خبرنگاران عامل انتشار کلیپ نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا دستگیر شد

به گزارش اخبار نجوم، تهران- خبرنگاران- رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت عامل تهیه و انتشار کلیپ ویدئویی خواص و فواید درمانی و ضد کرونایی نوشیدن ادرار شتر اطلاع داد و گفت: متهم با انتشار این کلیپ سبب گمراهی شهروندان و بروز موجی از بازتاب های منفی علیه ارزش های اسلامی و جامعه پزشکی کشور در فضای مجازی و حقیقی شده بود.

خبرنگاران عامل انتشار کلیپ نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس پایتخت سردار علی ذوالقدری روز چهارشنبه گفت: در پی انتشار کلیپی در شبکه های اجتماعی در مورد خواص و فواید درمانی و ضد کرونایی مصرف و نوشیدن ادرار شتر، آنالیز موضوع در اختیار تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی نهاده شد.

وی ادامه داد: فردی که خود را مدیر داخلی یکی از انجمن های طب سنتی معرفی می نماید، در چند روز گذشته با انتشار کلیپ نوشیدن ادار شتر در فضای مجازی سبب گمراهی و تشویش اذهان عمومی شهروندان شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه با انتشار این کلیپ با موجی از بازتاب های منفی علیه ارزش های اسلامی و جامعه پزشکی کشور در فضای مجازی و حقیقی روبرو بودیم، گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با رصدهای اطلاعاتی سرن خ هایی از مخفیگاه عامل انتشار این کلیپ به دست آورند و معین شد، مخفیگاه متهم در حوالی میدان فاطمی بوده و متهم بدون داشتن مجوز قانونی، مطب طب سنتی افتتاح نموده است و به طبابت بیماران می پردازد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران عظیم به اشاره به اینکه در پایش های اطلاعاتی معین شد که متهم دارای مدرک تحصیلی سوم هدایت بوده و هیچگونه مدرکی برای طبابت ندارد، اضافه نمود: متهم کلیپ موصوف را در بیست و پنجم فروردین در یکی از روستاهای حوالی شهر کرج به همراه یکی از دوستانش تصویربرداری نموده و با توجه به شرایط فعلی موجود در جامعه به وسیله شبکه های اجتماعی منتشر نموده است.

سرار ذوالقدری در سرانجام با تاکید بر اینکه هر مطلبی که در فضای مجازی بارگذاری و با کلیپی منتشر می گردد، صحت نداشته و شهروندان به آنچه که مطالعه یا مشاهده می نمایند اعتماد ننموده و بر صحت گفتار مدعی صحه نگذارند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

روز یکشنبه مدیر انجمن موسوم به علمی آموزشی طب الصادق، با انتشار ویدیویی در یک اصطبل نگهداری شتر اقدام به نوشیدن ادرار این حیوان در مقابل دوربین نموده و از مردم خواسته بود برای درمان و مقاومت برابر کرونا آن را به صورت گرم و تازه بنوشند.

کیانوش دنیا پور، رییس روابط عمومی وزارت بهداشت، روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در واکنش به انتشار ویدیوی توصیه به نوشیدن ادرار شتر برای تقویت ایمنی علیه کرونا گفت: هر فردی می تواند به اصطبل برود و هرچیزی را مصرف کند، اما هیچ کدام از این موارد مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

این موضوع در رسانه های مجازی و رسمی با واکنش گسترده کاربران روبه رو شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 309

به "خبرنگاران عامل انتشار کلیپ نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامل انتشار کلیپ نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید