والدین گوش شنوا برای شنیدن حرف های فرزندان شان داشته باشند

به گزارش اخبار نجوم، خبرنگاران/زنجان رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: والدین گوش شنوا برای شنیدن حرف های فرزندان خود داشته باشند.

والدین گوش شنوا برای شنیدن حرف های فرزندان شان داشته باشند

عباس عزیزخانی شامگاه دیروز در همایش علمی کمک گران زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ابهر، گفت: والدین به عنوان الگوی عملی برای نوجوانان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

وی با بیان اهمیت آگاهی بخشی به نوجوانان به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی، ادامه داد: والدین با برقراری ارتباط موثر با نوجوانان نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

عزیزخانی با اشاره به نقش اساسی پژوهش و تحقیق در شکل گیری پایه های علمی کشور، اظهار داشت: آسیب های نوپدید اجتماعی با گسترش رسانه های ارتباطی در حال گسترش است و باید با تکیه بر پژوهش با این موارد مقابله کرد.

این مسئول، همراهی و هم جهت بودن خانه و مدرسه را از موضوعات با اهمیت در ساختن جامعه پویا بیان کرد و اضافه نمود: والدین به عنوان الگوی عملی برای نوجوانان نقش مهمی را در کاهش آسیب های اجتماعی دارند. والدین و معلمان باید گوش شنوا برای خواسته ها و دغدغه های نوجوانان داشته باشند.

وی با اشاره به شیوهای صحیح فرزندپروری، اظهار کرد: پژوهش های مختلفی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد بیش فعالی در بچه ها ارتباط مستقیم با بزهکاری آن ها در آینده دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان این که طبق پژوهش های انجام شده روش های فرزندپروری در خانواده ها به سه نوع سخت گیر، سهل گیر و اقتدارگرا تقسیم می گردد، اضافه نمود: بهترین سبک فرزندپروری خانواده های اقتدارگرا یا همان خانواده هایی هستند که دموکراسی قانون مدار دارند، در این نوع خانواده ها در کنار اقتدار محبت و انضباط نیز حاکم است.

عزیزخانی یادآور شد: در این خانواده ها بچه ها مستقل، دارای مهارت اجتماعی، فهم بالا و استدلال خوب هستند که قطعا در معرض آسیب های اجتماعی نیز قرار ندارند.

وی با اشاره به این که خانواده هایی نیز هستند که سخت گیری را در تربیت پیش می گیرند، گفت: این خانواده ها بر اطاعت بی چون و چرا و عدم توجه به علایق کودک و نوجوانان تاکید دارند که قطعا فرزندان چنین خانواده هایی به سمت و سوی مسائل رفتاری خواهند رفت.

این مسئول با بیان این که شکل سوم خانواده ها سهل گیر هستند، ادامه داد: فرزندان به نوعی در این نوع حکومت می نمایند و توجه و محبت و نظم و قانون در بین آن ها وجود ندارد که فرزندان این قبیل خانواده ها نیز پرخاشگر بوده و گزارش به مواد و نافرمانی مدنی دارند و غالبا هم این نوجوانان به باندهای غیرقانونی ملحق می شوند.

عزیزخانی با تاکید بر این که امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش خود را ملزم می داند که به دانش آموزان و خانواده ها آموزش دهد، ادامه داد: با آموزش است که از آسیب های اجتماعی پیشگیری می گردد.

وی با تاکید بر این که اگر برای پیشگیری اعتبار گذاشته نگردد اعتبارات بیشتری در حوزه های دیگر هزینه خواهدشد، اضافه نمود: با پیشگیری از گرایش افراد به آسیب های اجتماعی از کودکی به خصوص دوران مدرسه می توان هزینه های بسکمک را در آینده کاهش داد؛ چراکه بر اساس آمارها هر زندانی 20 برابر یک دانش آموز هزینه به جامعه تحمیل می نماید.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر با تاکید بر این که آموزش دیربازده است و همین موضوع موجب پیچیده شدن این امر می گردد، اظهار داشت: پویایی آموزش و پرورش در گرو توجه به تحقیق و پژوهش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 21

به "والدین گوش شنوا برای شنیدن حرف های فرزندان شان داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین گوش شنوا برای شنیدن حرف های فرزندان شان داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید