فراوری ترانزیستور های اثرمیدان با استفاده از گرافن

به گزارش اخبار نجوم، یک شرکن خارجی با استفاده از گرافن دارای پلتفورمی برای فراوری محصولاتی نظیر ترانزیستور های اثرمیدان است و در حال حاضر انواع مختلفی از این ترانزیستور ها را فراوری می نماید.

فراوری ترانزیستور های اثرمیدان با استفاده از گرافن

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت گرافنا (Graphenea) فیلم های گرافنی تک لایه یک سانتی متر مربع روی انواع بستر ها ایجاد می نماید، تا از آن در معماری دستگاه های مبتنی بر گرافن که کاملاً سفارشی است و روی ویفر های تا 150 میلی متر استفاده گردد.

یکپارچه سازی عمودی منحصر به فرد که شرکت گرافنا ارائه می دهد، که رشد گرافن، انتقال آن و ساخت دستگاه و پس از پردازش را پوشش می دهد، به شرکت گرافنا اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر فرایند فراوری داشته باشد و به طور مداوم به وسیله فرایند های کنترل کیفیت و نقاط بازرسی نظارت کند.

کوره ای که شرکت گرافنا دارد سه محصول و خدمات ارائه می دهد که همه احتیاج های گرافن مورد احتیاج را پوشش می دهد. این شرکت امکان فراوری ترانزیستور های اثرمیدان با استفاده از گرافن را دارد و در حال حاضر چند نوع از این ترانزیستور ها را فراوری می نماید.

GFET S 1 X: ترانزیستوری است که برای اهداف عمومی در نظر گرفته می گردد، مانند سنجش گاز، سنجش میدان مغناطیسی، آزمایش های انتقال کوانتومی، اپتوالکترونیک و غیره.

GFET S 2 X: ترانزیستور هایی هستند که برای محیط های مایع اختصاص داده شده اند و برای حسگر زیستی مناسب هستند.

GOFET: در این ترانزیستور ها لایه فعال گرافن اکسید (GO) استفاده شده است. گروه های عاملی موجود در GO ممکن است برای برنامه های کاربردی خاصی مفید باشد و به خوبی از قابلیت های حسگری عالی GO در آن بهره برداری گردد.

این شرکت دارای یک پلتفورم عالی برای ساخت سریع محصول، در مقیاس آزمایشگاهی یا حتی حجم انبوه است. کاربران می توانند به طور چشمگیری توسعه دستگاه/محصولات خود را با این پلتفورم تسریع نمایند.

گفتنی است که اکسید گرافن فراوری شده به وسیله گرافنا علاوه بر داشتن محتوای تک لایه بالا (> 95 درصد)، به علت خواص مکانیکی و حرارتی خود مورد توجه قرار گرفته است. این خدمت نه تنها گزینه دریافت اکسید گرافن در آب را با غلظت سفارشی فراهم می نماید، بلکه امکان تهیه اکسید گرافن در محیط هایی نظیر استون، DMF، DMSO، اتانول، IPA، متانول، NMP، تترا بوتیل استات یا تولوئن هم وجود خواهد داشت. اکسید گرافن شرکت گرافنا در بسیاری از کاربرد ها از جمله کامپوزیت های گرافن/ پلیمر، باتری ها، پزشکی، سلول های خورشیدی، ابر خازن ها، حسگر های زیستی و موارد دیگر استفاده می گردد.

گرافنا در زمینه تحقیقات و فراوری گرافن فعالیت می نماید، چند سال پیش به وسیله طرح SME Instrument برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا انتخاب شد تا بتواند پروژه های صنعتی خود را رشد داده و آن را توسعه دهد. پروژه های این شرکت به علت پیشگام بودن و پیشرفت فناورانه و دگرگون ساز آن انتخاب شده است. شرکت گرافنا دارای بیش از 400 مشتری از 50 کشور دنیا بوده است. این شرکت با عایدی 1.2 میلیون دلاری، حدود 10 درصد سهم بازار گرافن را در اختیار دارد. شرکت گرافنا در سال 2010 تاسیس شد و در حال حاضر به اسم یکی از بزرگترین فراورینمایندگان گرافن در دنیا شناخته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1107

به "فراوری ترانزیستور های اثرمیدان با استفاده از گرافن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ترانزیستور های اثرمیدان با استفاده از گرافن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید