن ها باید به عشق و خشم شان به یکدیگر اعتراف نمایند.

این اثر براساس نمایشنامه تولیدنشده ای ساخته شده که این کارگردان ژاپنی 15 سال پیش به رشته تحریر درآورده است.

منتقدان نکات فنی فیلم از جمله فیلمبرداری و تدوین اش را تحسین نموده اند و معتقدند که حس کاملی از فضاهای زندگی فابین به مخاطب القا می نماید و به شخصیت پردازی قهرمانش یاری می نماید. فیلم در حقیقت یک جور اکتشاف مجذوب نماینده در خصوص حافظه و خاطره و جایزالخطا بودن آن هاست و می خواهد بگوید چه طور حقایقی که ما به خودمان می گوییم غالبا سنگین تر از قطعیت اتفاقی است که اتفاق افتاده.

5. یادگار

عنوان اصلی: Relic

کارگردان: ناتالی اریکا جیمز

بازیگران: امیلی مورتیمر، رابین نوین

این فیلم پیچشی هوشمندانه در میان فیلم هایی با مضمون خانه های تسخیر شده به شمار می رود. اولین فیلم اریکا جیمز از گروه بازیگران خوبی بهره برده است که هر کدام از آن ها یک نسل از اعضای یک خانواده را بازی می نمایند. یک مادر، دختر و مادرعظیم با آشکار شدن یک دیوانه در خانه شان تسخیر می شوند. هر کدام از اعضای خانواده با یکی از ارواح دست و پنجه نرم می نمایند. این درام وحشت در واقع از جایی شروع می شود که مادرعظیم خانواده به نام ادنا که گم شده به خانه برمی شود و از این جاست که تروماها شروع می شوند. او حقایق سختی را درباره دوران گم شدنش بازگو می نماید اما اگر حرف های او همه حقیقت نباشد چه؟

این فیلم کمی تا قسمتی یک فیلم خانوادگی و بخشی هم یک درام وحشت ترسناک است. به عنوان یک فیلم اول اثر جاه طلبانه ای برای یک کارگردان به شمار می رود. به نظر می رسد که به اندازه کافی شگفتی دارد تا مخاطبانش را تحت تاثیر قرار بدهد.

این فیلم هم جزو آثار مستقلی است که در جشنواره فیلم ساندنس سال گذشته به نمایش درآمده بود و مخاطبان هم از دیدن آن احساس رضایت کردند.

6. سرزمین تابستان

عنوان اصلی: Summerland

کارگردان: جسیکا سویل

بازیگران: جما آرترتون، پنه لوپه ویلتون

جسیکا سویل نمایشنامه نویس مشهور انگلیسی است و این درام جنگی اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود. یکی از آن فیلم های تابستانی امیدوارنماینده که داستان آن در زمان جنگ دنیای دوم در یکی از ییلاق های انگلستان رخ می دهد. یک نویسنده زن جوان کوشش می نماید تا رمانش را به موقع تمام کند اما در همین حین متاسفانه اتفاقی می افتد که در فرایند کارش وقفه ایجاد می نماید. مرد جوانی از راه می رسد که نامش فرانک است (با بازی لوکاس باند) که از بمباران ارتش آلمان فرار نموده است و جهتش به این جا خورده. جایی که زن جوان دلباخته اش می شود. گروه بازیگران فیلم همگی یاری می نمایند تا کاراکتر آرترتون از پوسته خودش بیرون بیاید و یاد بگیرد از دریچه ذهن همراه تازه اش زندگی را تحسین کند.

روی کاغذ ممکن است به نظرتان فیلم کم اهمیت و کوچکی باشد اما فیلمنامه سویل پتانسیل این را دارد که وقتتان را صرف دیدن این فیلم بکنید. چند سال پیش سویل از طرف بفتا حمایت شده بود تا فیلمنامه این فیلم را بنویسد و حالا این شخصیت شناسی آرام و باشکوه تبدیل به صدای سینمایی او شده است.

7. تسلا

عنوان اصلی: Tesla

کارگردان: مایکل آلمریدا

بازیگران: ایتان هاوک، کایل مک لاکلان

افتتاحیه فیلم تسلا در جشنواره ساندنس سال گذشته بود. مایکل آلمریدا فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم پیش از این هم آثار مستقلی ساخته بود که البته فقط در جشنواره ها مطرح شدند و هیچ کدام از آن ها چندان مشهور نیستند. این فیلم بیوگرافیک غیرمرسوم او از مرد آینده نگر مبهم مشهور یعنی تسلا با بازی ایتان هاوک است. این برداشتی آزاد از زندگی نیکلا تسلا مخترع رویابین است که روابط او با توماس ادیسون و دختر جی.پی. مورگان به نام آن را به تصویر می کشد.

ایده این فیلم از مدت ها قبل در سر آلمریدا بوده و در حقیقت فیلمنامه اولیه آن را سال 1983 نوشته است. هر چند برای نسخه فعلی فیلمنامه را به روز نموده است. فیلمی که در ابتدا به نظر می رسد روایت پرشور زندگی مردی است که بعدها ایلان ماسک به او اقتدا کرد جلوتر که می رود تبدیل به یک اثر پست مدرن می شود. این را از سکانسی که تسلا و ادیسون با هم دعوا می نمایند و بعد با توجه به صدای زن راوی و موسیقی به نظر می رسد این سکانس واقعا اتفاق نیفتاده، متوجه می شویم. فیلم تسلا ساختاری بازیگوشانه دارد علیرغم این که درباره زندگی مردی به شدت جدی است.

بهترین فیلم های مریل استریپ؛ بانوی آهنین سینما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 385

به "7 فیلم خارجی جدید که تابستان سال جاری می توانید در خانه ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 فیلم خارجی جدید که تابستان سال جاری می توانید در خانه ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید