گوگل برنامه حذف کوکی های شخص ثالث را تا اواخر 2024 به تعویق می اندازد

به گزارش اخبار نجوم، طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، حداقل دو سال دیگر باید برای حذف کوکی های ردیاب، اثرانگشت و سایر فناوری هایی که اطلاعات و رفتار کاربران را در وب سایت های مختلف با هدف تبلیغات ردیابی می نمایند، منتظر بمانیم. قرار است فناوری Privacy Sandbox مرورگر کروم، جانشین این کوکی های شخص ثالث گردد. باید اشاره کنیم که گوگل تصمیم خود را برای حذف تدریجی پشتیبانی از کوکی های ردیاب شخص ثالث در کروم آن هم طی دو سال، اوایل سال 2020 بیان کرد.

گوگل برنامه حذف کوکی های شخص ثالث را تا اواخر 2024 به تعویق می اندازد

در همین زمینه آنتونی چاوز، معاون مدیریت محصول و حریم خصوصی Google Privacy Sandbox با انتشار پستی اعلام نموده: اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث کروم را شروع کنیم. گوگل پیش تر با اعلام اینکه حذف کوکی های شخص ثالث منوط به تعامل با نهادهای نظارتی از جمله سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) است، از به تعویق افتادن این برنامه تا سال 2023 خبر داده بود. اما رویکرد توسعه فعلی گوگل تأییدیه سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA) را دریافت نموده، بنابراین این شرکت می تواند در سال 2024 این تصمیم خود را عملی سازد.

گوگل به طور جدی در حال آزمایش مجموعه جدیدی از APIها است (از جمله بعضی که ممکن است نام آن ها را شنیده باشید، مانند Fledge یا Topics API) که ادعا می نماید می توانند تعادلی بین حفظ حریم خصوصی و ادامه فعالیت های تبلیغاتی، آن هم به شکل هدف دار که هسته اصلی تجارت محسوب می گردد، ایجاد کند. در حقیقت این APIها استراتژ ی های بازاریابی تلقی می شوند و امکان آنالیز فیدبک ها و بازدید های تبلیغات را بدون ردیابی رفتار کاربر در وب سایت های مختلف امکان پذیر می سازند.

توسعه دهندگان اکنون به آزمایش APIها در سایت ها و برنامه های خود دسترسی دارند و اگر نسخه بتای مرورگر کروم را اجرا می کنید، ممکن است از قبل برای شما فعال شده باشد. برنامه گوگل این است که تعداد اندک کاربران مجهز به APIهای Privacy Sandbox فعال در ماه آگوست را، به میلیون ها کاربر در سراسر دنیا توسعه دهد. سپس به تدریج افراد بیشتری از جمله ناشران و توسعه دهندگان سایت ها را تا سال 2023 به این فناوری مجهز کند که تا قبل از انتشار رسمی با سازوکار آن آشنا شوند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1434

به "گوگل برنامه حذف کوکی های شخص ثالث را تا اواخر 2024 به تعویق می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل برنامه حذف کوکی های شخص ثالث را تا اواخر 2024 به تعویق می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید