برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت

به گزارش اخبار نجوم، نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت

به گزارش از ، غلامحسین کرمی نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان نمود: مجموعه میراث فرهنگی استان برای توسعه صنعت گردشگری درسال های اخیر قدم های خوبی برداشته که باید تداوم داشته باشد.

او ادامه داد: باید به صنعت گردشگری استان توجه ویژه ای گردد، زیرا ظرفیت های فرهنگی ما در این بخش بالا بوده و اگر برنامه ریزی داشته باشیم به نتایج خوبی می رسیم.

نماینده مردم شهرستان های تنگستان و دشتی اضافه نمود: در راستای توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر پیگیر برنامه های توسعه ایی در این راستا خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در این نشست گفت: این استان با مرز آبی بیش از 900 کیلومتر با خلیج فارس، پتانسیل مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد.

او عنوان نمود: اجرای طرح هایی همچون مناطق و دهکده های نمونه گردشگری در سراسر استان مفید است که این موضوع هم در حال حاضر فعال است.

محمدحسین ارسطوزاده ادامه داد: کی از برنامه های مهم ما برای رونق گردشگری دریایی دعوت از سرمایه گذاران است که باید زیرساخت های اولیه آن فراهم گردد تا بستر سرمایه گذاری به وجود بیاید.

او تاکید نمود: گردشگری در این استان شاید به دریا ختم نگردد، زیرا آثار تاریخی فاخر، بافت تاریخی منحصربه فرد و طبیعت زیبای این استان نیز به همین ترتیب ظرفیت های مهمی هستند که باید در کنار هم به توسعه همه جانبه برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: صنایع دستی استان بوشهر در چندسال اخیر تغییرات زیادی در کیفیت و طرح داشته است و صنعتگران بسیاری با فراهم شدن زمینه معرفی این صنعت، توانسته اند کارگاه های خوبی را در سطح استان ایجاد نمایند و به اشتغال برسند.

ارسطوزاده بیان نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر هم چنین برای توسعه و ترویج صنایع دستی در کشور اقدامات خوبی را انجام داده که به زودی خانه خلاق صنایع دستی در یکی از عمارت های بافت قدیمی افتتاح خواهد شد و به نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی صنعتگران تبدیل می گردد.

او برنامه های حوزه میراث فرهنگی را نیز تشریح کرد و گفت: پارسال در زمینه حفاظت و بازسازی آثار تاریخی اقداماتی را انجام دادیم که این فرایند ادامه دارد و سال جاری نیز برنامه های حفاظتی و بازسازیی در بافت تاریخی شهر بوشهر، سیراف و آثار تاریخی دشتستان و سایر شهرستان ها خواهیم داشت.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 476

به "برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید