جزئیاتی درباره بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین (تور چین ارزان)

به گزارش اخبار نجوم، براساس گزارش ها، تلسکوپ رادیویی QitaiQTT که چین در حال ساخت آن است دارای بشقاب قابل راهنمایی خواهد بود.

جزئیاتی درباره بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سایت سی جی تی ان، تلسکوپ رادیویی Qitai QTT دارای بشقاب قابل راهنمایی با قطر 110 متر خواهد بود. این بشقاب 10 درصد بزرگتر از تلسکوپ گرین بنک در ویرجینیای غربی آمریکا است که در حال حاضر بزرگترین تلسکوپ دنیا از این نوع است.

ساخت تلسکوپ QTT حدود شش سال طول خواهد کشید و این تلسکوپ پس از تکمیل، قادر خواهد بود 75 درصد از آسمان را با حساسیت بالا پوشش دهد و یک ابزار رصد قدرتمند در سطح دنیا برای مطالعات در زمینه هایی مانند سیاهچاله ها، اختروش ها، انفجار های سریع رادیویی، ماده تاریک، امواج گرانشی و منشاء زندگی در کیهان در اختیار انسان قرار دهد.

چین در حال حاضر میزبان بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی دنیا، تلسکوپ رادیویی کروی با دیافراگم 500 متری است که در یک حوضه طبیعی در کوه های استان گوئیژو در جنوب غربی چین قرار گرفته است. اما سطح بازتابنده این تلسکوپ کم و بیش ثابت بوده و همین امر بخشی از آسمان را که با تلسکوپ مذکور قابل مشاهده است، محدود می نماید.

به گفته وانگ نا، رئیس رصدخانه نجومی سین کیانگ، توانایی QTT برای چرخش در همه جهات برای هدف قرار دادن اهداف خاص و قطر بی سابقه آن، چشم تیزبین دیگری را برای نگاه کردن به آسمان در اختیار چین قرار می دهد.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1471

به "جزئیاتی درباره بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی درباره بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی ساخت چین (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید