تشخیص بیماری های روانی با انجام آزمایش خون

به گزارش اخبار نجوم، محققان پیروز شدند با انجام آزمایش خون به بیماری روانی افراد پی ببرند.

تشخیص بیماری های روانی با انجام آزمایش خون

به گزارش خبرنگاران به نقل از لوکال تِن، بیماری های روانی و در راس آن مسائل مرتبط با مغز یکی از سخت ترین بیماری هایی است که با افزایش سن می تواند انسان ها را درگیر خود کند. برای مثال، دمانس یا زوال عقلی یکی از بیماری های رایج مرتبط با اختلالات سلامت ذهنی است که هم اینک بیش از 55 میلیون نفر را در جهان درگیر کرده است که 60 درصد از این جمعیت در کشور هایی با درآمد پایین زندگی می کنند.

براساس برآورد های انجام شده تا سال 2030 شمار مبتلایان به زوال عقلی به 78 میلیون نفر و تا سال 2050 به 139 میلیون نفر خواهد رسید. متاسفانه شناسایی به موقع بیماری های مرتبط با اختلالات ذهنی یکی از چالش های بزرگ برای نظام سلامت است.

همچنین در بسیاری از موارد تشخیص بیماری های روانی مانند اختلالات دو قطبی و افسردگی از یکدیگر کاری سخت و سخت است. با این حال، به تازگی دانشمندان انگلیسی به راه حل موثری در این زمینه دست یافته اند.

دانشمندان با توسعه یک روش پیروز شدند با انجام آزمایش خون به طور موثری به وجود بیماری های ذهنی در افراد پی ببرند. در این روش متخصصان با بررسی RNA بیماران در تست خون به راحتی افسردگی و اختلالات دو قطبی را تشخیص می دهند.

یکی از متخصصان در این رابطه می گوید: یکی از بزرگترین مسائلی که ما در مواجهه با اختلالات روانی با آن دست به گریبان بودیم تشخیص میان اختلال دو قطبی از افسردگی بود. دلیل این امر این است که دارو هایی که برای افسردگی تجویز می شود با دارو های اختلال دو قطبی فرق دارد و در صورتی که به اشتباه تجویز شود می تواند باعث تشدید بیماری فرد شود.

در سوی دیگر، دانشمندان اقدام به بررسی ارتباط میان کیفیت خواب و فرایند پیری در افراد بالای 50 سال کردند. این تحقیقات که بر روی بیش از 4 هزار و 500 تن انجام شد نشان داد هر چه کیفیت خواب افراد پایین تر باشد، فرایند پیری در آن ها تشدید می شود.

بیشتر بخوانید:

7 نشانه که زنگ خطر مسائل روده است

وقتی باکتری های روده سبب یک اختلال خطرناک ذهنی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1252

به "تشخیص بیماری های روانی با انجام آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری های روانی با انجام آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید