یونانی ها باید در مورد ادامه عضویت در منطقه یورو تصمیم بگیرند

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان تاکید نمود که مردم یونان در همه پرسی فردا یکشنبه در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد که آیا خواهان باقی ماندن در منطقه یورو هستند یا می خواهند از یورو خارج شوند.

یونانی ها باید در مورد ادامه عضویت در منطقه یورو تصمیم بگیرند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با نشریه بیلد توضیح داد: یونانی ها در همه پرسی یکشنبه تصمیم خواهند گرفت که یورو را حفظ خواهند کرد یا می خواهند حداقل برای مدتی بدون آن کار خود را انجام دهند.

وزیر دارایی آلمان در ادامه اضافه کرد: یونان یکی از اعضای منطقه یورو است. هیچ شکی در این خصوص وجود ندارد. اینکه با یورو یا به صورت موقت بدون آن باشند، چیزی است که تنها یونانی ها می توانند به این سئوال پاسخ دهند. و این مساله روشن است که ما مردم یونان را در این شرایط نوسانی تنها نمی گذاریم.

وی همچنین گفت: خطرات ناشی از سرایت ورشکستگی یونان، محدود خواهد بود. حتی اگر بعضی از بانک های خصوصی یونان سقوط نمایند، خطر سرایت این بحران نسبتا کم خواهد بود. بازارها طی روزهای گذشته با آرامش و خویشتنداری واکنش نشان داده اند. این مساله نشان می دهد که مشکل قابل مدیریت کردن است.

شویبله در ادامه تاکید نمود: هر گفتگویی با یونان بر سر یاری در برابر اصلاحات، پس از همه پرسی روز یکشنبه بسیار سخت خواهد بود ولی در فرصت زمانی یک ساله، اروپا نسبت به پیش از بحران یونان، قوی تر خواهد بود.

این مقام آلمانی گفت: منطقه یورو باید منتظر باشد و ببیند دولت یونان پس از روشن شدن نتایج همه پرسی یکشنبه، چه کاری انجام خواهد داد ولی گروه یورو هر درخواست جدیدی از آتن برای از سرگیری مذاکرات را آنالیز خواهد نمود.

یونان و نهادهای اقتصادی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های اقتصادی جدیدی دریافت کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 279

به "یونانی ها باید در مورد ادامه عضویت در منطقه یورو تصمیم بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونانی ها باید در مورد ادامه عضویت در منطقه یورو تصمیم بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید