تور گرجستان ارزان: گشت و گذاری مفرح در سرزمین گرجستان

به گزارش اخبار نجوم، گرجستان شاید همان جاییست که به دنبالش بوده اید

اگر درباره گرجستان تنها کمی آگاهی دارید. ما قصد داریم در این مطلب از دیگر جاذبه های کمتر شناخته شده گردشگری این کشور صحبت کنیم. پس اگر کنجکاو هستید تا در این رابطه بیشتر بدانید با خبرنگاران همراه باشید.

تور گرجستان ارزان: گشت و گذاری مفرح در سرزمین گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تن سپردن به چشمه های آب گرم طبیعی

بدیهی است که مقاصد گرشگری باید مجموعه ای از جذابیت های متعدد را در خود داشته باشند. شاید صرف داشتن منابع تاریخی و آثار باستانی به تنهایی کافی نباشد. به این خاطر است که معمولا کشورهای در زمینه توریسم توسعه می یابند که حاوی زیست بوم های طبیعی و دیدنی های تاریخی باشند.

از این نظر باید گفت که مسافران کشور گرجستان و شهر تفلیس با حمامهای آب گرم آن می شناسند. نام اصلی تفلیس، تبلیس است که به زبان گرجی، به معنای چشمه آبگرم است. ده ها چشمه آبگرم از تپه ای نزدیک به رودخانه کورا می جوشد و مردمان این دیار، سالیان سال از آن برای شست و شو بهره می گیرند.

حمام ها و یادگارهای کهن با نشانه های ایرانی

شهر تفلیس را شاید بتوان شهر حمام های آب گرم نیز نامید چرا که در این شهر چندین حمام زیبا با کاشی کاری های دوران صفویه، درهای کنده کاری شده و مناره های کوچک، از یادگارهای شاه عباس است که هنوز هم وجود دارد.

در منابع تاریخی ذکر شده است که وقتی پای شاه عباس به این دیار باز شد، دستور داد حمام ها را مانند همه حمام های زیبای دوران خود، بر روی چشمه های آبگرم تبیان بسازند.

امروزه، برترین تجربه در این محله، گرفتن یک حمام اختصاصی در گرمابه سامفو با پرداخت 30 لاری (هر لاری برابر با حدود 12 هزار و 720 ریال) و ماساژ 10 تا 15 دقیقه ای با قیمت 15 لاری، می توان احساس سبکی کرد.

شن های درمانگر

تنوع آب و هوایی یکی دیگر از جاذبه های این کشور به شمار می رود. به این ترتیب که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان این کشور برای مخاطبان و گردشگرانی که به آن جا می فرایند تفریح ها و جاذبه هایی برای عرضه کردن دارد.

مثلا شما می توانید وسایل اسکی خود را بردارید و در ارتفاعات پربرف، ساعتها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید، به دریا بروید و به شنا بپردازید!

دوسوم این کشور، کوهستانی است و برترین سواحل سحرآمیز دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار گرفته است.

مواد معدنی گرجستان و درمان بیماری های مختلف

مطالعات معتبر نشان می دهند که منطقه گرجستان از جمله منطقه ها معدودی در دنیا است که سواحل آن دارای خواص درمانی است.

براساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان، ترکیب ماسه های ساحل این منطقه، حاوی مواد معدنی ویژه ای است که اثرات درمانی آن در خصوص بیماری های قلبی، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است. براساس این مطالعات، تنها دو منطقه در دنیا شناخته شده است که چنین خواصی در آن وجود دارد که یکی از آن دو، همین سواحل مغناطیسی گرجستان است.

کوهستانهای گرجستان نیز سرچشمه رودهای متعددی است و عبور رودخانه از شهرها و روستاهای این کشور، سیمای آن را دیدنی تر ساخته است، خصوصاً رودخانه کوری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید، چشم اندازهای کم نظیری پدید آورده است. جالب است بدانید، باغستان معروفی در منطقه آجاریا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی را از نقاط گوناگون دنیا پرورش می دهند. در این باغستان، گیاه استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی، در حال رشد است و این به خوبی اثبات می نماید که شرایط اقلیمی این منطقه، کاملاً استثنایی است.

مجموعه ای از آثار ارزشمند هنری و گران قیمت

کشور گرجستان به لحاظ سابقه تاریخی و تمدنی که در طول تاریخ با آن روبرو بوده است، به خودی خود یکی از مجموعه های غنی از آثار تاریخی و تمدنی را در خود جای داده است که هم اکنون در موزه ها و مجموعه های متعددی نگهداری می شوند.

شهر تفلیس دارای موزه های بسیار متعددی است که برای گرشگرانی که کمترین علاقه به این امور داشته باشند می تواند بسیار سرگرم نماینده باشد.

یکی از این موزه های بسیار ارزشمند موزه ملی گرجستان است که در خیابان سوم بولار روستاولی واقع شده است، نمایشگاه بسیار پرطرفداری از گنجینه های طلایی عتیقه را به نمایش می گذارد.

موزه مردم شناسی تاریخ مجسم اقوام گرجستانی

بازدید از موزه مردم شناسی که با فاصله ای کم از شهر قدیمی و در نزدیکی دریاچه لاک پشت واقع شده است، خالی از لطف نیست. این موزه که در فضای باز قرار گرفته است، نمونه هایی از معماری محلی و صنایع دستی همه اقوام گرجستان را به نمایش می گذارد و اگر زمان کافی برای سفر به سراسر گرجستان نداشته باشید، بازدید از این موزه، اطلاعات نسبتاً کاملی در خصوص این کشور در اختیارتان قرار می دهد. در کنار این موزه، یک رستوران خوب به نام راچیز اوبانی قرار گرفته است که انواع غذاهای محلی لذیذ را سرو می نماید.

کلکسیونی از خوراکی های محلی و خاص

همه می دانیم که در بحث گردشگری غذاهای محلی و خاص هر کشور نقش بسیار مهمی درترغیب مسافران و التذاذ آن ها از سفرشان بر عهده دارد.

گرجستان از جمله کشورهایی است که فرهنگ تغذیه و انواع غذاهای محلی در آن بسیار حائز اهمیت است.

غذاهای محلی گرجستان، مملو از پنیر، گردو و ادویه محلی است و معمولا این غذاها را به همراه اندازه زیادی نان سرو می نمایند. هم چنین برای لذت بردن از باکیفیت ترین غذاهای در تلفیس، بد نیست سری به رستوران های شموئیخده گناتسوالی در خیابان پوشکین بزنید. برترین غذاهای تفلیس شامل، خینکالی (نوعی پیراشکی گوشت)، خاچاپوری (نان پر شده با پنیر)، خوراک بادمجان و گردو و چکمرولی (جوجه با سس خامه و سیر) است. چنین کافه هایی محل مناسبی برای گردهمایی های محبت آمیز، نوشیدن قهوه و صرف کیک های خوشمزه به همراه نوای موسیقی است.

زیباترین خیابان شهر تفلیس در مِتسخِتا

پیاده روی بر سنگ فرش های 100ساله، خیابان روستاولی در شهر تفلیس که قبلاً خیابان گلوینی نامیده می شد، یکی از اصلی ترین خیابانهای این شهر است که به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی، یعنی شوتا روستاولی نام گذاری شده است.

بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیردولتی گرجستان در این خیابان مستقر هستند که از جمله آنها می توان به مجلس گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی و آموزشگاه تئاتر گرجستان اشاره نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1284

به "تور گرجستان ارزان: گشت و گذاری مفرح در سرزمین گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: گشت و گذاری مفرح در سرزمین گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید