پاکدل: لیگ را برگزار کردیم تا منبع درآمدی برای جامعه هندبال باشد، می خواهیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم

به گزارش اخبار نجوم، رئیس فدراسیون هندبال در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگاران درخصوص چرایی برگزاری لیگ برتر و میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مطالبی را بیان کرد.

پاکدل: لیگ را برگزار کردیم تا منبع درآمدی برای جامعه هندبال باشد، می خواهیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر در ایام کرونا گفت: ما شرایط را بررسی کردیم و دیدیم در این موقعیت فعلی به نظر می رسد که کرونا چند سالی جهان و کشور ما را متاثر خواهد کرد و اقتصاد و معیشت بازیکنان حرفه ای و همچنین بازیکنان آماتور که کم هم نیستند، آسیب می بیند.

وی تاکید کرد: فشارهایی از طرف بازیکنان، ملی پوشان، مربیان و داوران وجود داشت چون تنها راه درآمد بسکمک از آنها فقط هندبال است برای اینکار با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم تا پروتکل هایی که دارند را در اختیار ما قرار دهند و بتوانیم لیگ را برگزار کنیم.

پروتکل های جهانی را بومی سازی کردیم

پاکدل گفت: پروتکل های جهانی در هیئت رئیسه فدراسیون هندبال مطرح شد و جمع بندی ها بر برگزاری لیگ بود. بعد از آن روی پروتکل های فدراسیون جهانی کار کردیم و آنها را بومی سازی کردیم و به ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه شد و با رئیسی معاون وزارت بهداشت چندین جلسه برگزار کردیم.

اولین فدراسیون توپی بودیم که لیگ را به صورت متمرکز برگزار کردیم

رئیس فدراسیون هندبال اضافه نمود: ما جزو اولین فدراسیون های توپی بودیم که مجوز لازم را برای برگزاری لیگ به صورت متمرکز به دست آوردیم. برگزاری لیگ به صورت متمرکز اولین بار از سوی فدراسیون هندبال مطرح شد و ما این کار را با تکیه بر این پروتکل ها و نحوه برگزاری، آغاز کردیم.

وی شرح داد: در ابتدا کار سختی پیش رو داشتیم ولی تلاش زیادی انجام دادیم و باشگاه ها ملزم شدند که پروتکل ها را به صورت کامل اجرا کنند تا در برگزاری لیگ با کمترین مشکل روبرو شویم. قبل از حضور در محل برگزاری مسابقات نیز تیم ها موظف بودند در دو مرحله تست کرونا انجام دهند و در دور اول با کمترین تعداد از تست های مثبت روبه رو بودیم. به جز تیم ستارگان دشتستان که به واسطه شرایط خاصی که در این استان وجود داشت، تست های مثبت زیادی داشتند بقیه تیم ها در دور اول با کمترین مشکل روبه رو بودند و به بهترین شکل لیگ برگزار گشت.

رئیس فدراسیون هندبال اعلام کرد: بعد از برگزاری لیگ با شرایطی که ما در نظر گرفته بودیم بسکمک از فدراسیون ها از همین نحوه برگزاری استفاده کردند و بعد از مسائل زیادی که در تعداد تست های مثبت داشتند از رویه ما پیروی کردند و آنها نیز لیگ خود را به صورت متمرکز در نظر گرفتند.

وی تاکید کرد: ما تا امروز دو دور از لیگ آقایان و 2 دور از لیگ برتر زنان را برگزار کردیم، این که بگوییم هیچ مسئله ای وجود ندارد درست نیست چون که کرونا یک ویروس وحشی با ساختار نامشخص است که قابل کنترل نیست ولی هرچه بیشتر پروتکل ها رعایت شود انتشار آن کمتر خواهد بود.

هیچ رشته توپی این تعداد اردو را در این شرایط برگزار نکرده است

پاکدل اضافه نمود: ما به جز چهار دور از لیگ برتر زنان و مردان، 5 اردوی ساحلی، 3 اردوی جوانان و 3-4 اردوی نوجوانان را برگزار کردیم و در مجموع بیش از 11 مرحله اردو در بخش های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم که این یک اتفاق مهم است و بعید می دانم هیچ رشته توپی این تعداد اردو را در این شرایط برگزار کرده باشد. ممکن است رویدادهایی که در آسیا تعریف شده تغییراتی در زمان و مکان شان ایجاد شود ولی اگر این مسابقات طبق تقویم جهانی که آن را اعلام کرده اند برگزار شود ما باید آمادگی کامل را داشته باشیم . باید هم اقتصاد بازیکنان را در نظر بگیریم و هم اینکه برای تورنمنت ها آماده باشیم.

مشکل خاصی ایجاد نشود سایر رویدادها نیز در زمان خودش برگزار خواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر مجدد یا تعویق مسابقات هندبال قهرمانی آسیا که قرار است در شیراز برگزار شود وجود دارد، گفت: فعلا هیچ خبر جدیدی نشده است. یکسری مسائل بهداشتی و شرایط برگزاری از ما درخواست کردند که ما جواب آن را با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت ورزش ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی برای آنها ارسال می کنیم اگر موقع مسابقات جهانی که زمان آن دی ماه اعلام شده است، مشکل خاصی ایجاد نشود سایر رویدادها نیز در زمان خودش برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: فعلاً کنفدراسیون هندبال آسیا از ما خواسته پروتکل های مد نظر خود را اعلام کنید و ما هم در حال آماده سازی آنها هستیم. قطعاً وزارت بهداشت، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان به عنوان سه دستگاه اصلی کشور باید در این قضیه به ما کمک کنند و به ما در این خصوص جواب بدهند. هر کدام نتوانند جواب مقتضی را به ما بدهند با مشکل رو به رو خواهیم شد.

از کارشکنی جدید عربستانی ها فعلا چیزی نشنیده ام

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا همچنان عربستان در بحث میزبانی ایران کارشکنی می کند، گفت: در این مورد هنوز چیز جدیدی نشنیده ایم. باید منتظر بمانیم و پروتکل های خود را به کنفدراسیون هندبال آسیا ارائه کنیم و بعد ببینیم چه اتفاقی از طرف آنها خواهد افتاد.

می خواهیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم

وی همچنین در خصوص برگزاری دوره سوم لیگ برتر هندبال زنان و مردان، شرح داد: برای دور بعد لیگ برتر هندبال مردان، شیراز به عنوان میزبان انتخاب شده و این مسابقات از 19 آذر ماه آغاز خواهد شد. ما اسفند ماه میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هستیم و میزبانی لیگ باعث می شود تا در خصوص مسائل سخت افزاری نیروی انسانی و سالن محل برگزاری بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی کنیم و بتوانیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم.

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا غیبت تیم کربنات فیروزآباد در دور دوم لیگ برتر هندبال بانوان می تواند به دلیل نتایج دور اول این تیم و به منزله انصراف از ادامه لیگ باشد، گفت: تیم کربنات فیروزآباد تعدادی بازیکن با تست مثبت کرونا داشت و قرار است مستندات خود را برای ما ارسال کند.

به دنبال کسب درآمد برای جامعه هندبال هستیم

وی در خصوص زمان برگزاری دور سوم لیگ برتر هندبال زنان و زمان سرانجام لیگ های برتر یادآور شد: زمان برگزاری مرحله بعد لیگ برتر بانوان هنوز مشخص نیست اما در تلاشیم تا لیگ زنان تا سرانجام سال به سرانجام برسد. لیگ برتر آقایان اوایل سال آینده به سرانجام می رسد.

رئیس فدراسیون هندبال در سرانجام گفت: تعداد زیادی از مربیان شاغل در لیگ زنان و مردان افرادی هستند که تنها محل درآمد آنها در هندبال است و به عنوان یک شغل به این رشته پرداخته اند به همین دلیل نیز ما لیگ را برگزار می کنیم و به دنبال کسب درآمد برای این افراد نیز خواهیم بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 713

به "پاکدل: لیگ را برگزار کردیم تا منبع درآمدی برای جامعه هندبال باشد، می خواهیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکدل: لیگ را برگزار کردیم تا منبع درآمدی برای جامعه هندبال باشد، می خواهیم بهترین میزبانی را در آسیا داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید