سقوط پوند به دنبال جدال لفظی انگلیس و اروپا بر سر برگزیت

به گزارش اخبار نجوم، همزمان با طرح دوباره تهدیدهای جانسون علیه اتحادیه اروپا نرخ برابری پوند در مقابل دلار آمریکا 1 درصد کاهش یافت.

سقوط پوند به دنبال جدال لفظی انگلیس و اروپا بر سر برگزیت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به دولت بریتانیا هشدار داد که باید به تعهد بین المللی خود در قبال توافق نامه برگزیت پایبند باشد و آن را مبنای اصلی برقراری هرگونه رابطه مالی و سیاسی آینده با اتحادیه اروپا قرار دهد.

اظهارات روز دوشنبه رئیس کمیسیون اروپا پس از عنوان شد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا بیان کرد که اگر تا 15 اکتبر توافق تجاری اتحادیه اروپا و کشورش نهایی نگردد، بریتانیا بار دیگر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را کلید خواهد زد.

همزمان با طرح دوباره تهدیدهای جانسون علیه اتحادیه اروپا نرخ برابری پوند در مقابل دلار آمریکا 1 درصد کاهش یافت و در جریان معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به 1.3145 رسید.

هشتمین دور مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا برای حصول یک توافق تجاری روز سه شنبه (8 سپتامبر) در لندن برگزار می گردد. با این حال، طی روزهای اخیر دو طرف یکدیگر را به سازش ناپذیری متهم نموده اند.

دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد بریتانیا روز یکشنبه مدعی شد که اتحادیه اروپا عادت نموده که حرف بریتانیا را جدی نگیرد و در چنین شرایطی کشورش بیمی از عدم توافق با اروپا ندارد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز هفته گذشته گفته بود که مذاکرات تجاری دو طرف با وجود اصرار بریتانیا بر مواضع خود در خصوص آینده ماهیگیری در آب های این کشور و ادامه یاری های دولت این کشور به بخش های مختلف مالی، شکست خورده است و چندان امیدی به موفقیت آن نیست.

بریتانیا در روز 31 ژانویه 2020 میلادی (11 بهمن 98) رسما از اتحادیه اروپا خارج شده اما دوران گذار روابط تجاری لندن و بروکسل آخر امسال میلادی انتها می یابد و مذاکرات برای دستیابی به توافق تجاری در دوران پسابرگزیت هنوز در جریان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 526

به "سقوط پوند به دنبال جدال لفظی انگلیس و اروپا بر سر برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط پوند به دنبال جدال لفظی انگلیس و اروپا بر سر برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید