خط و نشان کشیدن شاسی بلند هفت نفره نو مزدا برای برندهای لوکس ، عکس
به گزارش اخبار نجوم، پدال نوشت: شاسی بلند تازه مزدا CX-90 با موتور 3.3 لیتری توربو با 340 اسب بخار قدرت معرفی شده و قصد رقابت با مدل های لوکس تر بازار را دارد.
مزدا انتها شاسی بلند هفت نفره تازه خود برای بازار آمریکای شمالی یعنی CX-90 را رسماً رونمایی نموده است. این خودرو که بر اساس پلت فرم محرک عقب تازه با ویژگی های اسپرتی ساخته شده است و جایگزین مدل قدیمی CX-9 می گردد، میخواهد پا را از رقابت با مدل های مالی بازار فراتر گذشته و با شاسی بلندهای لوکس سرشاخ گردد. یکی از مهم ترین ویژگی های CX-90 تجهیز به یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است که با 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور، این شاسی بلند بزرگ را به قوی ترین محصول تولیدی تاریخ مزدا تبدیل نموده است.
این پیشرانه بعلاوه از سیستم هیبریدی خفیف هم با یک موتور الکتریکی کوچک بهره می برد که بین پیشرانه و گیربکس نصب شده است. به گفتهٔ مزدا، این موتور آن قدر قدرت دارد که می تواند CX-90 را در سرعت های پایین بدون احتیاج به پیشرانهٔ بنزینی حرکت دهد؛ اما برای کسانی که خواستار نقش پررنگ تر الکتریسیته در قوای محرکه هستند، یک نسخهٔ پلاگین هیبریدی هم ارائه می گردد که از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می نماید و 323 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. مزدا فعلاً برد تمام الکتریکی این نسخه را اعلام ننموده ولی میدانیم که به یک پکیج باطری 17.8 کیلووات ساعتی مجهز است.
بیشتر بخوانید:
آتاتورک هیچ وقت سوار این بنز استثنایی نشد / عکس
عکس| دنباله دار سبز رنگ را از دست ندهید؛ تا 50 هزار سال دیگر نمی توانید آن را ببینید
رونمایی از پروژه های ترسناک سری نظامی
هردو نسخه به صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تازه بدون مبدل گشتاور سنتی استفاده می نمایند. به گفتهٔ مزدا، به لطف استفاده از نیروی برق، این گیربکس عملکرد روانی خواهد داشت که احساس لوکس و تجربهٔ رانندگی نرمی را فراهم نموده و درعین حال، مصرف سوخت را هم کاهش می دهد. بعلاوه صرف نظر از نوع پیشرانه، در CX-90 موتورها که به صورت طولی نصب می شوند، بیشتر نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می نمایند.
علاوه بر این، شاسی بلند تازه مزدا به تکنولوژی بهبود هندلینگ این شرکت بنام کنترل شرایط حرکتی هم مجهز شده است. این سیستم که برای اولین بار در MX-5 مدل 2022 ارائه شد، در پیچ ها با اعمال فشار ترمز اندکی روی چرخ داخلی عقب، به کاهش بادی رول یاری نموده و حس و حالت بهتری به خودرو می دهد. در همین حال، پلت فرم CX-90 با استحکام بالاتری طراحی شده و حتی صندلی ها و سیستم تعلیق هم برای تعادل و کنترل بهتر تنظیم شده اند. به لطف این ویژگی ها، شاسی بلند بزرگ مزدا حال و هوای اسپرتی بیشتری داشته و بیشتر شبیه یک خودروی سواری احساس می گردد تا کراس اوور سه ردیفه.
در داخل CX-90 شاهد نمایشگر مرکزی بزرگ 12.3 اینچی در بالای داشبورد هستیم درحالی که صفحه آمپر دیجیتالی هم برای راننده قابل سفارش است و پورت های USB-C برای همهٔ سرنشینان ارائه می گردد. برای طراحی خودرو نیز مزدا از تاریخ ژاپنی خود الهام گرفته و در جای جای کابین از چرم ناپا، چوب، کروم و پارچه استفاده نموده است. این متریال به گونه ای طراحی شده اند که هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند.
از همین فلسفه در بیرون خودرو هم استفاده شده و بدنه با منحنی های بیشتر و خطوط تیز کمتری طراحی شده است. با انتخاب پکیج های تزئینی مختلف می توان مقدار تریم های کرومی را کم یا زیاد کرد درحالی که رینگ های 21 اینچی برش الماسی با رنگ مشکی متالیک هم قابل سفارش خواهد بود. مزدا CX-90 که به طور خاص برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است، در بهار آینده راهی نمایندگی های فروش می گردد.
58321
منبع: خبرآنلاین