عرب ها در سفر 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی خرج می نمایند

به گزارش اخبار نجوم، گردشگران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در مقاصد توریستی خارجی، 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی خرج می نمایند.

عرب ها در سفر 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی خرج می نمایند

گزارش تازه سازمان جهانی توریستی و کمیسیون سفر اروپا حاکی از آن است در مقاصد توریستی در سال های اخیر اندازه هزینه توریستان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (شامل شش کشور بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی) رشد چشمگیری داشته و این رقم به 60 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است.

در این گزارش آمده است که سرانه هزینه هر توریست عرب در کشورهای اروپایی 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی است و مجموع هزینه 60 میلیارد دلاری این توریستان در کشورهای دیگر طی سال 2017 نشان از افزایش 20 میلیارد دلاری در مقایسه با آمار 40 میلیارد دلاری اعلام شده در سال 2010 دارد.

زوراب پولولیکا شویلی، دبیرکل گرجستانی تبار سازمان جهانی جهانگردی، در مقدمه این گزارش با اشاره به رشد سریع بازار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یک منبع تامین توریست، از پتانسیل فراوان این منطقه در رشد توریستی اروپا سخن به میان آورده است.

پیتر د ویلد رئیس کمسیون سفر اروپا نیز گفت:

برای مقاصد توریستی اروپایی، کشورهای شورای خلیج فارس یک بازار رو به رشد است و ما باید خودمان روی توریستان آشنا با تکنولوژی، جوان تر و آگاه تر این منطقه سرمایه گذاری کنیم.

رشد بی سابقه این کشورها در سفر هوایی در یک دهه اخیر از مهم ترین دلایل افزایش سفر کشورهای عربی به ویژه به کشورهای اروپایی عنوان شده که در این میان از مهم ترین خطوط هوایی مسافت بلند، خطوط هواپیمایی امارات و قطر محسوب می شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1344

به "عرب ها در سفر 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی خرج می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرب ها در سفر 6.5 برابر بیشتر از میانه جهانی خرج می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید