دلیل تعطیلی گرمخانه بانوان در شوش چیست؟

به گزارش اخبار نجوم، چندی است گرمخانه ویژه بانوان آسیب دیده در بوستان شوش تعطیل و این محل به تالار پذیرایی تبدیل شده است.

دلیل تعطیلی گرمخانه بانوان در شوش چیست؟

خبرنگاران- ابوذر چهل امیرانی: شهردار منطقه12 درخصوص اجرای این طرح می گوید: این اقدام به درخواست کسبه و ساکنان محله های شوش و هرندی انجام شده است؛ چرا که براساس بررسی های انجام شده و با توجه به شکایات مردمی، احتمال پخش شدن و افزایش آسیب های اجتماعی در بوستان شوش وجود داشت. به همین دلیل گرمخانه بانوان در بوستان شوش به تالار برگزاری مراسم با عنوان تالار یاس تغییر کاربری می دهد تا با حداقل هزینه در اختیار اقشار کم برخوردار قرار گیرد.

امیر یزدی اضافه می کند: با این اقدام، هم خانواده ها بهتر می توانند از فضای بوستان شوش برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود و فرزاندان شان استفاده کنند و هم زیرساخت های حوزه اجتماعی شهرداری منطقه با راه اندازی این تالار افزایش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که تکلیف بانوان آسیب دیده چه می شود، می گوید: مقرر شد مددسرای ویژه بانوان آسیب دیده در خیابان 17شهریور راه اندازی شود و از این پس، اسکان بانوان در آنجا انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ادامه می دهد: بنابر پیگیری های انجام شده و اقدامات عمرانی که سال گذشته در حوزه اجتماعی صورت گرفت، نسبت به انتقال مددسرای بانوان از بوستان شوش به خیابان 17شهریور اقدام شد. این پروژه اسفند سال گذشته به پایان رسید و مددسرای تازه بانوان از بهار امسال در حال بهره برداری است.

یزدی در پاسخ به این سئوال که آیا راه اندازی گرمخانه در خیابان 17شهریور سبب نارضایی شهروندان همچون ساکنان محله های شوش و هرندی نخواهد شد، می گوید: این مددسرا هم در بافت مسکونی واقع شده است، اما برای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی در محله ای پرتردد، طبیعتاً نمی توان پذیرای هر نوع مددجویی در آن بود. بنابراین بانوان بی سرپناه، بدسرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی که در گرمخانه بوستان شوش حضور داشتند، غربالگری و پس از تفکیک در مددسرای خیابان 17شهریور پذیرش می شوند.

به گفته یزدی، سایر بانوان از جمله معتادان متجاهر از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به دیگر مراکز تابعه این سازمان منتقل خواهند شد.

وی اضافه می کند: پس از پایان مراحل آماده سازی گرمخانه 17شهریور و بهسازی فضای درونی و بیرونی ساختمان و تجهیز آن از سوی شهرداری منطقه، این مرکز بنا به دستورالعمل ها و ابلاغیه های شهرداری تهران، برای پذیرش، اقامت، ارائه خدمات مشاوره، مددکاری مددجویان و... به سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تحویل داده شد. این سازمان نیز مددسرا را برای اجرای برنامه ها در اختیار مؤسسه نوید همراز ایرانیان قرار داد که با مجوز سازمان بهزیستی فعالیت می کند.

گفتنی است؛ مددسرای بانوان خیابان 17شهریور حدود 150متر مربع مساحت دارد و در 2طبقه و زیرزمین با امکاناتی همچون آشپزخانه، حمام، انبار، رختکن، سالن مادر و کودک، اتاق سالمند، 2خوابگاه، اتاق مددکاری، پذیرش، حیاط و... پذیرای 40نفر از بانوان است.

اجرای برنامه در مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه های آموزشی، خدمات بهداشتی و درمانی و برنامه هایی نظیر کاردرمانی و گروه درمانی، از برنامه های فرهنگی و اجتماعی است که در این مددسرا به بانوان آسیب دیده ارائه می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1574

به "دلیل تعطیلی گرمخانه بانوان در شوش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تعطیلی گرمخانه بانوان در شوش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید