ویدئو کنفرانس فون در لاین و جانسون با موضوع مذاکرات پسا برگزیت

به گزارش اخبار نجوم، نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک ویدئو کنفرانس بر لزوم فشرده کردن مذاکرات برای دستیابی هر چه سریع تر به توافقی درباره مناسبات تجاری آینده تاکید کردند.

ویدئو کنفرانس فون در لاین و جانسون با موضوع مذاکرات پسا برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در ویدئو کنفرانسی که روز گذشته برگزار گردید اعلام کردند که می خواهند به مذاکره نمایندگان خود دستور دهند به صورت فشرده تر به مذاکرات ادامه دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دو مقام اروپایی بعد از این ویدئو کنفرانس در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که همچنان برای دستیابی به توافقی درباره مناسبات تجاری آینده کوشش می نمایند.

آن ها در این بیانیه دراین باره اتفاق نظر داشتند که دستیابی به توافقی به عنوان مبنای قدرتمندانه برای مناسبات استراتژِیک بین اتحادیه اروپا انگلیس در آینده اهمیت دارد.

فون در لاین و جانسون البته ارزیابی های مذاکره نمایندگان خود را تایید کردند که گفته بودند اگر چه در چند هفته گذشته پیشرفت هایی اجرا شده است اما همچنان شکاف های قابل توجهی بین طرفین وجود دارد. دراین بیانیه مشترک آمده است که به مذاکره نمایندگان گفته شده که برای رفع کردن این شکاف ها سخت کوشش نمایند.

نهمین و آخرین دور مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس درباره مناسبات بعد از برگزیت روز آدینه بدون هیچ نتیجه ملموس و مشخصی به سرانجام رسید.

میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت در این باره گفته است که اختلاف نظرهای جدی و مداومی در مسائلی که برای اتحادیه اروپا اهمیت بسیار زیادی دارد همچنان وجود دارد.

بارنیه گفت که برای دستیابی به توافقی در هفته های آینده باید این واگرایی ها فورا در هفته های آینده رفع گردد.

اورزو لا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نموده است که سخت ترین موضوعات مذاکره همچنان کاملا باز است. از یک طرف شرایط رقابتی آینده برای شرکت های اروپایی و انگلیسی و از طرف دیگر مسئله دسترسی ماهیگیران اروپایی به آب های قلمرو انگلیس مطرح است. وقت ما هم در حال اتمام است.

دیوید فراست، مذاکره نماینده ارشد انگلیس در این باره ابراز نگرانی کرد که زمان خیلی کمی وجود دارد تا مسائل قبل از شورای اروپایی در 15 اکتبر حل گردد. سران کشورهای اروپایی در این نشست می خواهند این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا همچنان پیشبرد مذاکرات مفهومی دارد.

انگلیس در اواخر ژانویه امسال میلادی از اتحدیه اروپا خارج شد و تا سرانجام امسال میلادی و در دوران گذار در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند. طرفین می خواهند ازاین دوره زمانی برای دستیابی به توافقی درباره مناسبات تجاری آینده استفاده نمایند.

بوریس جانسون اخیرا با آوردن یک لایحه قانونی برای اصلاح توافق برگزیت به مجلس این کشور خشم مقامات اروپایی را برانگیحته است.

بوریس جانسون در عین حال دیدگاه ها برای دستیابی به توافقی درباره برگزیت را خوب ارزیابی نموده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم دستیابی به توافقی درباره مناسبات تجاری آینده با انگلیس را ممکن ارزیابی نموده است. وی در این باره گفته است: تا زمانی که مذاکره می گردد ما خوش بین هستیم. وی روزهای آِینده را روزهای مهم و مشخص نماینده ای ارزیابی نموده است. مرکل قرار است فردا به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با میشل بارنیه در این باره مذاکراتی را انجام دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تهدید نموده است که مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره یک توافق تجاری را متوقف می نماید اگر تا نشست بعدی اتحادیه اروپا در اواسط اکتبر هیچ نتیجه ای به دست نیاید. با وجود این تهدید به نتیجه رسیدن مذاکرات در این باره بعید به نظر می رسد.

با وجود تهدید جانسون مبنی بر توقف مذاکرات درباره روابط آینده با اروپا در صورت عدم توافق در این باره تا اواسط اکتبر اما مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا سرانجام ماه اکتبر را آخرین مهلت توافق اعلام نموده است.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا هم اعلام نموده که به دلیل طرح لایحه ای جنجالی در مجلس بریتانیا، اتحادیه اروپا پیگیری پرونده های تخلف دولت بریتانیا از لایحه توافق برگزیت را شروع می نماید.

رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه یکم اکتبر (10 مهر) گفت: امروز صبح کمیسیون تصمیم گرفت نامه ای را به دولت بریتانیا ارسال کند. این اولین قدم در اقدام قانونی علیه تخلف آنهاست.

اروپایی ها تا سرانجام سپتامبر، یعنی روز چهارشنبه گذشته به دولت بریتانیا مهلت داده بودند تا لایحه جنجالی خود را که حاوی عدول از مفاد توافق برگزیت است، از دستور خارج نمایند.

لایحه مورد بحث که روز سه شنبه به دست نمایندگان مجلس عوام بریتانیا تصویب شد و قرار است در هفته های آینده در مجلس اعیان مورد آنالیز قرار گیرد، بعضی تعهداتی را که دولت بریتانیا در توافق نامه خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 ژانویه سال گذشته (11 بهمن 97) پذیرفته، زیر سؤال برده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 568

به "ویدئو کنفرانس فون در لاین و جانسون با موضوع مذاکرات پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو کنفرانس فون در لاین و جانسون با موضوع مذاکرات پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید