مردان بیشتر از زنان و بچه ها ذرات ویروس کرونا را در هوا منتشر می نمایند

به گزارش اخبار نجوم، محققان آمریکایی در جریان مطالعه ای متوجه شدند که مردان به علت برخورداری از ریه های بزرگ تر، بیشتر از زنان یا بچه ها ذرات ویروس کرونا را در هوا منتشر می نمایند.

مردان بیشتر از زنان و بچه ها ذرات ویروس کرونا را در هوا منتشر می نمایند

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهونیوز، این مطالعه که بر روی ردیابی توسعه کووید-19 در تنظیمات هنر های نمایشی متمرکز و به وسیله محققان دانشگاه ایالتی کلرادو در آمریکا انجام شد، جمعیت انسان هایی را که بیشترین ذرات ویروس کرونا را منتشر می نمایند، نشان داد.

این مطالعه که ماه ها طول کشید، در ابتدا برای مشاهده اقداماتی که می توان برای تسهیل بازگشت ایمن به صحنه هنر های نمایشی پس از همه گیری انجام داد، اجرا شد. تئاترها، سالن های کنسرت و مراکز دیگر در بسیاری از کشور ها برای بیش از یک سال است که به طور کامل تعطیل هستند.

بیش از 75 فرد مختلف در این مطالعه شرکت کردند. این مطالعه در اتاقی انجام شد که برای آزمایش ذرات موجود در هوا استفاده می گردد. افراد شرکت نماینده در این مطالعه سن و مهارت های مختلفی داشتند.

از بعضی خواسته شد که آهنگ هایی مانند تولدت مبارک را به صورت مکرر بخوانند، از دیگران خواسته شد تا آهنگ هایی را بر روی ساز اجرا نمایند.

به گفته محققان، آواز خواندن نسبت به صحبت کردن ذرات بیشتری در هوا منتشر می نماید. در حالی که هدف از این مطالعه با عنوان کاهش انتشار بیوآئروسل و قرار گرفتن در معرض هنر های نمایشی، یک نقشه راه علمی برای بازگشت ایمن از کووید-19، تمرکز بر توسعه ویروس کرونا در مکان های هنر های نمایشی بود، اما به طور کلی اطلاعات بیشتری در خصوص این ویروس را ارایه داد.

این مطالعه نشان داد که بزرگسالان نسبت به بچه ها ذرات بیشتری در هوا منتشر نمایند. بعلاوه مردان به علت برخورداری از ریه های بزرگ تر، ذرات بیشتری نسبت به زنان در هوا منتشر می نمایند.

از سوی دیگر بر اساس نتایج این مطالعه ویروس کووید-19 در میان افرادی که با صدای بلندتر صحبت می نمایند، راحت تر پخش می گردد.

محققان گفتند: حجم صدای فرد نشانگر اندازه انرژی است که در جعبه صوتی خود می گذارد. این انرژی به ذرات بیشتری تبدیل می گردد که از بدن خارج می گردد. این ها ذراتی هستند که حامل ویروس کووید-19 هستند و افراد دیگر را آلوده می نمایند.

به گفته محققان، مکان های سرپوشیده مانند ورزشگاه های ورزشی و کنسرت ها که افراد با صدای بلندتری داد می زنند یا آواز می خوانند، سطوح بالاتری از ذرات در هوای این مکان ها در چرخش هستند و خطر توسعه ویروس کرونا در این مکان ها بسیار زیاد است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1251

به "مردان بیشتر از زنان و بچه ها ذرات ویروس کرونا را در هوا منتشر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان بیشتر از زنان و بچه ها ذرات ویروس کرونا را در هوا منتشر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید