کرونا و تجارب ارزشمند در فضای مجازی کسب و کار
به گزارش اخبار نجوم، کرونا با تمام بدی هایش، درس های مهمی برای ما داشت و نشان داد توجه به دنیای تکنولوژی و پذیرش فضای مجازی و تغییر شیوه های کسب وکار، موضوعات بسیار مهمی برای اقتصاد آشفته این روزهای دنیا است.
شیوع ویروس کرونا در دنیا مصیبت ها و مسائل فراوانی را بر جای گذاشت. خانواده های زیادی درگیر این بیماری عجیب با رفتارهای عجیبت تر شدند و اقتصاد دنیا دچار دغدغه های فراوانی شد که قطعاً اثرات منفی آن تا سال ها باقی خواهد ماند و کشورها و دولت ها را درگیر خود خواهد نمود. در این میان سیستم های فعال در حوزه کسب وکار مجازی گرچه در ابتدای امر با شوک دنیای این ویروس روبرو شدند، اما به سرعت توانستند خود را احیا نمایند و با اتخاذ راهکارهای متناسب با رفتار جدید زندگی انسان ها، صندلی قبلی خود را به دست آوردند.
گردشگری صنعت رو به رشد و توانمندی که روزهای خوبی را در تمام دنیا سپری می کرد، با مسائل مهمی روبرو شد و در مدتی کمتر از ده روز، سکوت وهمناکی را تجربه کرد. اقدام جالب و درخور توجه برخی کشورها و رسانه های بین المللی در جهت معرفی جاذبه ها معروف دنیا به صورت مجازی، نقش مهمی در یاری به شعار مهم در خانه می مانیم ایفا کرد و به سرعت در تمام دنیا و در ابزارهای پرطرفدار فضای مجازی رونق زیادی گرفت و در این میان رسانه ها، فعالان مجازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران باشکوه، باوجود حجم بالای جاذبه ها و ظرفیت ها، در جهت سفر مجازی و گردشگری مجازی، اقدامات مهمی داشتند.
کرونا با تمام بدی هایش، درس های مهمی برای ما داشت و نشان داد توجه به دنیای تکنولوژی و پذیرش فضای مجازی و تغییر شیوه های کسب وکار، موضوعات بسیار مهمی برای اقتصاد آشفته این روزهای دنیا است که هر کشوری که از گذشته برای این موضوع سرمایه گذاری نموده بود و برنامه ای داشت، بدون وقفه و با استفاده از این فرصت، توانست جریان کشورش را در جهت منطقی قرار دهد.
توجه بیش ازپیش به این ظرفیت ها و ایجاد زیرساخت های لازم که تنها بخشی از آن اجرا شده بود، می توانست صنایع دستی و هنرمندان آرام و توانمند آن را که دل به روزهای پررونق نوروز بسته بودند، حمایت کند و بازار فروش، که مهم ترین دغدغه آن ها بود را به خاتمه برساند.
باید پذیرفت باوجود نرم افزارهای فضای مجازی در این روزهای کرونایی، نقش مهم ارتباط انسان ها تا حد زیادی حفظ شد و باید تمام کوشش خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم در مورد توسعه بازارهای جدید کسب وکار در فضای مجازی در حوزه های مهم صنایع دستی و گردشگری و همین طور میراث فرهنگی کشور، به کار ببندیم.
* مسئول امور فرهنگی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران
منبع: میراث آریا