انگلیس و اروپا دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت را شروع می نمایند

به گزارش اخبار نجوم، در حالی که از امروز (دوشنبه) دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت در سایه مناقشات و اختلافات زیاد بین اروپا و انگلیس شروع می گردد، بروکسل از لندن درخواست نموده که موضع واقع بینانه تری را اتخاذ کند.

انگلیس و اروپا دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت را شروع می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، میشل بارنیر، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت و دیوید فراست، مذاکره نماینده ارشد انگلیس از امروز (دوشنبه) با یک شام مشترک دور جدیدی از مذاکرات در دوران پسا برگزیت را شروع می نمایند.

از روز سه شنبه تا پنج شنبه قرار است مجددا درباره موضوعاتی مانند رقابت عادلانه، تجارت کالا، ماهیگیری وموارد دیگر صحبت گردد.

بارنیر چند روز پیش و در آستانه شروع این مذاکرات خواستار تعهد بیشتر و یک موضع واقع بینانه تر از طرف انگلیس در مذاکرات شد.

وی در سخنانی در بروکسل گفت: امکان دستیابی به توافق وجود ندارد اگر انگلیس بهترین ها در هر دو طرف را بخواهد. وی اضافه کرد: آن ها (انگلیسی ها) می خواهند هم زمان در دو عروسی برقصند و این امکان پذیر نیست.

مذاکرات پسا برگزیت ماه هاست که شروع شده و تا به حال پیشرفت قابل عرضی نداشته است. اتحادیه اروپا خواستار یک توافق تجاری گسترده با انگلیس است که به این کشور اجازه می دهد کالاهای خود را بدون تعرفه گمرکی و با محدودیت های کم به بازار داخلی اروپا صادر کند. اتحادیه اروپا در مقابل از انگلیس پایبندی کامل به استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی را درخواست می نماید. البته انگلیس شرایط اروپا را نمی پذیرد. همچنین مباحث مربوط به ماهیگیری و این مسئله که در آینده چگونه اختلافات باید رفع گردد از موضوعات اصلی در این مذاکرات است.

انگلیس اواخر ژانویه امسال میلادی رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما همچنان تا سرانجام امسال میلادی به بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی تعلق دارد.

در صورتی که تا سرانجام امسال میلادی که دوران گذار است توافقی درباره موضوعات مورد اختلاف حاصل نگردد خطر برگزیت سخت دوباره ایجاد می گردد. لندن به شدت مخالف تمدید دوران گذار است و از مهلت مقرر برای تمدید این دوره که اواخر ماه ژوئن باید درباره آن تصمیم گیری می شد استفاده ای نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 454

به "انگلیس و اروپا دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت را شروع می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و اروپا دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت را شروع می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید