بزرگ تر و جسورتر؛ هیوندای کونا تازه رسماً معرفی گردید!

به گزارش اخبار نجوم، هیوندای کونا تازه به طور اساسی بازطراحی شد تا جای پای خود را در بازار پرشور کراس اوورها محکم تر کند. خبر رونمایی از نسل تازه این خودرو در حالی منتشر شد که، نسل قبلی آن به زودی وارد بازار خودرو ایران خواهد شد.

بزرگ تر و جسورتر؛ هیوندای کونا تازه رسماً معرفی گردید!

هیوندای کونا نو

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - تصاویر اولیه از هیوندای کونا نو ساعاتی پیش منتشر شد. هیوندای بیان کرد که این خودرو قرار است در اواسط سال 2023 وارد بازار گردد.

کونا نو از کانسپت جسورانه Hyundai Seven concept که در سال گذشته دیدیم الهام گرفته است. از جمله اشتراکات این خودرو با سون کانسپت می توان به خط نوری باریک در جلو، درب موتور و المان های طراحی درشت اشاره نمود.

هیوندای کونا نو 150 میلی متر طولانی تر از Kona فعلی (با 4355 میلی متر)، 25 میلی متر عریض تر و روی فاصله بین دو محور آن 60 میلی متر بلندتر است.

هیوندای می گوید نتیجه این افزایش ها فضای نشیمن حداکثری در کابین این خودرو است. مهمترین نکته در داخل این خودرو اما نمایشگر دیجیتالی شبیه به Ioniq 5 - به شکل دو نمایشگر 12.3 اینچی است.

این صفحه نمایش با دکمه های فیزیکی برای کنترل آب و هوا و صندلی های گرم کن دار روی یک ماژول شناور در زیر آن همراه شده اند.

در داخل کونا نو بعلاوه فضای اضافی برای سرنشینان و بعلاوه چمدان ها هم در جلو و هم در عقب ایجاد شده است. بعضی از این موارد را می توان در کنسول مرکزی کونا نو مشاهده کرد. جایی که طراحان شیفتر دنده را به ستون فرمان منتقل کردند تا فضای اضافی در این بخش از کابین آزاد گردد.

این خودرو بعلاوه برای زیادتر شدن فضای صندوق بار طراحی شده است. این فضای بار اکنون بزرگتر از ظرفیت 374 لیتری فعلی کونا است که شرایط ایده آلی را برای حمل اسباب و لوازم فراهم می نماید.

حضوری جسورانه در جاده ها

هیوندای کونا نو

SangYup Lee، معاون اجرایی و رئیس طراحی هیوندای گفت که هیوندای کونا نو برای بیان یک حضور جسورانه و پویا در جاده ها ساخته شده است. او اضافه کرد: Kona از هر نظر تکامل یافت. این خودرو اکنون طیفی وسیع از تنوع برای تبدیل شدن به یک سبک زندگی است.

کونا نو روی همان پلتفرم K3 ساخت هیوندای فراوری خواهد شد که برند KIA هم نیرو نو را بر اساس آن می سازد. این بدان معناست که انتظار می رود طیف گسترده ای از پیشرانه های مشابه در کونا نو موجود باشد.

احتمالاً به زودی نسخه های بنزینی، هیبریدی و الکتریکی این خودرو در بازارهای کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. در این بین مدل اسپرت N-Line را نیز نباید فراموش کرد. گرچه فعلاً هیچ خبری در خصوص Kona N نو نیست.

معینات فنی هیوندای کونا نو

احتمالاً Kona EV با همان پیشرانه ای فراوری خواهد شد که خودروی فعلی و کیا نیرو EV با آن در جاده ها تردد می نمایند. یک باتری 64.8 کیلووات ساعتی - مناسب برای برد 285 مایل (458 کیلومتر) و زمان شارژ 10 تا 80 درصد DC در 43 دقیقه - و موتوری که 201 اسب بخار قدرت و 188 پوندفوت (255 نیوتن متر) گشتاور دارد. با این موتور انتظار می رود که کونا نو برای عبور از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 7.8 ثانیه و مشابه Niro EV زمان احتیاج داشته باشد.

احتمالاً نسخه هیبریدی این خودرو هم از همان موتور 1.6 لیتری بنزینی و موتور الکتریکی 43 اسب بخاری استفاده کند که مجموعاً 139 اسب بخار قدرت و 199 پوند فوت (270 نیوتن متر) گشتاور فراوری می نماید. بعلاوه پیش بینی می گردد که موتور 1 لیتری بنزینی کوچک 118 اسب بخاری که در کونا قبلی استفاده می شد در مدل نو هم مشاهده گردد.

با توجه به اینکه کونا و Niro اشتراکات فراوانی با هم دارند، پیش بینی می گردد یک گزینه پلاگین هیبریدی نیز در Kona نو وجود داشته باشد.

کیا Niro PHEV از موتور 1.6 لیتری بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی بزرگتر استفاده می نماید و قدرت را به 180 اسب بخار افزایش می دهد. پیمایش صرفاً الکتریکی این خودرو هم در حدود 40 مایل (64 کیلومتر) است.

قیمت هیوندای کونا نو

براساس پیشرانه انتخابی، دیزاین این خودرو هم دستکاری خواهد شد. مدل EV دارای جزئیات گرافیکی پیکسلی در بیرون خودرو است.

در حالی که مدل های هیبریدی و احتراق داخلی دارای ورودی های هوا در جلوی این خودرو هستند. مدل N-Line هم یک اسپویلر بزرگ به بخش انتهایی این کراس اوور زیبا اضافه می نماید.

قیمت هیوندای کونا نو اوایل سال آینده میلادی معین خواهد شد. اما احتمالاً از قیمت پایه فعلی هیوندای کونا که 23/625 پوند است بالاتر خواهد بود. قیمت مدل EV این خودرو هم که در حال حاضر از 32/450 پوند آغاز می گردد بالاتر از مرز 35/000 پوند خواهد بود.

هیوندای کونا در ایران

خرداد 1397 مدل هایی از هیوندای کونا به گمرک ایران رسیدند و کرمان موتور قصد داشت تا این کراس اوور را در بازار ایران عرضه کند. اما تحریم صنعت خودرو باعث شد این پروژه متوقف گردد.

حال کرمان موتور میخواهد به زودی پنج مدل هیوندای i10، هیوندای i20، هیوندای اکسنت، هیوندای النترا و هیوندای کونا را با واردات CBU در ایران به فروش برساند. اما احتمالا هیوندای کونا کرمان موتور، نسل قبلی این کراس اوور هیوندای در بازار ایران خواهد بود.

اولین خودرو ایران ؛ از اشتباه تاریخی تا واقعیت

آنالیز پیکاپ دیار L7 پلاس یا همان Zhongxing Terralord محصول ZX Auto

گرانترین موتورسیکلت ها در کشور را بشناسید + قیمت و معینات فنی

چانگان UNI-K به گمرک ایران رسید / همه چیز درباره کراس اوور احتمالی سایپا

منبع: بیت ران
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1511

به "بزرگ تر و جسورتر؛ هیوندای کونا تازه رسماً معرفی گردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ تر و جسورتر؛ هیوندای کونا تازه رسماً معرفی گردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید