سالگرد کشف ماچو پیچو شهر گمشده اینکاها بدون جهانگرد گذشت

به گزارش اخبار نجوم، روز آدینه 109 سال از کشف ماچو پیچو، دژ باستانی اینکاها در پرو گذشت، اما این مکان توریستی در این روز هم به دلیل بحران ویروس کرونا خالی ماند.

سالگرد کشف ماچو پیچو شهر گمشده اینکاها بدون جهانگرد گذشت

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار بود در صد و نهمین سالگرد کشف ماچو پیچو توسط کاوش گر آمریکایی، این بنای تاریخی پس از مدت ها به روی مردم باز گردد اما با افزایش شمار مبتلایان و لغو شدن برنامه بازگشایی، حتی در سالگرد کشف این محوطه تاریخی ارزشمند از بازدیدکننده و جهانگرد خبری نبود.

جواهر صنعت جهانگردی پرو از اواسط ماه مارس و با شروع قوانین قرنطینه در پرو به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

داروین باکا یکی از مسوولان نگهداری از این میراث جهانی یونسکو در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه بیان نمود: سال گذشته افراد بسیاری به مناسبت سالگرد کشف ماچو پیچو از این مکان بازدید کردند، اما متاسفانه امسال هیچ بازدیدکننده ای وجود نداشت چراکه هنوز هیچ برنامه مشخصی برای بازگشایی ماچو پیچو مشخص نشده است. با این حال ممکن است با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کوسکو، در ماه آگوست شاهد بازگشایی این مکان باشیم.

کوسکو پایتخت سابق امپراطوری اینکاها، نزدیکترین شهر عظیم به ماچو پیچو است.

فرماندار کوسکو اوایل ماه جولای اعلام نموده بود در صورت بهتر شدن شرایط، بازدیدکنندگان می توانند از بیست و چهارم جولای به ماچو پیچو بازگردند، اما پنج روز بعد بیان کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه با افزایش رو به رو شده است.

به گفته مسوولان، حتی با بازگشایی ماچو پیچو، شمار بازدیدکنندگان روزانه این مکان به 675 نفر محدود خواهد شد؛ این درحالی است که پیش تر شمار بازدیدکننگان روزانه این مکان به بیش از پنج هزار نفر می رسید.

با شناسایی 370 هزار مورد ابتلا و بیش از 17 هزار مرگ در اثر کرونا، پرو یکی از کشورها با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکای جنوبی به شمار می رود.

قرنطینه ناشی از این بحران نیز خسارت 3.3 میلیارد دلاری را برای جهانگردی این کشور در امسال به دنبال داشته است.

ماچو پیچو که از آن به عنوان شهر گمشده اینکاها نام برده می گردد، حدود سال 1450 میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شد. این دژ در 50 مایلی کوسکو پایتخت اینکاها واقع شده است و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشده است.

در بیست وچهارم ژوئیه 1911 میلادی، ماچو پیچو از طریق هیرام بینگام، تاریخ شناس آمریکایی در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی گردید. او از طریق راهنمایی محلی هایی که گه گاه به سایت مراجعه می کردند به آن جا راهنمایی شد.

ماچو پیچو به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

منبع: چمدان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 461

به "سالگرد کشف ماچو پیچو شهر گمشده اینکاها بدون جهانگرد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالگرد کشف ماچو پیچو شهر گمشده اینکاها بدون جهانگرد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید