هزینه خانوار ها چقدر رشد نموده است؟

به گزارش اخبار نجوم، خانوار های ایرانی در ماه گذشته بیش از 46 درصد نسبت به پارسال افزایش هزینه داشتند.

هزینه خانوار ها چقدر رشد نموده است؟

به گزارش ایسنا، گزارشی که اخیرا مرکز آمار در رابطه با شرایط تورم در دی ماه منتشر کرد از افزایش قیمت ها حکایت داشت.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه که نشان دهنده تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل است با افزایش 1.4 درصدی نسبت به آذر ماه روبرو شده و به 46.2 درصد رسیده است. بر این اساس هزینه خانوار ها به طور میانگین برای خرید کالا و خدمات تا 46.2 درصد نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش دارد.

هیچ کالایی نسبت به پارسال ارزان نشد

در بین کالا و خدمات مورد استفاده مردم هزینه خرید خوراکی ها و آشامیدنی ها به طور میانگین 60 درصد رشد دارد این در حالی است که در بین آن ها بالاترین افزایش قیمت با 90درصد به روغن ها و چربی ها و بعد از آن با 73.4 درصد به گروه شیر، پنیر و تخم مرغ اختصاص دارد.

در سایر کالا و خدمات، گروه مبلمان و لوازم خانگی با 64.1 و همچنین حمل و نقل با 62.5 درصد افزایش بیشتری نسبت به سایرین در مقایسه با پارسال دارد.

آنالیز شاخص تورم نشان می دهد که هیچ یک از کالا ها و خدمات در مقایسه با دی ماه سال گذشته با کاهش قیمت روبرو نشده اند. اما تورم ماهانه که بیانگر تغییر شاخص نسبت به ماه قبل است کاهش داشته و 1.8درصد گزارش شده است.

در دی ماه گروه گوشت قرمز و سفید و همچنین گوشت قرمز و گوشت ماکیان به ترتیب 6.9 و 8.5 درصد کاهش قیمت دارد. از سویی گروه سبزیجات نیز 9 درصد و آب و برق و سوخت تا 2.6 درصد ارزان شده است.

در خصوص تورم سالانه نیز نرخ تورم به 32.2 درصد در دی ماه رسیده که نسبت به آذر ماه 1.7 درصد افزایش دارد در بین کالا و خدمات بالاترین تورم سالانه به حمل و نقل با 65.4 درصد اختصاص دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 774

به "هزینه خانوار ها چقدر رشد نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه خانوار ها چقدر رشد نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید