نیچر: احتمال ابتلای مجدد افراد مبتلا به کرونای خفیف بسیار کم است

به گزارش اخبار نجوم، نتایج تازه ترین آنالیز بیانگر آن است،افرادی که به صورت خفیف یا بدون علامت به کرونامبتلا می شوند آنتی بادی موجود در بدن آنها می تواند تا سرانجام عمرشان از آنها در برابر این بیماری ویروسی محافظت کند و احتمال ابتلای مجدد آنها بسیار کم تر از حد تصور است.

نیچر: احتمال ابتلای مجدد افراد مبتلا به کرونای خفیف بسیار کم است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، نتایج یافته های جدید یک تحقیق علمی از سوی تیمی از محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا روز گذشته (24 مه 2021) در نشریه علمی نیچر منتشر شده که متفاوت از داده های به دست آمده از پژوهش های اخیر است؛ یافته های جدید بیانگر آن است با وجودی که پیش تر گمان برده می شد ایمنی پس از ابتلا به کرونای خفیف تنها چند ماه دوام دارد اما در حقیقت افرادی که مبتلا به کرونای خفیف هستند از ایمنی طولانی مدت برخوردار هستند.

براساس این یافته ها، ماه ها پس از بهبودی از موارد خفیف کووید 19، افراد هنوز آنتی بادی های ویروس کرونا را در بدن دارند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس برای کشف اینکه آیا کسانی که دچار ابتلای خفیف به کووید 19 می شوند تا طولانی مدت آنتی بادی این بیماری ویروسی را دارند یا خیر پیگیری سطح آنتی بادی در نمونه های خون این افراد شدند.

علی البدی، نویسند این تحقیق می گوید: افرادی که کرونای خفیف می گیرند در اغلب موارد دو تا سه هفته پس از عفونت، ویروس از بدن آنها پاک می گردد. بنابراین 7 یا 11 ماه پس از عفونت هیچ ویروسی قادر به دورزدن ایمنی فعال بدن نخواهد بود و سلول های آنتی بادی ساز تقسیم نمی شوند. آنها به آرامی در مغز استخوان نشسته و آنتی بادی ترشح می نمایند. آنها از زمان رفع شدن عفونت به صورت نامحدودی این کار را می نمایند.

محققان حدس می زنند افرادی که آلوده شده اند و هرگز علائمی نداشته اند، می توانند با ایمنی طولانی مدت روبرو شوند. اما هنوز آنالیز نشده است که آیا افرادی که عفونت شدیدتری را تحمل نموده اند در برابر ابتلای مجدد به این بیماری در آینده محافظت می شوند یا خیر.

محققان اکنون در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا واکسیناسیون منجر به فراوری طولانی مدت آنتی بادی این ویروس در بدن می گردد یا خیر که نتایج آن در آینده منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 984

به "نیچر: احتمال ابتلای مجدد افراد مبتلا به کرونای خفیف بسیار کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیچر: احتمال ابتلای مجدد افراد مبتلا به کرونای خفیف بسیار کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید