علائم خطر کرونا در بچه ها؛ زودتر بچه ها را واکسینه کنید

به گزارش اخبار نجوم، تهران (پانا) - رئیس مرکز طبی بچه ها با اشاره به علائم خطر کرونا در بچه ها، با بیان اینکه در سویه اُمیکرون اطفال نسبت به پیک های قبلی بیشتر گرفتار بیماری شدند، گفت توصیه می گردد خانواده ها حتما برای بچه ها تزریق واکسن را انجام دهند.

علائم خطر کرونا در بچه ها؛ زودتر بچه ها را واکسینه کنید

به گزارش ایسنا، رضا شروین بدو درباره شرایط ابتلای بچه ها به کرونای اُمیکرون، گفت: همانطور که پیش بینی می شد، در سویه اُمیکرون اطفال نسبت به پیک های قبلی بیشتر گرفتار بیماری شدند. به طوری که عملا در مرکز طبی بچه ها نیز هم مقدار مراجعات سرپایی افزایش پیدا نموده و هم تعداد بستری بچه ها مبتلا به کرونا بالا رفته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر در مرکز طبی بچه ها یک بخش جداگانه برای بچه ها مبتلا به کووید در نظر گرفته ایم. در عین حال یک آی سی یو جداگانه هم در نظر گرفتیم که فعلا در هر دو این بخش ها بچه ها مبتلا به کرونا بستری هستند.

گرفتاری با اُمیکرون حتی در نوزادان

نحوه درمان بچه ها مبتلا به اُمیکرون در منزل

بدو با بیان اینکه در همه سنین بچه ها از نوزاد گرفته تا سنین نزدیک بلوغ مراجعات کرونایی داشته ایم، گفت: البته در سنین زیر 12 سال بیشترین تعداد مراجعات کرونایی را داریم که به علت افزایش بیماری در این سنین در جامعه است. بنابراین کل سنین مربوط به کودکی در ریسک و خطر ابتلا به سویه اُمیکرون قرار دارند. هرچند که اکثریت آنها احتیاج به بستری ندارند و با اقداماتی مانند مصرف مایعات در منزل و استامینوفن مداوا می شوند. اگر علائم بچه ها مانند علائم ساده سرماخوردگی بود، مصرف مایعات و مسکن های مجاز در بچه ها مانند استامینوفن موثر است تا بیماری دوره خودش را طی کند و بهبودی حاصل گردد. منتها باید مراقب باشند. زیرا سرایت سویه اُمیکرون از سویه های قبلی بیشتر است.

علائم خطر کرونا در بچه ها

وی درباره علائم کرونای اُمیکرون در بچه ها، گفت: علائم کرونای اُمیکرون در بچه ها بیشتر به صورت تب، گلودرد، علائم دستگاه تنفسی فوقانی، خروسک و بعلاوه سرفه و عطسه است و بعضی بچه ها مبتلا هم با علائم گوارشی مراجعه می نمایند.

بدو با اشاره به علائم خطر کرونا در بچه ها نیز گفت: اگر والدین دیدند که کودک دچار تبی شده که چندین روز ادامه دارد و قطع نمی گردد، اگر بی حالی زیاد یا سردردهای شدیدی در کودک دیدند، یا علائم اختلالی در سطح هوشیاری کودک یا تپش قلب زیاد، بهتر است حتما و در اسرع وقت به مراکز پزشکی مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه اوج علائم در بچه ها زیر یک هفته است، گفت: البته طول مدت بیماری از کودکی به کودک دیگر فرق دارد. حال عمومی بچه ها بستری مبتلا به کرونا هم فرق دارد. غالب بچه ها مبتلا به کرونایی که به بستری احتیاج پیدا می نمایند، معمولا با مایع درمانی و دریافت اکسیژن و داروهایی که در بیمارستان برایشان تجویز می گردد، بهبود می یابند. درصد اندکی از بچه ها بدحال هستند؛ به ویژه در بچه های که بیماری زمینه ای دارند.

بچه ها را زودتر واکسینه کنید

بدو تاکید نمود: باتوجه به اینکه تعداد موارد ابتلا به ویژه در موارد سرپایی بالا است، رعایت نکات بهداشتی بیش از قبل توصیه می گردد. در عین حال سنینی که واکسیناسیون برایشان مجاز شناخته شده است، توصیه می کنیم که زودتر و حتما تزریق واکسن را انجام دهند. بعلاوه در خانواده ها افرادی که واکسیناسیون شان را کامل نکردند، مخصوصا کسانی که دز سوم واکسن را تزریق نکردند، توصیه می کنیم که واکسیناسیون خودشان را انجام دهند، از مراجعات غیرضروری پرهیز نمایند و نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست وشوی دست را جدی بگیرند.

وی درباره مرگ ومیر ناشی از کرونا و به ویژه سویه اُمیکرون در بچه ها، گفت: مقدار مرگ و میر بچه ها در کووید اندک است، اما باید احتیاط زیادی کنیم. خانواده ها باید رعایت نمایند. از طرفی پرسنل بیمارستان ها نیز گرفتار می شوند و ظرفیت محدود پرسنل می تواند مشکل ساز گردد. مردم باید شرایط را جدی بگیرند تا این خطر هم برطرف گردد.

بدو گفت: در سویه اُمیکرون استفاده از ماسک بسیار موثر است؛ زیرا علائمی مانند سرفه و عطسه منجر به پرتاب ذرات تنفسی می گردد، ماسک می تواند تا حدی از این ذرات پیشگیری کند و استفاده از آن بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1387

به "علائم خطر کرونا در بچه ها؛ زودتر بچه ها را واکسینه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم خطر کرونا در بچه ها؛ زودتر بچه ها را واکسینه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید