نرم افزار Recuva و آموزش ریکاوری فایل ویندوز در لپ تاپ

به گزارش اخبار نجوم، همه ما در شرایطی قرار گرفته ایم که اطلاعات و فایل های خود را از دست داده ایم. در چنین شرایطی، به دنبال راه چاره بهتری برای برگرداندن پرونده های حذف شده از PC یا لپ تاپ بوده ایم.

نرم افزار Recuva و آموزش ریکاوری فایل ویندوز در لپ تاپ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام ایده آل تک، نرم افزار Recuva، از جمله نرم افزارهای بازیابی فایل حذف شده که مجله ایده آل تکنولوژی آموزش استفاده از آن و چند نرم افزار دیگر را آورده است.

تعریف ریکاوری فایل چیست؟

ریکاوری، فرایند بازسازی یا بازیابی پفراینده های گمشده از دیسک یا هارد دیسک است که دیگرعملیاتی نیستند یا به دلایلی آسیب دیده اند.

روش های ریکاوری فایل

قبل از اینکه در خصوص روش های مختلف برای ریکاوری فایل بحث کنیم، توجه به این نکته مهم است که اگر داده ای روی دیسک ذخیره گردد، داده های قدیمی از بین می فرایند و هیچ برنامه یا روش بازیابی موجود، نمی تواند آن را بازیابی کند. به همین دلیل باید قبل از کوشش برای بازیابی اطلاعات، پفراینده جدیدی روی دیسک نباید ذخیره گردد.

دو روش بازیابی فایل وجود دارد.

روش اول، ریکاوری فایل به وسیله تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به پفراینده ها و پوشه هاست.

روش دوم: بازیابی پفراینده با استفاده از جستجوی انواع پفراینده های شناخته شده (بازیابی پفراینده خام) است.

در روش اول، نرم افزار بازیابی اطلاعات، می تواند پفراینده ها را با نام اصلی، مسیرها، تمبرهای تاریخ / زمان و داده های آن ها بازیابی کند.

اگر فایل روی دیسک به شدت آسیب دیده باشد، این روش بازیابی نمی تواند کل ساختار پوشه را دوباره ایجاد کند و پفراینده های بازیابی شده در پوشه های orphaned ظاهر می شوند.

اگر روش اول نتواند نتایج رضایت بخش را به دست آورد، جستجوی پفراینده خام انجام می گردد. روش دوم می تواند داده های پفراینده را با موفقیت بیشتری نسبت به روش اول بازیابی کند.

نرم افزار Recuva چیست؟

Recuva ، یک نرم افزار ریکاوری ویندوز است که توسط Piriform (سازندگان CCleaner) طراحی شده است.

این نرم افزار قادر است فایل های حذف شده از سیستم (دستگاه های اکسترنال، سطل، دیسک سخت و غیره) را بازیابی کند. به علاوه، اگر پفراینده ها به دلیل خرابی، ویروس یا باگ از بین رفتند، Recuva با عملکرد مثبتی همراه است.

Recuva دارای نسخه های قابل نصب، پرتابل و wizard کاربرپسند است. این نرم افزار پفراینده های حذف شده را اسکن می نماید و از سیستم های فایل FAT12 ، FAT16 ، FAT32 ، exFAT ، NTFS ، NTFS5 ، NTFS + EFS پشتیبانی می نماید.

Recuva از سیستم عامل Mac پشتیبانی نمی نماید و فقط برای ویندوز موجود است. یکی دیگر از اشکالات مرتبط با این ابزار این است که نحوه بارگیری آن پیچیده است.

نحوه استفاده از نرم افزار Recuva

در اینجا نحوه کار با نرم افزار Recuva برای بازیابی فایل ها آورده شده است.

مرحله 1: اول از همه، Recuva را برای PC بارگیری و آن را روی سیستم ویندوز خود نصب کنید. سپس آن را راه اندازی کنید و نوع پفراینده مورد نظر برای بازیابی را انتخاب کنید.

مرحله 2: مکانی که پفراینده گم شده در آن ذخیره شده است، انتخاب کنید و روی Next ضربه بزنید.

مرحله 3: اسکن شروع می گردد و نتایج نشان داده خواهد شد. پفراینده ها را انتخاب نموده و آن ها را بازیابی کنید.

جایگزینی بهتر برای Recuva جهت ریکاوری

نرم افزار Recuva نسخه Mac و رابط کاربری ساده ای ندارد. اگر شما نیز چنین مواردی را در Recuva می یابید و جایگزین خوبی برای آن می خواهید، توصیه می کنیم ریکاوری را توسط Wondershare انجام دهید. نه تنها این سیستم عامل از ویندوز و مک پشتیبانی می نماید بلکه یک رابط کاربری به روز را فراهم می نماید. نرم افزار Recoverit با ارائه ایمنی کامل و 100٪ تضمین بازیابی، یکی از گزینه های موجود در بازار است.

این نرم افزار از تمام داده های بزرگ و کوچک مانند فایل های حذف شده تصادفی، فرمت شده، ویروسی و ... پشتیبانی می نماید. همچنین بسیاری از انواع پفراینده ها و فرمت ها مانند تصاویر، اسناد، ایمیل و ... را بازیابی می نماید.

به راحتی می توانید از نرم افزار Recoverit در رایانه های ویندوز و مک بهره ببرید.

چگونه می توان از Recoverit استفاده کرد؟

در اینجا مراحل استفاده از نرم افزار Recuva آورده شده است.

مرحله 1: نرم افزار را راه اندازی کنید.

پس از بارگیری و نصب نرم افزار روی لپ تاپ، آن را باز کنید. از صفحه اصلی، حالت ریکاوری را به عنوان مثال Deleted Files Recovery یا Recycle Bin Recovery یا موردی که می خواهید انتخاب کنید.

مرحله 2: مکان را انتخاب کنید

مکانی را از محلی که پفراینده ها گم شده اند انتخاب کنید. روی دکمه Start ضربه بزنید.

مرحله 3: به برنامه اجازه اسکن کردن سیستم را بدهید.

به محض کلیک روی دکمه Start، اسکن پفراینده های حذف شده شروع می گردد. طی چند دقیقه برخی از پفراینده ها نمایش داده می شوند. در صورتی که آن پفراینده هایی که می خواهید نشان داده نشوند، می توانید روی All-Around Recovery که در پایین سمت چپ است کلیک کنید.

مرحله 4: پفراینده ها را بازیابی کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد تا قبل از ریکاوری، فایل ها را مشاهده کنید . پفراینده های خود را مشاهده نموده و روی دکمه Recover کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که فایل بازیابی شده را در همان محلی که آن را گم نموده اید، ذخیره نکنید.

کلیه برنامه های ریکاوری داده از یکی از روش های فوق استفاده می نمایند. برخی از نرم افزارهای پیشرفته بازیابی فایل مانند R-Studio و R-Undelete با استفاده از فناوری بازیابی اطلاعات IntelligentScan می توانند همزمان از هر دو روش استفاده نمایند. signatures فایل، الگوهای متداولی هستند که نشان دهنده شروع یا انتها پفراینده است. تقریباً در هر نوع فایل، حداقل یک امضای پفراینده (File signature) وجود دارد. به عنوان مثال، تمام پفراینده های png، با رشته ‰ PNG شروع و بسیاری از فایل های MP3 با رشته ID3 شروع می شوند. از چنین امضاهای فایل، می توان برای تشخیص اینکه بخشی از داده های روی دیسک متعلق به چه نوع پفراینده خاص است استفاده گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 164

به "نرم افزار Recuva و آموزش ریکاوری فایل ویندوز در لپ تاپ" امتیاز دهید

1 کاربر به "نرم افزار Recuva و آموزش ریکاوری فایل ویندوز در لپ تاپ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار Recuva و آموزش ریکاوری فایل ویندوز در لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید