اسکله مدور؛ قطب حمل و نقل سیدنی با زیبایی وصف ناپذیر

به گزارش اخبار نجوم، در زیر نگاه خانه اپرا باشکوه و پل بندرگاه سیدنی، قطب حمل و نقل سیدنی با زیبایی وصف ناپذیری قرار گرفته است. هنگام گشتن در این شهر پر جنب و جوش و بهشت گردشگران احتمالاً از مسیر های منتهی به اسکله مدور عبور خواهید کرد. این اسکله که مابین دو نقطه بسیار شناخته شده شهر یعنی خانه اپرا و پل بندرگاه سیدنی قرار گرفته حتی برای گردشگرانی که برای اولین بار به سیدنی قدم می گذارند به راحتی قابل دسترسی است.

اسکله مدور؛ قطب حمل و نقل سیدنی با زیبایی وصف ناپذیر

اسکله مدور که در دهانه خلیج سیدنی واقع شده، اولین مکان استقرار ناوگان یکم شامل 11 کشتی بوده است که در سال 1787 از انگلستان راهی استرالیا شده بودند. حتی امروز هم این اسکله ظاهر دریایی خود را حفظ نموده و برترین مکان برای سوار شدن بر کشتی های گردشگری و رفتن به نقاط تماشای مختلف است. موقعیت مکانی این اسکله آن را به نقطه ای فوق العاده برای لذت بردن از منظره ها خانه اپرا و پل بندرگاه سیدنی تبدیل نموده است و به علت رفت و آمد گردشگران و مردم عادی، اسکله سرشار از روح زندگی و جنب و جوش است.

در این اسکله یک ایستگاه راه آهن بسیار شلوغ و یک ایستگاه اتوبوس قرار گرفته است. تنوع وسایل حمل و نقل و موقعیت مکانی مرکزی و مجذوب نماینده اسکله مدور به این معنا است که برای گشتن در شهر و رفتن به مکان های زیبا انتخاب های کافی و متنوع پیش روی شما قرار گرفته است. شهروندان سیدنی بسیار مهمان نواز هستند بنابراین اگر گم شدید یا به هر علتی جایی گیر کردید همواره صورتی خندان آماده یاری به شما خواهد بود. این مکان فوق العاده چیزی بیشتر از یک قطب حمل و نقل است. نمایش تماشای اتش بازی و جشن سال نو که در اسکله مدور انجام می گردد، جمعیت زیادی را به سوی خود جلب می نماید. این اسکله درست در کنار ساختمان بازسازی شده موزه هنر معاصر (MCA) قرار گرفته است که موقعیتی فوق العاده برای علاقمندان به فرهنگ به ارمغان آورده و ورود به این موزه هم رایگان است.

دوست داران معماری می توانند از ساختمان خانه گمرک که در اسکله مدور واقع شده است تماشا نمایند. این سازه تحسین برانگیز یکی میراث های سیدنی به شمار رفته و میزبان نمایشگاه های جالب متعدد و بعلاوه یک کتابخانه بزرگ است. خانه گمرک دارای یک آتریوم (میان تالار) یزرگ و زیبا و راه پله مارپیچی و بعلاوه تزئینات داخلی معاصر است. یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های این بنا، نمونه ای غول آسا از شهر است که در محفظه ای شیشه ای در طبقه همکف ساختمان نمایش داده می گردد.

اسکله مدور به علت مجاورت با بندرگاه برترین مکان برای سوار شدن بر قایق برای گشت های عاشقانه، صرف شام همراه با غروب آفتاب در قایق یا تور سرگرم نماینده در بندرگاه برای تمام اعضای خانواده محسوب می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: nojumnews.ir شناسه مطلب: 1605

به "اسکله مدور؛ قطب حمل و نقل سیدنی با زیبایی وصف ناپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکله مدور؛ قطب حمل و نقل سیدنی با زیبایی وصف ناپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید