شکست مرسدس بنز از ب ام و

به گزارش اخبار نجوم، ب ام و هفته گذشته اعلام نمود در سال گذشته میلادی 324 هزار و 826 دستگاه ماشین در آمریکا فروخته است که نسبت به سال قبل 4/4 درصد بیشتر است. فروش مرسدس-بنز در آمریکا در مدت مشابه 316 هزار و 94 دستگاه اعلام شده است.

شکست مرسدس بنز از ب ام و

محبوبیت شاسی بلند های ب ام و باعث رجحان این شرکت در بازار آمریکا شده است

رقابت تا دقیقه نود

ب ام و توانسته برای اولین بار در چهار سال گذشته با پیشی دریافت از مرسدس-بنز، پرفروش ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا گردد. رقابت دو خودروساز تا آخرین ماه سال 2019 با اختلاف بسیار کمی ادامه داشت، تا جایی که اختلاف فروش دو کارخانه در ماه سپتامبر تنها 34 دستگاه بود. اما ب ام و در ماه دسامبر رقیب قدیمی خود را کنار زد و مقام اول را کسب کرد.

ب ام و هفته گذشته اظهار داشت در سال گذشته میلادی 324 هزار و 826 دستگاه ماشین در آمریکا فروخته است که نسبت به سال قبل 4/4 درصد بیشتر است. فروش مرسدس-بنز در آمریکا در مدت مشابه 316 هزار و 94 دستگاه اعلام شده است.

پس از این دو شرکت، لکسوس، سومین خودروساز بزرگ لوکس آمریکا در سال 2019 بود. این شرکت در سال گذشته 298 هزار و 114 هزار دستگاه ماشین فروخت.

استقبال از مدل های کوچک مرسدس-بنز به فروش این شرکت در سال 2019 یاری نموده است

رجحان در بازار آمریکا گام مهمی در رقابت اصلی بین بنز و ب ام و برای کسب عنوان بزرگترین خودروساز لوکس دنیا است. نتیجه نهایی، اما علاوه بر آمریکا به عملکرد در بازار چین بستگی دارد.

دو شرکت هنوز آمار کل فروش در ماه دسامبر را اعلام ننموده اند، اما براساس آمار یازده ماه سال 2019، بنز به لطف محبوبیت مدل های کوچکش، با فروش بیش از دو میلیون و 133 هزار دستگاه از ب ام و جلوتر است.

مرسدس-بنز در سال 2016 عنوان بزرگترین خودروساز لوکس دنیا را پس از بیش از یک دهه از ب ام و گرفت و تا به امروز این مقام را حفظ نموده است.

آینه آستون مارتین تصاویر سه دوربین را همزمان به راننده نمایش می دهد

آینه با دید بهتر

آستون مارتین با همکاری یک قطعه ساز آمریکایی به نام جنتکس، آینه جدیدی ساخته که قرار است هفته آینده در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس وگاس رونمایی گردد.

این آینه در حالت عادی مانند آینه های معمولی نمایی از عقب ماشین را نشان می دهد، اما راننده با فشار دکمه ای می تواند تصاویر سه دوربین را هم زمان در نمایشگری که در آینه گنجانده شده ببیند. یکی از این دوربین ها در پشت ماشین قرار گرفته و دو دوربین دیگر روی آینه های بغل نصب شده است.

آینه جدید آستون مارتین در مدل دی بی اس سوپرلاجرا نمایش داده خواهد شد

استفاده از دوربین به عنوان جایگزینی برای آینه به تازگی توسط خودروسازان پیشنهاد شده و از سال جاری چند شرکت محصولات خود را با این دوربین ها به بازار عرضه می نمایند.

در آینه های دوربین داری که تا به امروز معرفی شده اند، تصاویر دوربین ها در نمایشگر هایی روی در یا دو گوشه داشبورد نمایش داده می شد. اما آستون مارتین می گوید با گنجاندن نمایشگر بر روی آینه عقب، حواس راننده کمتر پرت می گردد. در این سیستم آینه های کناری حذف نمی گردد و تنها با اضافه شدن دوربین دید راننده بهتر خواهد شد.

آستون مارتین این آینه جدید را در یک مدل دی بی اس سوپرلاجرا نمایش می دهد. این شرکت آینه ای با یک دوربین در عقب ماشین را سال جاری در مدل های خود نصب می نماید، اما هنوز اعلام ننموده سیستم جدید را چه زمانی به مدل های خود اضافه خواهد نمود.

فولکس واگن می گوید با استفاده از ربات های هوشمند مشکل زیرساخت برای شارژ ماشین های الکتریکی حل خواهد شد

ایده انقلابی فولکس واگن

فولکس واگن ابتکار تازه ای معرفی نموده و می گوید با به کارگیری آن مشکل نبود زیرساخت کافی برای شارژ ماشین های الکتریکی را حل می گردد.

با هجوم خودروسازان به سمت فراوری ماشین های الکتریکی، زمان طولانی برای شارژ ماشین و نبود تعداد کافی ایستگاه های شارژ، به یکی از مسائل اصلی خودروسازان و مصرف نمایندگان تبدیل شده است.

در روش پیشنهادی فولکس واگن، به جای اینکه ماشین ها برای شارژ به ایستگاه های شارژ بروند، شارژر ها به نزدیکی ماشین برده می گردد.

ابتکار فولکس واگن شامل باتری های چرخ داری است که توسط یک ربات هوشمند در پارکینگ ها نصب می گردد. این ربات به طور اتوماتیک باتری ها را نزدیک ماشین برده و ماشین را شارژ می نماید. ربات برای وصل کردن باتری به ماشین نیازی به یاری ندارد و پس از شارژ ماشین، باتری را از ماشین جدا نموده و به ایستگاه برمی گرداند.

فولکس واگن هنوز برنامه ای برای اجرای این پروژه ندارد، ولی می گوید اجرای آن با سرعت امکان پذیر است و توجیه مالی دارد.

گروه خودروسازی فولکس واگن با بیش از 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری، میخواهد بزرگترین فراورینماینده خودرو های الکتریکی در دنیا گردد. اولین مدل الکتریکی این شرکت سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و کارخانه اعلام نموده است، تا سال 2023 یک میلیون دستگاه ماشین الکتریکی فراوری خواهد نمود.

اولین شاسی بلند جنسیس در ماه جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد

اولین شاسی بلند لوکس کره ای

جنسیس، مارک لوکس هیوندای اولین تصاویر از تازه ترین مدل خود را منتشر کرد. این ماشین که یک شاسی بلند به نام G780 است قرار است تا چند هفته دیگر در کره جنوبی رونمایی و به بازار عرضه گردد.

هیوندای از سال 2017 برای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی، ماشین هایی با مارک جنسیس را به بازار عرضه نموده است.

در سه سال گذشته، جنسیس اعتبار خوبی به عنوان یک مارک لوکس کسب نموده است، اما نتوانسته فروش کافی داشته باشد. یکی از دلایل این کسادی، نبود مدل های شاسی بلند در محصولات کارخانه است.

داشبورد ماشین با چرم پوشانده شده و نمایشگری بزرگی اطلاعات را به راننده نمایش می دهد

اولین شاسی بلند جنسیس با ماشین هایی نظیر ب ام و X5، آئودی Q7 و مرسدس-بنز GLE رقابت خواهد نمود. ماشین با جلوپنجره جدید مدل های جنسیس طراحی شده و چراغ های جلو به شکل دو خط باریک طراحی شده اند. طراحی داخل ماشین ساده است و علاوه بر روکش چرمی، نمایشگر بزرگی روی داشبور قرار داده شده است.

هیوندای محصولات لوکس خود را با مارک جنسیس به بازار عرضه می نماید

جزییات فنی ماشین هنوز منتشر نشده است. کانسپتی که در سال 2017 از این ماشین رونمایی شد قوای محرکه هیدروژنی داشت، اما به احتمال زیاد G780 با موتور شش سیلندری به بازار عرضه خواهد شد که قبلا در مدل های جنسیس دیده شده است. پیش بینی می گردد قیمت پایه ماشین 50 هزار دلار باشد.

جنسیس همزمان در تدارک عرضه دومین مدل شاسی بلند خود است که از G780 کوچکتر است و اوایل سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: فرادید
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 82

به "شکست مرسدس بنز از ب ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست مرسدس بنز از ب ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید