روسیه به اخراج دیپلمات هایش از 3 کشور اروپایی واکنش نشان داد

به گزارش اخبار نجوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به اخراج دیپلمات های خود از 3 کشور اروپایی با صدور بیانیه ای اعلام نمود: مسکو تصمیم لهستان، سوئد و آلمان برای اخراج دیپلمات های روسیه را بی پایه و اساس و اقدامی غیرقابل توجیه و خصمانه می داند.

روسیه به اخراج دیپلمات هایش از 3 کشور اروپایی واکنش نشان داد

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در بیانیه صادره از سوی ماریا زاخارووا در این خصوص آمده است: اینگونه رفتارها در ادامه مجموعه ای از اقداماتی صورت می گیرد که توسط غرب علیه مسکو اتخاذ شده است؛ اقداماتی که ما آنها را دخالت در امور داخلی خود می دانیم.

وی در ادامه افزود که آنچه روسیه در مورد اخراج دیپلمات های این 3 کشور اروپایی انجام داد، به دلیل جرایم مشهودی بود که آنها مرتکب شده بودند.

ماریا زاخارووا توضیح داد: این در حالیست که زمانیکه غرب در سال های اخیر کارزار اخراج دیپلمات های ما را در دستور کار قرار داد، هیچ توضیحی را درباره دلایل و اسناد مربوط به اقدام خود اعلام نکرد؛ اما ما آشکارا علت اخراج دیپلمات های این کشورها را اعلام نمودیم. مسکو در این باره اعلام نمود که تصمیم سیاسی نگرفته است؛ بلکه مطابق با واقعیات به این کار مبادرت ورزیده است.

این در حالیست که ساعاتی پیش آلمان، سوئد و لهستان از اخراج شماری از دیپلمات های روسیه از کشورهای متبوع خود اطلاع دادند.

به گزارش اسپوتنیک، از لهستان کارمند کنسولگری در پوزنان (Poznań) و از سوئد یک کارمند سفارت روسیه اخراج می گردد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت خارجه آلمان نیز اعلام نمود که کارمند سفارت روسیه در برلین را عنصر نامطلوب اعلام نموده و وی باید خاک آلمان را فوراً تَرک کند.

روسیه آدینه هفته پیش از اخراج 3 دیپلمات اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات های غیرقانونی اخیر در این کشور اطلاع داد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام نمود: 3 دیپلمات آلمانی، سوئدی و لهستانی که در اعتراضات غیرقانونی شرکت کردند و عنصر نامطلوب معرفی شدند، به زودی روسیه را تَرک خواهند کرد. انتظار می رود سفارت های آلمان، سوئد و لهستان پس از اخراج 3 تَن از کارکنانشان، از این پس اصول حقوق بین المللی را به صورت دقیق رعایت نمایند.

این رویداد پس از فراخوانده شدن سفیر سوئد، کاردار سفارت لهستان و فرستاده سفارت آلمان به وزارت امور خارجه روسیه به انجام رسید.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت ادعایی و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی نمایند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 783

به "روسیه به اخراج دیپلمات هایش از 3 کشور اروپایی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به اخراج دیپلمات هایش از 3 کشور اروپایی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید