طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین

به گزارش اخبار نجوم، حتما تا به حال ترکیب ماست با میوه ها یا سبزیجات را امتحان نموده اید و می دانید با اضافه کردن کمی ادویه چقدر لذیذ می شوند. چنین ترکیبی تنها بساط یک صبحانه هیجان انگیز را فراهم نمی کند. می توانید آن را گوشه میز شام تان هم قرار دهید و با یک دسر یلدایی از مهمان هایتان پذیرایی کنید. طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین

مواد لازم برای تهیه دسر ماست با انار و دارچین

  • گردوی خشک 25 گرم
  • ماست ایسلندی خرید آنلاین 250 گرم
  • عسل چهار قاشق غذاخوری
  • انار دانه شده یک عدد
  • دارچین به اندازه لازم

طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین

مرحله اول

آماده کردن این دسر ساده تر از چیزی است که تصور می کنید. برای آغاز باید گردوها را به آرامی در یک قابلمه کوچک تفت دهید تا طمع بگیرند و ترد شوند. این کار به بیرون آمدن روغن گردوها هم یاری می نماید و طعم و قوام خوبی به دسر شما می دهد. به شرط آنکه مواظب باشید قبل از این که گردوها طعم سوختگی بگیرند آن ها را از روی اجاق بردارید.

مرحله دوم

وقتی رنگ گردوها کمی برگشت، شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی خنک شوند. حالا ماست را بین دو کاسه تقسیم کنید، یک مشت گردو روی هر کدام بریزید. سپس روی آن عسل بریزید و دانه های انار و دارچین را لایه لایه اضافه کنید.

چند نکته

  • می توانید روی دسر را با سیروپ انار تزیین کنید. این سیروپ طعم خوبی هم به دسر شما می دهد. به شرط آنکه در مصرفش زیاده روی نکنید.
  • اگر می خواهید دسر یلدایی تان را بدون احتیاج به مغزها آماده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که سراغ پارافه انار با ماست ایسلندی بروید.
  • می توانید این دسر را بلافاصله بعد از آماده شدن میل کنید، یا اینکه آن را چند دقیقه ای در یخچال بگذارید.
  • اگر نمی خواهید کالری و چربی زیادی با خوردن دسر به بدنتان برسد، سراغ ماست ایسلندی بروید که هم پروتئین بالایی دارد و هم چربی آن صفر است. اما اگر اندازه چربی ماست برایتان مهم نیست و می خواهید این یک شب قید کالری شماری را بزنید، سراغ ماست های خامه ای هم می توانید بروید. اگر از ماست خامه ای در تهیه دسر استفاده می کنید، احتیاجی به خنک کردن گردوها قبل از اضافه کردن به دسر ندارید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1459

به "طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر ماست با انار و دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید