خبرنگاران پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق امید خراسان رضوی

به گزارش اخبار نجوم، مشهد- خبرنگاران- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان رضوی گفت: این صندوق از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون 33 هزار و 639 فقره تسهیلات به مبلغ پنج هزار و 116 میلیارد ریال پرداخت نموده است.

خبرنگاران پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق امید خراسان رضوی

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

علی آبیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از این مقدار هشت هزار و 775 فقره به مبلغ 435 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات ازدواج جوانان است. همچنین سه هزار و 80 فقره با مبلغ 343 میلیارد ریال تسهیلات برای برطرف احتیاجات ضروری پرداخت شده است.

وی با بیان این که در حوزه اشتغال هم 21 هزار و 784 فقره تسهیلات به مبلغ چهار هزار و 338 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است ادامه داد: با توجه به طرح های توجیهی ارائه شده توسط متقاضیان، در مجموع 34 درصد از طرح ها در بخش خدمات،40 درصد در بخش صنعت و 26 درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان رضوی گفت: 6 هزار و 782 نفر از مجریان طرح های حوزه اشتغال زنان و 15 هزار و دو نفر مردان هستند. همچنین 11 هزار و 277 طرح حوزه اشتغال در مناطق شهری و 10 هزار و 507 طرح در مناطق روستایی و مرزی مورد حمایت قرار گرفته است و این تسهیلات با توجه به نوع کسب و کار، در بخش خانگی 1958 فقره، خویش فرمایی9750 فقره و کارفرمایی 1946 فقره پرداخت شده است.

آبیلی با اشاره به طرح های مختلف این صندوق با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به کلان شهرها و کاهش حاشیه نشینی و ماندگاری ساکنان روستا و افزایش تولید داخلی و بهره وری و حمایت از روستاها اضافه نمود: یکی از طرحهای مورد نظر ایجاد صندوق های خردمحلی است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با هدف رونق بخشیدن به کسب و کارهای کوچک و خانگی و ترویج کارآفرینی و اشتغال زایی و توانمندسازی زنان روستایی در جهت توسعه اقتصاد خانواده های روستایی تا به امروز 223 صندوق تشکیل داده که از این تعداد 178 صندوق با پرداخت 78 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستانهای مختلف استان راه اندازی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان رضوی گفت: صندوق های خرد محلی تشکیل شده در 173 روستا و دارای 6 هزار عضو هستند که در رسته های تولید پوشاک، فرش دستباف، صنایع دستی، تولید گیاهان دارویی و دیگر موارد فعالیت می نمایند همچنین این صندوق در نظر دارد با برنامه ای مدون 100 صندوق دیگر را راه اندازی کند.

صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد اقتصادی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی در کشور است که در زمینه تامین اقتصادی خرد و حمایت از کسب و کارهای خرد فعالیت می نماید.

ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و یاری به ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه با موضوع فعالیت های کارآفرینانه و نیازهای منطقه ای است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 500

به "خبرنگاران پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق امید خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق امید خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید