هوای تهران برای گروه های حساس آلوده شد

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - کیفیت هوای مرکز امروز با توجه به افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

هوای تهران برای گروه های حساس آلوده شد

بنا بر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه (25 اسفندماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها، افزایش غلظت ذرات معلق در برخی منطقه ها پرتردد سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. افزایش تدریجی تندی باد و احتمال بارش پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند.

وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید همراه با شرایط ناپایدار جوی تا اواخر وقت چهارشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق می شود، با این حال احتمال گسیل گردوخاک در برخی منطقه ها مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

با آغاز تردد خودروها در صبح روز پنجشنبه (26 اسفندماه) همراه با کاهش نسبی تندی باد بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در پاره ای از منطقه ها پرتردد دور از انتظار نیست.

رشد تدریجی ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد کرد، هرچند می تواند با گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد همراه باشد. این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه ادامه خواهد یافت و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها پیش بینی می شود.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 146 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 124 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1368

به "هوای تهران برای گروه های حساس آلوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران برای گروه های حساس آلوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید