ناگفته های جیمز کامرون از فیلم تایتانیک

به گزارش اخبار نجوم، جیمز کامرون کارگردان تایتانیک می گوید که لئوناردو دی کاپریو تمایلی به شرکت در تست بازیگری این فیلم نداشت و از خواندن دقیق فیلمنامه امتناع می کرد تا او را بین دوراهی خواندن دقیق فیلمنامه و ترک از پروژه قرار دادم.

ناگفته های جیمز کامرون از فیلم تایتانیک

به گزارش ایرنا، دی کاپریو حضور در تست تایتانیک را نپذیرفت؛ بنابراین جیمز کامرون به او گفت که اگر فیلمنامه را نمی خوانی، این نقش را نخواهی گرفت. به گفته کامرون، تست بازیگری دی کاپریو پرچالش بود.

این فیلمساز برنده اسکار برترین فیلم، کارگردانی و تدوین برای تایتانیک که آواتار نیز برای او در این دسته بندی ها نامزدی هایی را به همراه داشت، در یک گفت وگوی ویدئویی با مجله GQ این مسأله که چگونه دی کاپریو در ابتدا از خواندن نقش جَک در مقابل کیت وینسلت در طول تست نمایشنامه امتناع کرد را یادآوری کرد.

او به دی کاپرو جوان که تا آن موقع معروفیت دنیای نداشت گفت شما سناریو را می خوانی و یا این که نقش را نخواهی گرفت. دی کاپریو پس از بازی در فیلم های عاشقانهٔ رومئو + ژولیت در سال 1996 و تایتانیک در سال 1997 به معروفیت بین المللی رسید.

کامرون در این تبادل نظر می گوید جلسه ای با لئو بود که پس از آن یک تست بازیگری با او صورت گرفت. جلسه خنداه داری بود چرا که من در اتاق کنفرانس خودم نشسته و منتظر دیدار با یک بازیگر هستم. به اطرافم نگاهی می اندازم و تمامی بازیگر ها در جلسه حضور دارند که همگی می خواستند لئو را دیدار نمایند.

به گفته کارگردان تایتانیک، دی کاپریو در نخستن دیدارش همه را مجذوب خود کرد، اما تست بازیگری او تا حدودی چالش برانگیز بود. زمانی که کامرون تست بازیگری را برای دی کاپریو تنظیم کرد، کیت وینسلت از قبل برای بازی در نقش رز میخکوب شده بود.

کامرون می گوید: دی کاپریو چند روز بعد برگشت و من دوربین را برای ضبط فیلم تست او تنظیم کردم، اما او نمی دانست که قرار است تست بدهد. او فکر می کرد که دیدار دیگری با کیت دارد. به او گفتم، ما فقط به اتاق بعدی می رویم چند خطی با هم روخوانی سناریو می کنیم.

به علت چالش های دی کاپریو با این فیلم، کامرون آماده خط زدن او از فیلم بود که لئو به سمت او برگشت و گفت، صبر کن، یعنی اگر سناریو را نخوانم نقش را نمی گیرم؟ که کامرون به او گفته بود: بله. این یک پروژه بزرگ است که دو سال از زندگی شما را می گیرد بنابراین من قصدی ندارم که با تصمیم گیری اشتباه در انتخاب بازیگر، این پروژه را خراب کنم. اگر می خواهی بخوان یا این که نقش را نمی گیری.

کامرون گفته است وقتی دی کاپریو وارد می شد انگار که تمامی وجودش منفی بود، ولی درست وقتی که فرمان شروع فیلمبرداری را دادم تبدیل به جک شد. کیت هم لبخندی در صورتش نمایان شد و آن ها صحنه را بازی کردند.

تایتانیک با بازی دی کاپریو و وینسلت در طول اکران خود به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شد که اکنون با فروش 2.2 میلیارد دلار، سومین فیلم پرفروش دنیا است.

پس از اینکه تایتانیک پرفروش ترین فیلم آن موقع شد، حجم کاری دی کاپریو تا چندین سال کاهش یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1495

به "ناگفته های جیمز کامرون از فیلم تایتانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های جیمز کامرون از فیلم تایتانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید