آیپد ایر تازه شاید به تراشه M1 مجهز باشد

به گزارش اخبار نجوم، انتظار می رود که آیپد ایر تازه اپل در مراسم Peek Performance امشب رونمایی گردد. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از وب سایت 9to5mac، این تبلت تازه اپل احتمالا از تراشه M1 که در آیپد پرو 2021 از آن استفاده شده، بهره می برد. باید خاطر نشان کنیم که آیپد پرو سال گذشته اپل اولین آیپدی بود که به تراشه M1 اپل مجهز شد و اضافه کردن این تراشه به آیپد ایر می تواند عملکرد این گجت های هوشمند را هم تراز با عملکرد مدل های فعلی آیپد پرو، مک بوک ایر 2020، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی قرار دهد.

آیپد ایر تازه شاید به تراشه M1 مجهز باشد

شایعه ها و حدس هایی که پیش تر درباره آیپد ایر نو منتشر شده بود همگی به این نکته اشاره داشتند که این محصول از مشخصات آیپد مینی یعنی تراشه A15 و پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت (5G) بهره می برد. اضافه شدن تراشه M1 به آیپد ایر، می تواند عملکرد این محصول را بهبود ببخشد و آن را در سطح آیپد پروی گران قیمت اپل قرار دهد. اگر اپل چنین اقدامی را انجام دهد، تنها تفاوت بین این دو محصول نمایشگر پروموشن آیپد پرو و سنسور LiDAR آیپد ایر خواهد بود.

باید خاطر نشان کنیم که تراشه M1 یک پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 7 تا 8 هسته ای دارد. به همین دلیل تراشه A15 اپل به یک پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 5 هسته ای مجهز است. بنابراین تراشه M1 در مجموع عملکرد سریع تر و بهبودیافته تری نسبت به تراشه های سری A اپل به کاربران ارائه می دهند.

همان طور که احتمالا می دانید، غول فناوری آمریکایی امشب رأس ساعت 21:30 از محصولات نو خود در رویداد Peek Performance رونمایی می نماید. گل سرسبد این محصولات آیفون SE 3 است که قرار است بعد از حواشی بسیار امشب از آن رونمایی گردد. گفته می گردد که این گوشی هوشمند قرار است با همان طراحی نسبل قبلی راهی بازار گردد این یعنی بار دیگر با نمایشگر 4.7 اینچی LCD دارای حاشیه های ضخیم و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی روبه رو خواهیم شد.

با توجه به این اطلاعات فاش شده، آیفون SE 3 تنها آیفون نوی خواهد بود که به جای فیس آی دی با تاچ آی دی معرفی می گردد و از سوی دیگر تنها آیفون نو مجهز به نمایشگر LCD محسوب می گردد. زیرا همان طور که احتمالا می دانید، دیگر مدل های نو آیفون از نمایشگرهای OLED بهره می برند.

در مجموع می توان گفت که مهم ترین ویژگی نسل سوم آیفون SE، بهره گیری آن از چیپست قدرتمند A15 است که گوشی های سری آیفون 13 هم از آن بهره می برند. گویا کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین 3 مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. یکی دیگر از ویژگی های مهم آن پشتیبانی از اینترنت 5G است و به نظر می رسد اپل این گوشی را با قیمت پایه 399 دلار راهی بازار می نماید که هم قیمت نسل قبلی خواهد بود.

بعلاوه گفته می گردد که اپل امشب قرار است از نسخه سبز رنگ آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی کند. این اقدام اپل مشابه رونمایی از رنگ بنفش آیفون 12 و 12 مینی سال گذشته است که هر دو روانه بازار شدند. طبق اعلام منابع معتبر، غول فناوری آمریکایی بعلاوه میخواهد تا از آیپد ایر با رنگ بنفش هم رونمایی کند که این گزینه رنگی برای آیپد مینی از قبل ارائه شده بود.

از دیگر مشخصات آیپد ایر نو می توان به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی اولترا واید بهبود یافته و چهار فلش LED اشاره نمود. طبق گفته ها و شایعه ها، مراسم Peek Performance اپل میزبان تعدادی از محصولات دیگر اپل هم خواهد بود که برای اولین بار به جهان معرفی می شوند. از جمله این دیوایس ها می توان به مک مینی نو و مک بوک پرو 13 اینچی نو با پردازنده ای که گمان می رود M2 باشد اشاره نمود. در ضمن برخی شایعات هم به معرفی یک آی مک نو اشاره دارند.

شما کاربران خبرنگاران مگ می توانید لایو استریم مراسم اپل را به وسیله لینک زیر دنبال کنید.

منبع: Macrumors و Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1354

به "آیپد ایر تازه شاید به تراشه M1 مجهز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد ایر تازه شاید به تراشه M1 مجهز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید