هایکو ماس: آلمان شورای امنیت را به یک نهاد پیشگیری از بحران ها تبدیل می کند

به گزارش اخبار نجوم، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی تاکید کرد که از دومین سال عضویت کشورش در شورای امنیت سازمان ملل استفاده می کند تا این تشکل را به یک مرکز پیشگیری از بحران ها تبدیل کند.

هایکو ماس: آلمان شورای امنیت را به یک نهاد پیشگیری از بحران ها تبدیل می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت که می خواهد از دومین سال عضویت آلمان در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند تا این تشکل را به یک مرکز پیش گیری از بحران ها تبدیل کند.

وی که در مصاحبه با خبرگزاری آلمان سخن می گفت شرح داد که دومین سال عضویت ما در شورای امنیت سازمان ملل به حمایت و توسعه بیشتر نظم بین المللی مبتنی بر قوانین اختصاص می یابد. به گفته وی شورای امنیت باید خیلی بیشتر به پیشگیری از بحران ها تا واکنش به آن ها بپردازد.

در جولای سال 2020 آلمان به مدت یک ماه هم زمان هم ریاست شورای امنیت و هم ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

هایکو ماس تاکید کرد که این به معنای یک مسئولیت ویژه و برجسته در سیستم های چند جانبه است که ما در هر دو مکان در بروکسل و نیویورک انجام خواهیم داد. وی همچنین تاکید کرد که ما همکاری نزدیک فرانسه و آلمان را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که سیاست خارجی آلمان یک سیاست خارجی چند جانبه است. به گفته وی ما تنها به صورت مشترک می توانیم بر چالش های کنونی غلبه کنیم. جهانی سازی، دیجیتالی شدن، تحولات آب و هوا، مهاجرت همه از مسائلی هستند که به معنای واقعی کلمه حد و مرزی ندارند.

وزیر امور خارجه آلمان با نگاهی به اولین سال عضویت کشورش در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که ما در این دوره به موضوعات مهمی از جمله در زمینه زنان، صلح و امنیت پرداخته ایم.

وی تاکید کرد که آلمان در سال آینده هم رویکرد پیش گیری را در این مسائل دنبال خواهد کرد. به گفته ماس سال آینده نیز بحران های لیبی، ساحل آفریقا، سودان، افغانستان، کره شمالی، سوریه، ایران و یمن ما را به خود مشغول خواهد کرد. وی اطمینان داد که آلمان در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر تشکل ها برای دستیابی به راهکارهای سیاسی برای این بحران ها تلاش خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 60

به "هایکو ماس: آلمان شورای امنیت را به یک نهاد پیشگیری از بحران ها تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: آلمان شورای امنیت را به یک نهاد پیشگیری از بحران ها تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید